10v tytön rinnassa patti, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Itse ajattelen, että patti on sitä, että rinnat alkavat kasvamaan, mutta hiukan kuitenkin mietityttää.

Eli, toisessa "rinnassa" sormenpään kokoinen kova patti.
Ekat kuukautiset olleet niukalla vuodolla muutamia kuukausia sitten, toisia ei ole vielä näkynyt. Silloin vuodon aikaan oli rintojen kohdat hiukan turvoksissa, silä tavalla pehmeästi. Nyt on siis vain kova patti.
Onko normaalia vai pitääkö huolestua?

ennen kun rinnat alkavat kasvamaan niin siinä nisän alla on kova patti monta kk... hormoonit tekevät sen koska meillä oli aikoinaan myös pojalla nisän kohdalla patti kun alkoi tulla murrosikään ja hänellä se tuntui melkein puoli vuotta.. poika kerran tuli itse sitä kysymään kun oli ihmetellyt sitä pattia ja samoin tyttö kysyi sitä noin vuosi sitten kun oli 10 ja nyt hänellä on rinnat alkaneet kasvaa.

Sitä rintojen kasvua sanoin tytöllekin lohdutukseksi, mutta sitten jäin miettimään sitä, että on vaan toisessa. Mutta nyt kun muistelen, niin silleen se oli itselläkin. Tosin mä muistan sen pahkuran isommaksi, ei niin kovaksi.
Kiitos teille!

Okei, ketjun mukaan tää on normaalia mut mun toisessa rinnassa on nännin alla kova patti joka on kipee ja mua vähän pelottaa... Enkä viitti sanoo äitille ku kumminkin se raahaa mut heti lääkäriin!

Mua pelottaa.....oon 13 vuotias, ja mu oikeas rinnas o sellai Kyl selväst isompi kymä ku sormenpää.tunnen sen noin puolelt rinnan alueelt....ja oon tosi pienirintainen voiko liittyä siihen kun ei oo viell hirveest kehittyny??? pelottaa ja haluisin vastauksen kiitos jos vastaat

:(:(Oon 10v täytän pian 11v.Mulla on mun molempien nännien alla kovat pallot,niihin ei satu mutta kyllä ne kosketus herkät ovat. Onks se normaalia ?! Auttakaa please !:(:(

Itse ajattelen, että patti on sitä, että rinnat alkavat kasvamaan, mutta hiukan kuitenkin mietityttää.

Ekat kuukautiset olleet niukalla vuodolla muutamia kuukausia sitten, toisia ei ole vielä näkynyt. Silloin vuodon aikaan oli rintojen kohdat hiukan turvoksissa, silä tavalla pehmeästi. Nyt on siis vain kova patti.

Mulla on aivan sama mutta vähän isompi kuin sormenpään kokoinen!!

Älkää huolestuko, tytöillä kun rinnat alkaa kasvamaan niin tulee ns patit/patti rintoihin tai rintaan. Normaalia, saattaa olla kipeät tai kosketus arat! Älkää huolestuko

Kannattaa aina terkkarilta kysyä! Se ei mitään maksa, jos mietityttää.
Hyvä että on valppaana tässä suhteessa. Sairastuhan se 8 vuotias tyttökin jo rintasyöpää ja siltä otettiin toinen rinta pois, onneksi ajoissa huomattu. On tosiaan superharvinaista jo siinä iässä mutta ikinä ei tiiä….