11-kk ikäinen syö mut vararikkoon!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa vieras

Vieras
Siis apua :)

Syökö muiden 11-kk ikäiset tällaisia määriä:

Aamu- ja iltapalaksi puuroa, jossa purkillinen hedelmäsosetta seassa.

Lounaalla ja päivällisellä syö n.300 gr. ruokaa ja jälkkäriksi sitten jopa 200 gr maustamattoman jogurtin kera hedelmäsoseen!

Laskinpa vaan huvikseni, että poika syö yhteensä yli 2 kiloa ruokaa päivässä!!!

Eikä ole mitenkään erityisen paksu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
:o Oho..melkoisesti! Mä just ihmettelin kun vuosikas kiskoo vajaan kilon kaikenlaista + maitoa litran päivässä, mut herrahan syö kevyesti teikäläiseen verrattuna :D

No ehkä tähän vaikuttaa se, että meillä poika ei juo maitoa oikeastaan ollenkaan. Imetys lopetettu n.10 kk iässä ja nyt sit juo vaan vähän mukista aina ruokailun yhteydessä (tavallista maitoa jo) ja puuron sekaan laitan maitojauhetta, jotta tulee tarvittavat maitomäärät täyteen.

Lapsukaisesi varmaan liikkuu aikasta paljon? Mikä mahtaa olla pituus/paino? Mutta syö kyllä tosi paljon... meidän 4v.tyttökään ei syö noin paljoa =) Eikä kyllä vuoden ikäinen pojukaan... Mutta joillekkin ruoka maistuu. Itse rupeaisin kyllä jo tekemään itse ruoat jos noin paljon syö... Tai usein sekoitan esim.pilttipurkilliseen perunan tai makaronia ns.jatkamaan ruokaa. Tulee pikkasen halvemmaksi. =)

En tosin oo laskenu paljon toi tyttö syö,mutta paljon joka tapauksessa. Eniten ihmettelen, että mihin se ruoka menee. Ei noin pienen vatsalaukku voi olla tarpeeks iso! Minkä kokoinen poika on ap?

Ei! (voi kun söisi vähän enemmän)

Aamu- ja iltapuuro (1dl maitoa, 0,5dl kaurahiutaleita) + puoli purkkia sosetta
Lounas ja päivällinen 100-150g ruokaa
Välipala esim 1dl jogurttia ja puolikas banaani.

Yritän koko ajan tupata vähän enemmän ruokaa, mutta ei lapsi vaan syö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:o Oho..melkoisesti! Mä just ihmettelin kun vuosikas kiskoo vajaan kilon kaikenlaista + maitoa litran päivässä, mut herrahan syö kevyesti teikäläiseen verrattuna :D

No ehkä tähän vaikuttaa se, että meillä poika ei juo maitoa oikeastaan ollenkaan. Imetys lopetettu n.10 kk iässä ja nyt sit juo vaan vähän mukista aina ruokailun yhteydessä (tavallista maitoa jo) ja puuron sekaan laitan maitojauhetta, jotta tulee tarvittavat maitomäärät täyteen.

Meillä lapsella maitoallergia, mutta allergiasairaalassa saatiin juuri sellainen ohje, että "maitokorviketta" täytyy lapsen juoda 6-8dl, jotta saa tarvittavat vitamiinit yms. Aikasta paljon siis... itse sekoitan noita jauheita puuroihin, mutta aikasta paljon silti pitää vielä juodakkin... Kannattaisi varmaan lisätä tuota maidon määrää...

Poika on nyt joku 12 kiloa ja n.80 cm. Ikää on tosiaan se 11 kk, mutta juoksee jo pää kolmantena jalkana :D

Ja on se semmonen "läpipasko", että vääntää sitten tavaraa jo kesken syömisen parhaimmillaan :)

Juu ja teen ite ruuat yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Meillä lapsella maitoallergia, mutta allergiasairaalassa saatiin juuri sellainen ohje, että "maitokorviketta" täytyy lapsen juoda 6-8dl, jotta saa tarvittavat vitamiinit yms. Aikasta paljon siis... itse sekoitan noita jauheita puuroihin, mutta aikasta paljon silti pitää vielä juodakkin... Kannattaisi varmaan lisätä tuota maidon määrää...

5 dl tarvitsee tuon ikäinen ja sen verran ainakin saa. Laskettu kyllä on. Minkäs teet, kun ei juo. Kun ei oo koskaan pulloa tarvittu eikä siitä ikinä oppinut juomaan.

5 dl tarvitsee tuon ikäinen ja sen verran ainakin saa. Laskettu kyllä on. Minkäs teet, kun ei juo. Kun ei oo koskaan pulloa tarvittu eikä siitä ikinä oppinut juomaan.

Meilläkään ei ole koskaan tuttipullo kelvannut... tissistä siirryttiin suoraan nokkamukiin, jossa on se venttiili et maitoa tulee vain kun lapsi imee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onhan poika aika isokin. Meidän 11kk tyttö (tosin pienikokoinen ikäisekseen) joku 8,5kg...

No ei se missään plussakäyrillä muistaakseni mene... Kun on kuitenkin pitkäkin. Ja esikoiseeen verrattuna se on pieni poika, mutta esikoinen ei liikkunutkaan oikeastaan ollenkaan vielä 11 kk iässä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onhan poika aika isokin. Meidän 11kk tyttö (tosin pienikokoinen ikäisekseen) joku 8,5kg...

No ei se missään plussakäyrillä muistaakseni mene... Kun on kuitenkin pitkäkin. Ja esikoiseeen verrattuna se on pieni poika, mutta esikoinen ei liikkunutkaan oikeastaan ollenkaan vielä 11 kk iässä...

Poju painoa 11 kk 11 kiloo ja pituutta reilut 80 cm. Samoissa mitoissa mennään siis :)

Meilläkään ei ole koskaan tuttipullo kelvannut... tissistä siirryttiin suoraan nokkamukiin, jossa on se venttiili et maitoa tulee vain kun lapsi imee...

Joo yritetty on kyllä KAIKKI. Mulla on sen 20 erilaista tuttipullon tuttia, nokkamukin kärkeä tuttipulloon, nokkamukia, taikamukia jne. Parhaiten juo tavallisesta lasista/mukista. Samanlainen oli esikoinenkin ja nyt on jo koululainen, että eipä sekään janoon ole kuollut :D Eikös noissa hedelmäsoseissakin ole ihan sikana vettä?

nesteitä varmaan saakin tarpeeksi, ihan ruoista... juoko vettä? Jos siis ei maitoa? Maidosta saa tärkeitä vitamiineja...

Siis juo maitoa arviolta ehkä n.desin päivässä. Tämän lisäksi syö sitä jogurttia ja saa sitä korvikejauhetta sotkettuna puuroon/ruokaan.

Ollaan kyllä käyty tätä asiaa neuvolassa läpi.

Tässä on meidän lapun sisältö kokonaisuudessaan, mitä ne neuvolasta on kehottanu noudattamaan. Nesteistä siis... (eli suuntaa antava)

0-1kk 500-600ml/vrk
1-2kk 600-800ml/vrki
2-3kk 700-1000ml/vrk
3-5kk 700-1200ml/vrk
5-6kk 700-1000ml/vrk
6-8kk 600-800ml/vrk (sisältää vellin tms)
8-12kk 600ml/vrk (sisältää vellin tms)
Lainaa

Tässä on meidän lapun sisältö kokonaisuudessaan, mitä ne neuvolasta on kehottanu noudattamaan. Nesteistä siis... (eli suuntaa antava)

0-1kk 500-600ml/vrk
1-2kk 600-800ml/vrki
2-3kk 700-1000ml/vrk
3-5kk 700-1200ml/vrk
5-6kk 700-1000ml/vrk
6-8kk 600-800ml/vrk (sisältää vellin tms)
8-12kk 600ml/vrk (sisältää vellin tms)
Lainaa

No joo en rupea vääntämään enää rautalangasta. Tuo jogurttikin kuuluu tuohon laskettavaan määrään, niinkuin se maitojauhekin.

Kiitän.

Yhteistyössä