11/08 masunkasvattajien murut *helmikuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
terve pitkästä aikaa. jotenkin tuntuu että ei jaksa eikä kerkee tänne enää kirjottelemaan mutta välillä käyn teitä informoimassa että kyllä täällä vielä hengissä ollaan!
elikkä meillä menee hyvin. tyttö on huimasti kehittynyt. tuli nyt 10päivä 3kk meidän vanessa. ollan aloitettu maistelemaan kiinteitä, perunaa porkkanaa ja sen sellaista, ja hyvin on mennyt. sen takia näin varhain maistelu kun rupes niin tiuhaan tahtiin syömään ja maitoa meni älyttömästi. lisäksi nyt on pulautteluun auttanut paljon tää lisäruokien anto. yöt nukkuu kokonaan, vellin voimalla.
iho on tooooosi kuiva, ja oon sitä rasvaillut ja öljynnyt kaikilla mahdollisilla voiteilla mutta kaippa se on sitten perinyt tän "mun ihon".
mun iho parantunut tosi mahtavasti kun oon nyt muutaman kerran käynyt siitä valohoidoissa. ihanaa kun ei tartte katsella punaläikikästä naamaa peilistä, ja voi elää ilman että rasvailee itseään joka toinen tunti.
karstaakin tullut hieman päähän ja sitä ollaan öljyilty ja harjailtu mutta aika sitkeä kaveri on..
isoveli suhtautuu aika hyvin vauvaan ja on jo kiintynyt paljon. aamullakin kun herää kyselee heti missä vauva on.
kuinkas te kun ajelette autolla joilla useampia lapsia niin pidättekö vauvan kaukalossa takana vaiko edessä?
vauva tarttuu jo esineisiin ja yrittää niitä suuhun. hiukan myös ryömimisen tapaista käytöstä ollut lattialla ollessaa :)

luminka siitä punaisuudesta suun alueella niin mun tietääkseni tulee syljestä ja jos pesee tuttia eikä kuivaa sen ympärystää niin se voi vaikuttaa kans siihen "hautomiseen"

aaahgr seinät meinaa kaatua päälle ei jotenkin jaksa mitään eikä jaksa olla tekemättäkään mitään.. vaikeeta..

koskas muuten jos nyt on ruvettu maistelemaan kiinteitä 3kk iässä niin nuo suositukset on pilttipurkeissa 4kk. eli jos puurot on pilteissä suositus että 5-6kk niin voiko niitä jo ruveta syöttelee 4-5kk? kun oon jo tän maistelun aloittanu kk etuajassa. eli toisin sanoen ja ehkä selvemmin, milloin voin antaa puuroja, ym. liha kala yms.

Moikka,

Taas olin koko päivän (7 tuntia) harkkatöitä tekemässä yliopistolla, ja aamulla piti vielä työhommiakin käydä hoitamassa + ruokatauolla kirjoitella työsähköposteja. Huhhuh, oon ihan poikki, ja nyt mies lähti kokoustamaan ja minä jäin poitsun kanssa kaksin. Nukkuu vielä päiväunia parvekkeella, niin ehdin ehkä sentään rauhassa syödä (pakastettu makaroonilaatikko sulamassa mikrossa).

Luminka, meilläkin tuli jossain vaiheessa tutista ihan sellainen pahannäköinen punainen läikkä poskeen, mutta se hävisi sitten kun pidettiin mahd. paljon ilman tuttia. Nyt ostin yli 4 kk ikäisille tarkoitetun tutin, jossa on pelkästään "rengas" tutin levyn tilalla. Se antaa suun ympäryställe ilmaa. Merkkiä en muista, mutta se oli S-marketista.

Meillä mennään edelleenkin täysimetyksellä ja syöntivälit on pysyneet ihan siedettävinä (3-4 tuntia). Öisin edelleen herätään tankkaamaan kerran klo 4-5 aikaan ja sitten nukkuu noin klo 9 saakka. Varmaan vellillä tai soseilla saisi nälän pysymään koko yön, mutta koska muuten nukkuu heräilemättä, en kiirehdi niiden aloituksessa.

Ekat hampaat on nyt puhjenneet alaikeniin ja välillä poika kyllä tikkaa niillä sahalaitareunoilla aika kovasti nänniin! :kieh: :kieh: Auts! Usein tämä tapahtuu kun on jo tullut imetyksestä kylläiseksi, mutta vielä lutkuttaa nänniä puolihuolimattomasti.

Myin muutaman epäsopivan kestovaipan huutonetissä, hyvä että menivät kaupaksi. Aina on vähän vaikea etukäteen tietää mikä malli sopii. Jouduin myös palauttamaan yhden tammikuussa ostetun uuden taskuvaipan takaisin verkkokauppaan, kun siitä lähti PUL-kerros kokonaan irti. Ensin luulin että olin pessyt sen jotenkin väärin tms., mutta kuulemma siinä värissä oli ollut viallinen kangaserä.

Mies on käyttänyt nyt isyyslomallaan koko viikon kertakäyttövaippoja ja olen kauhistellut mielessäni jätemäärää. Olen kuitenkin pitänyt mölyt mahassani, kukin käyttäköön parhaaksi katsomiaan vaippoja! Eilen mies osti Liberoita kokoa 4 (7-14 kg), kun 5-8 kg vaipat alkaa jo olla vähän nafteja.

Makaronilaatikko kilahti jo aikaa sitten, suolet huutaa tuokaa ruokaa! :p

Merkkiä lähinnä...

Ihana kuulla että muillaki käy esikoinen hermoon... Sitä on ilmassa täälläki. Mahotonta hulinaa ja ihan semmosta järjetöntä juoksentelua ja tavaroiden levittelyä. Eli turhautumista ihan selvästi. Ei kerkee niin paljoa esikoisen kans tehä ja vaikka hän ei sinänsä mustasukkainen oo, mutta kun ei nyt sitä jakamatonta huomiota enää saa, niin kyllä sit hakee sen huomion tehokkaasti. Murr... Kyllä kiristää välillä kovasti hermoa! Onneks leevi on helppo ja aurinkoinen vauva, että hänestä sit saa sitä voimaa ja jaksamista!

Tavaroiden levittely ja raivaaminen (tai siis se että ei raivata) on meillä nyt ongelma tällä hetkellä. Siihen liittyen alettiinki miettiä että jospa laitettaski lapsille jo yhteinen huone, kun tuossa isommassa huoneessa ois paremmin kaappitilaa. Sais sit lelut laiteltua jotenki järkevästi esille ja samalla vois tehä vähän inventaariooki että onko jotain semmosta millä nuutti ei leiki niin laittas sit välillä varastoon semmosia. Tai vaikka ihan antas poiski. Mutta mietiskellään tätä kovasti.

Tuo nukkumaan käyminen on se mikä miuta mietityttää, sekä illalla että päivällä. Nuutilla kun on tapana nukkumaan käydessään välillä olla hieman vallaton...pysyy kyllä sängyssään mutta huutelee sieltä ja potkiutuu yms. Toisaalta pienet ei niin herää helposti noihin ääniin ja tottuisivatpahan pienenä jo nukkumaan samassa huoneessa. Ja aateltiin että se vois sit kannustaa nuuttiaki hieman hiljemmin käymään nukkumaan. Tällä hetkellähän leevi nukkuu hyvin, ei syö yöllä, ei yleensä heräile ja tuttiki pysyy suussa ihan kivasti...mutta entäs jos sit jostain syystä yöhulinoita tuleeki, sotkeekohan se sit nuutinki unet? Näitä mietiskellään...

Mutta nyt mie meen nukkumaan! Öitä mammat!

Mie oon täällä innoissani mittaillu huoneita ja huonekaluja ja suunnitellu... Ihan kivasti sais lastenhuoneen laitettua jos nyt siihen päädytään. Se oiski isompi urakka, kun meidän huone on nyt tuo isompi makari ja nuutilla on tuo pienempi huone. Muutettas nyt sit iso huone lasten huoneeks ja myö ahtauduttas pienempään. Eli molemmat huoneet ja kaikki kaapit pitäs tyhjentää (ja aattelin sit samalla pestäkki ne) ja roudata huoneesta toiseen... Tuohon pieneen huoneeseen ei kyllä mahu mitään muuta kuin parisänky ja yöpöydät... se on melkoisen ahdas. Mutta ei sinne lasten huonekka mahu! Ja enemmänhän ne muksut tarvii leikkimiseen tilaa, meillehän riittää se sänky! ;) :D :laugh: :laugh: :laugh:

Pitää vielä esitellä ukolle ehdotuksia ja kysyä onko hän vielä ihan tosissaan. Hän ei yleensä tykkää mistään tuommosesta järjestelystä... Mie alan kyllä lämmetä asialle.

Neuvolaterkut!

Eli tänään käytiin kaksikon kanssa neuvoloimassa, ihan kivasti pikkuiset kasvaneet... Tässä mitat ja suluissa 3 kk

Wilma
7440 g (6125)
64,2 cm (60,0)
41,2 cm (39,9)

Oskari
8360 g (7065)
66,8 cm (62,3)
41,3 cm (39,8)

Pikkasen kädet tärisee kun auton kaukaloissa yrittää jaksaa näitä kantaa...

Jotain positiivista, Kasperi ei ole tänään oksentanut ja sai jopa syötyä kanakeittoa! Jospa tämä nyt olis ollut tässä, kellään muulla ei ole ollut oireita!

Äh, Oskari heräsi. Täytyy mennä.

HM

heissan!
tää ilmottautuu pikaseen, että hengissä ollaan! Tänä viikonloppuna on menoa ja meininkiä, ne kaverin häät nyt sitten huomenna. Ja yllättävän paljon on kaikkee muistettavaa, vaikka ei sentään ees omat ole juhlat. Mutta se kun vie pojat yöhoitoon, tuottaa muistettavaa ja vähän jännittääkin. Lisäksi kaikki juhlavaatteet ym. katsoa kuntoon, ja huolehtia että aikataulu pitää...

nyt saunoon kohta itsekin, kun saan kaikki hommat tälle päivää tehnyksi.

palailen asiaan sunnuntaina..ellen aiemmin huomaa tarvetta kirjata kuulumisia. ;)

Myö meinataan nyt sit siirtää pojat samaan huoneeseen. Saas nähdä mitä siitä tulee... On vissiin liian helppoo nyt tää poikien nukkumaan käyminen ja nukkuminen niin pitää saada jotain haastetta. ;) :whistle:

Miuta on kyllä jo pidemmän aikaa ahistanu taas tää meidän koti. Kun tuntuu että joka paikka on rempallaan (vuokrakämppä ) ja pinttynyttä ja kulunutta että ei saa puhtaan ja siistin näköstä millään. Ja täällä kun päivät pitkät pörräilee kotona niin tulee kateltuaki noita seiniä ja nurkkia... Yleensä oon kerran vuoteen tehny suursiivouksen että putsailen seinät ja kaikki maholliset kolot, mutta nyt ei oo muksujen aikana tullu kauheen suuresti siivoiltua. 2005 kesällä kun muutettiin niin sillon siivosin urakalla kun oli aivan kamalan törkynen tää kämppä. Vissiin 2007 jouluks siivosin kans kaiken. Sen jälkeen ei oo tullu kuin viikkosiivoukset tehtyä ja niistäki on alettu jo tinkiä nyt tän uuden vauvan tulon jälkeen.

Nyt sit myllätään nuo kaks huonetta ja siivotaan ne kunnolla ja muuten tehhään perussiivous. Ja sit pikkuhiljaa huone/viikko meinaan ottaa sit seinät ja kaapit muuten. Kauhee urakka, mutta on se sit kiva kun on siistiä. Ja tuo huonemuutos tuo sit kans vähän vaihtelua.

Mä oon täällä ihan innoissani,
näillä näkymin mun tuuletusreissu tulee toteutumaan huomenna :D :D :D :D :D :D
Kuuntelen musaa mistä tulee aina entis ajan baarireissut mieleen!

Kyllä kun on ollut 3kk kotona, ainostaan mitä nyt kaupoissa ja jossain kylässä käyneenä kaipaa vähän k-18 menoa :saint: Muutakin ajateltavaa kuin näitä pikku kakkapyllyjä =) Ihania pyllyjä ovat, mutta ah niin ihana päästä omiin oloihin aikuisten seuraan =)
Ja ihanaa päästä ottaa enemmänkin kuin yksi siideri ja antaa sen nousta päähän...

Mietin just aikoja ennen lapsia, käytiin miehen kanssa tosi usein kupposella jos toisellakin. Nyt kun pääsee pitkän tauon jälkeen niin se tuntuu paaaljon paremmalta. Tykkään olla kyllä kotona, mut välillä oikeesti kiva päästä "heittää aivot narikkaan" ;) Ja niin kauas ettei itkut kuulu omiin korviin saakka...
Oon kyl laittamassa tytöt nukkumaan, sen jälkeen otetaan muutamat siiderit tässä kotona ja lähdetään kaverin kans kaupungille =)

Eilen illalla tosiaan menin nukkumaan jo ysin jälkeen ja onneks tyttelit antoivat mun nukkua! Pienin heräs muutaman kerran syömään ja isompi kerran itki unissaan.. Aamulla oli tosi levännyt olo kun kasin jälkeen herätys tuli!

Tosi tosi mukavia hääjuhlia Helmille :heart:

HM: hyvin on teidän tuplat kasvaneet =)

Luminka *bilefiilareissa* :whistle:

Hienoa luminka, että pääset hieman ulos!! :) Mie otin viime viikonloppuna 2 pinttiä olutta ja miulla oli aivan kamala pötköttelykrapula koko päivän. Aivan käsittämätöntä!! Aamupäivän vielä pärjäsin: kävin kaupassa ja muuta, mutta sit iltapäivällä ei kyllä kyenny mitään tekemään. Miulla karis biletyshalut siinä samassa sit! :) Tässä on nyt kuulemma kaks vaihtoehtoa: harjoituksen puutetta tai sit oon tulossa vanhaks. ;) Eilen testasin yhen olusen verran ja ihan hyvin sujui. Tälle illalle ostin sit ihan omenasiiderin! Miun lempparisiideri on se natural omena (tosin oon enemmän olutihmisiä ). En meinannu ees hyllystä löytää kun nyt tällä välillä kun mie en noita alkoholijuomia oo harrastanu niin oli tölkin värimaailma ihan eri ja pullotki kaikki aivan oudon muotoisia! :) Kyllä on vuoteen tapahtunu paljon tuollaki saralla, oli ihan turistiolo siellä siiderihyllyllä - ja isossa prismassa se ei ees mikään pieni oo se hylly! :laugh: :laugh: :laugh:

Kävin siis aamulla shoppailemassa - eli ruokaostoksilla prismalla! :D Ja olipas kivaa! Tällä viikolla tais olla ainoo hetki että oon ilman poikia ollu. No, kävin mie suihkussa parina iltana, tosin sielläkä ei aina saa olla rauhassa kun nuuttia rupee aina pissittämään just sillon kun mie oon suihkussa...

Nyt on koti ihan poksautettu: mie alottelin tätä "muuttoa". Siirsin jo poikien vaatteet tuonne isompaan huoneeseen ja pyyhin sieltä hyllyt. Isi ja nuutti lähtevät uimahalliin päikkäreiden jälkeen niin myö sit leevin kans jatketaan urakkaa kunhan hän herää. Ehkäpä kerkeen tunnin verran ihan rauhassa itekseniki laitella! Huomenna sit aamulla siirretään huonekalut - jos tänään sais nuo kaapit laiteltua. Ja huomenna sit pitää muutenki siivoilla. Eli urakkaa riittää, mutta onpas kiva laitella! :)

heippodei vaan!

taas on opiskelut tältä viikolta opiskeltu ja nyt edessä toivottavasti rauhallinen viikonloppu. jostain syystä en oo pystynyt viimeiseen 4 yöhön kunnolla nukkumaan,ei vaan uni tuu ja sit päivällä oon aina ihan poikki...höh

anzkuli kyseli siittä kierukasta: se laitto oli aika nopee toimitus ja vaan lievästi epämukava, ja varmaan siittäkin suurin osa johtui siittä että sitä laittamassa oli semmoinen just eläkkeelle jäävä hajamielisen oloinen rouvashenkilö ja ihan pihalla oleva hoitsu,mitä säätämistä.... :/ tiputteluvuotoo on laitosta asti ollut,mikä ihanuus :$ ja kuulemma voi useemman kuukauden jatkua. joinakin päivinä oli myös semmoista menkkamaista jomottelua mahassa. tästä ei kai pitäis tulla mitään mielialan muutoksia tms. kun se aine liukenee niin pienissä määrissä ja tasaisesti,toisin kuin pillereissä. ja kuulemma pitäis menkkakivut häipyä ja vuoto vähentyä,joillain jopa loppuakkin..sitä ootellessa :whistle:
tarkastuskäynnillä pitäis käydä joku 3kk päästä ja sit olikohan se kerran vuodessa.ja voidaan ottaa pois koska vaan jos haluaa hankkiutua raskaaks uudestaan.5 vuottahan tää ehkäisyteho kestää.

meillä Vilho jaksoi eilen olla ekan kerran kunnolla mahallaan! ja piteli itteensä ylhäällä hienosti,olin tosi yllättynyt!
ja tänään pitkät pätkät mölysi ja naureskeli mahallaan leikkimatolla(siinä on pikku peili ja joku pallo +kuvia), peili oli suosikki kuten nykyään muutenkin,mieletön lirkutus aina kun peilikuvansa näkee :heart:

ainiin,ja kihlapäivä (tai siis kihlapäivän vuosipäivä) meni kivasti kotona, syötiin tosi hyvää rucola-parmesaani-ilmakuivattu kinkku -pitsaa ja sain tulppaaneja ja aivan mahtavan kaulakorun,mies "sai" multa tietokoneen,tai oikeesti maksoin osan vaan ja se ite sen hankki... ;) nyt kun pääsis vie päikkäreille.....

noonie+vilho tasan 3kk

ja semmoista vielä pitää lisätä tuohon sepustukseen, että Vilho kiepsahti ekan kerran mahalta selälleen! no okei oli varmaan enemmänkin vahinko kun siinä mahallaan ähelsi mutta silti! saan olla ylpee joo-o ;) oli poika hieman hämmästynyt itsekin että mites näin nyt pääsi käymään... :laugh:

iltaa =)

Kiva että pääset Luminka tuulettumaan =)

Meil on tällä 5 vuotiaalla kaamea uhma.. voi sitä kiljumista ja huutoo "en varmasti tee, en mee, enkä, en halua!!!!" jne.. huooooooooh :D Mitenkä kauan sitä kestääääää :D
Ihan pahamieli kun joutuu koko ajan komentamaan :(

Onni kasvaa ja voi hyvin =)

Olen hurahtanu neulomiseen.. neuloin Onnille pipon ja alotin tumppui tekee :D Iha kivat tuli vaikka ensimmäistä kertaa sellasii teen. Peruskoulussa tuli jotai epämäärästä väkerrettyy mut onha siitki jo monen monta vuotta :D

Nyt on päästetty mies vapaalle, hän onkin ollut Otson kanssa melkein 24/7 maanantaista saakka. Mutta nyt on mulla yksi opiskelurupeama taas paketissa :wave: . Hyvin meni miehillä keskenään isyysloman viimeinen pätkä, minä itse olin enemmän olla hätää kärsimässä, kun en päivisin ehtinyt pumppailla maitoja rinnoista. Iltaisin aina oli tarjolla oikein paineistetut ruokinta-automaatit ja toinen rinta (tai siis sen sisältö :D) piti heti suosiolla pumpata pakkaseen.

Otso on "oma-aloitteisesti" alkanut mennä vähän aikaisemmin nukkumaan. Ennen piti puolille öin nukuttaa, mutta nyt alkaa jo kymmeneltä väsähtää. Ihan tervetullut muutos, etenkin kun itse olen ollut aamuheräämisistä niin poikki koko viikon.

Lelumatto on viikon aikana näköjään saanut kyytiä, tuo miehen ottama kuva löytyi kameran muistikortilta (tästä on huippu videonpätkäkin...).

Kovasti poikaa siis naurattaa kaikki asiat:

Etenkin paljaaseen vatsaan puhaltaminen ja kylvyssä oleminen on nyt pop.

Nyt taidan ottaa yhden ykkösoluen ja katsoa jotain viikon aikana nauhoitettua sontaa digiboksin kovalevyltä. B)

huomenta...
täällä nökötän koneella ja toivon olevani pian ajokunnossa. Eilen oli huippukivaa, mutta meni pikkasen turhan myöhäseen nuo pippalot, olinkohan viiden jälkeen vasta nukkumassa ja 9 heräsin enkä saa enää unta.
Kauhee kiire ois poikien luo, ja auto pitää hakee juhlapaikalta...
Vähän on heikko olo.. :whistle:

Pojilla mennyt kuulemma hyvin yö mummolassa, tosin pikkumies kuulemma heräillyt tunnin välein yöllä :o Toivon että ei nyt mennyt ihan kaikki hyvät yöt piparikis, vaan pääsee kotona taas tuttuun rytmiin. On myös syönyt 12 tunnin aikana melkein litran tuttelia, tiistaina on 4kk neuvola niin varmaan sitten alan aloittaan kiinteitä...

eipä tässä muuta...nyt kahvia vielä että tästä lähtis päivä käyntiin!

Moi!
Tulin nyt sitten tuulettamaan tänne ku Olli kääntyi eilen eka kerran ihan itse selältä masulleen :D Omassa sängyssään tekee sitä nyt koko ajan ja vähän väliä pitää käydä kääntämässä takaisin..tais tämä mamma olla enmmän innoissaan ku poika :laugh: siis Olli nyt 3kk 2viikkoa..

Voi teidän kääntyilijöitä! :) Mie just tänään tuumailin että meidän ukko ei varmaan käänny ikinä mihinkä suuntaan. Ei oo elettäkään että kauheesti ees yrittäis! No, se on helpompi vahtia kun jätkä 2-veenäki vielä vaan pötköttää... :D No, toivottavasti ei....

Nyt on meillä vaihdettu sit huoneet! Koko aamupäivä siinä meniki. Kasin jälkeen heti aloteltiin, ensin toinen huone tyhjäks ja siivottiin siellä kunnolla. Sit kamat sisään ja toisen huoneen kimppuun. Kaapit sain siivottua siis jo eilen tänään sit huonekalut, osa leluista ja sit sipistelyä. Verhot vielä puuttuu molemmista huoneista ja pitää varmaan varastosta hakea toisenlainen matto tuonne poikien huoneeseen. Mutta tuli kyllä viihtyisän näköinen huone - tai molemmat huoneet on nyt paremmat. Ja paljon enemmän on leikkitilaa tuossa isossa huoneessa. Nyt on pojat ekoilla yhteisillä päikkäreillä. :)

Kunhan heräävät niin isi ja nuutti lähtevät vähän pulkkamäkeen ja käyvät sit meille pizzat. En jaksa ruokaa laittaa... Miun pitää sillä aikaa vielä sit imuroida täällä muut huoneet ja semmonen pikainen viikkosiivous tehdä. Pölyt oon jo pyyhkiny ja mies siivos keittiön päiväruuan jälkeen. Eli imuria vaan ja sit vessan pesu. Keittiö pitää varmaan luututakki, sinne kun aina kaikkee möhnää menee lattiaan.

Sit ruvetaan jännittämään miten illalla sujuu nukkumaan käynti...

Oi että, olipas kivaa eilen käydä viihteellä =)
Laitoin illalla tytöt nukkumaan ja sit avasin siiderin ja laitoin naaman ja hiukset kuntoon mitä kesken jäi... Mun ystävä tuli tähän ja lähdettiin kun oltiin pohjia pari otettu..

Pienin oli syönyt yöllä vaan 2 kertaa! Normaalisti herää kolmisen kertaa....

Kyllä nyt on ihana olla taas kotona, eikä ahdista yhtään :D Pärjää taas pitkään...

Ei meilläkään typy vielä ole kääntynyt! Siskonsa kääntyi 4kk lähtien mahalleen, tää ei meinaakaan. Esikoista pidettiin paljon enemmän lattialla, nyt pitää aina muistuttaa itseä että laitas nyt se vauva lattialle jumppaamaan :laugh: Esikoinen menee usein köllimään viereen niin pitää oikeestaan koko ajan olla katsomassa ettei litistä toisen kättä yms...

Anzkuli:
Toivottavasti teillä menee hyvin! Meillä oli alunperin tarkoitus siirtää vauva esikoisen huoneeseen kun yösyönnit jäävät. Mutta näkyypä sitten, kun tuo esikoinen on vähän herkkä heräämään... Jospa meillä ois siinä vaiheessa jo se omakotitalo niin vois olla molemmille omat huoneet :D Toiveessa on hyvä elää...
Niin ja tuuhan kertoo sit miten onnistui eka yö :)

Yhteistyössä