V
"vieras"
Vieras
Ikää vasta 18-vuotta ja huomasin eilen kun menin saunaan et mun oikeanpuolimmaisessa rinnassa, tai oikeastaan sen yläpuolella, on sellanen helvetin kova patti. En osaa kuvailla sen kokoa, ehkä joku keskisormen pään kokonen? Se ei oo silleen kipee, mut ehkä vähän kipeytyny/ärtyny kun oon rämplänny sitä koko ajan ja kokeillu et onks siinä oikeesti nyt jotain... :/ toisessa rinnassa vähän niinku tuntuu samanlainen kohta, mut hiukan eri kohdassa kuitenkin, eikä se oo kipee tai turvoksissa varmaan sen takia kun mä en oo rämplänny sitä... Mietin sit et onko siinä joku luu sitten vai mikä!?
Onko mulla rintasyöpä...?
En ainakaan iällisesti ole riskiryhmää, kun se riski lähtee vissiin kasvamaan vasta 25-vuodesta ylöspäin.
Mitä muista riskitekijöistä luin ehkä luotettavimmalta syöpäsivustolta, niin ainut mikä kasvattais mulla sitä riskiä niistä luettuna oli aikainen kuukautisten alkamisikä. Mulla alkoi nimittäin menkat 10v...
Mutta suvussani ei kai pahemmin ole mitään syöpätapauksia ollut ja äidillä (ikä 47) ei ole ollut rintasyöpää, eipä vissiin myöskään minun kummallakaan mummolla tai ole koskaan ainakaan kuullut puhuttavan sellaista..
Tarviiko minun olla huolissani? Mennä lääkäriin? Kertoa vanhemmille?
Onko mulla rintasyöpä...?
En ainakaan iällisesti ole riskiryhmää, kun se riski lähtee vissiin kasvamaan vasta 25-vuodesta ylöspäin.
Mitä muista riskitekijöistä luin ehkä luotettavimmalta syöpäsivustolta, niin ainut mikä kasvattais mulla sitä riskiä niistä luettuna oli aikainen kuukautisten alkamisikä. Mulla alkoi nimittäin menkat 10v...
Mutta suvussani ei kai pahemmin ole mitään syöpätapauksia ollut ja äidillä (ikä 47) ei ole ollut rintasyöpää, eipä vissiin myöskään minun kummallakaan mummolla tai ole koskaan ainakaan kuullut puhuttavan sellaista..
Tarviiko minun olla huolissani? Mennä lääkäriin? Kertoa vanhemmille?