11,5kk ei syö "oikeaa ruokaa", APUJA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Neiti on saanut purkkiruokia ja itsetehtyjä. Oli pari viikkoa, ettei ollut itsetehtyjä soseita. Nyt ei suostu syömään tekemiäni soseita. Monesti on ollut tilanne, että ollaan esim lähdössä jonnekin ja olen tilanteen helpottamiseksi/ kylässä huudon estämiseksi työntänyt vain hedelmäsosepurkin tytölle.

Perjantaina päätin, että edelmäsoseita saa vain jos on ruokaa syöty. Jos hän ei syö itsetehtyjä soseita niin nostan lapsen nätisti pois pöydästä ja ruokaa tarjoillaan seuraavalla aterialla. Maistaa 1-2 lusikallista ja usein sylkee senkin ulos. Tätä siis jatkunut 5 päivää. Sinä aikana on syönyt leipää, puuroa, vähän omenaa ja appelsiinia aamulla ja illalla.

Miten saan lapsen syömään oikeaa ruokaa??????

no söisikö mieluummin sormiruokaa? siis jos kuitenkin menee leipää ja hedelmiä.
lapset on niin hassuja kun ne keksii että voivat itse "päättää" syömisistään. meillä poika teki lusikkalakon 7kk ikäisenä (kiinteät alkoi kuukautta aiemmin) ja siitä lähtien on syönyt lähes kaiken sormiruokana. tai nyt syö esim puuroa mukamas itse lusikalla :headwall:

ja jätkä on kohta 11kk.

Sama juttu...kestäny n. 10kk asti...nyt neiti kohta 1v1kk.
Joskus jos on pidempään syömättä, menen perse eellä puuhun ja tarjoan ruuan jukurtin seassa (maistuu!, max kerran päivässä)....pakkohan toisen on joskus syödä.
Kaippa tuo joskus oppii :whistle:

Olen yrittänyt tarjota soselautastakin sormiruokana :headwall: kun meillä on essu käytössä. Ei tule kuin sotkua. Olen miettinyt tuota sormiruokaa, mutta miten saatte sormiruokana annettua lihan, kalan, vihannekset jne. Vain kypsennettyinä ja pilkottuina?

Oma lusikka tytöllä on ollut kädessä jo pitkään.

Miten vauvalla voi olla niin käsittämätön taito, että jos sotken ruokasosetta hedelmäsoseesen yms niin osaa erotella :laugh: Eli sylkee ruoan pihalle ja nielee loput.

Meillä poika nyt 10kk ja oli just sairaana, nyt sitten tervehtynyt ja ruoka ei maistu.. Aivan sama mitä tarjoo lusikalla, niin suu on viivana ja pää kääntyy pois. Ahistaa, kun tuntuu, että saako hän ruokaa riittävästi?! Mut riisimuroja sit syö... taitaa vaan olla ronkelina =) Toivottavasti ohi menevä vaihe.

Joo meilläkin lapsukainen söisi enemmän purkkiruokaa. On jo 1v ja 3kk. Mut nyt on ruvennut syömään samaa ruokaa mitä mekin syödään. Olen lorauttanut maitoa joukkoon ja sitten öljyä. Syö mukisematta. JEEEE!

Arvatkaa kenellä on pakastin täynnä sosekuutioita :headwall:
Me syödään miehen kanssa vissiin soseita seuraavat 2 viikkoa. Lihasoseethan menee uuniperunantäytteenä jne.

Mä niin toivoin, että joku olis sanonut, että "meillä tuota jatkui viikko, mutta sitten alkoi syömään äidin tekemiä ruokia kun olin tiukkana"

Syödään itse niin maustettua ja huonoa ruokaa, että ei sitä voi antaa lapselle.

pöh.kyllä se siitä. purkkiruuissa on vaan eri maku. jaksat vaan yrittää, kyllä se alkaa syömään. kaikkee ruokaa kannattaa laitta pieni määrä lusikan kanssa itse syötäväksi ja söhrättäväksi. lisäksi myös just sitä leivänpalaa, kurkkua, raejuustoa jne..

Yhteistyössä