11 kk ja herää joka aamu klo 5, ei jaksa enää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Kaikki ollaan yritetty: myöhemmin nukkumaan, maitoa aamulla, otetaan viereen. Tekipä mitä tahansa, niin vauva herää klo 5. Aamukahdeksalta alkaa olla taas ihan väsynyt ja haluaa "päivä"unille. Miten ihmeessä rytmiä saisi muutettua!?

Niin,no kaverin mukula herää joka yö 3-4 aikaan,neuvolasta ja lääkäristä on sanottu,et on vaan näitä lapsia,jotka tarvii vähemmän una. Ja joo,iltaisin laitetaan ihan normaaliin aikaan nukkumaan,eikä päikkäritkään ole mitkään "hurjat"...

Pimennysverhot onko teillä? Meillä toimi heti kun tehtiin makkarista pilkkopimeä, taas nukutaan kaheksaan. Rupesi tosiaan heräilemään viiden aikaan kun oli niin valoisaa, oli pakko tehdä jotain. Mä suorastaan odotan talvea että lapsi nukkuu paremmin illalla ja aamulla kun on pimeää :laugh:

oli esikoisen kanssa noin pitkään kanssa, en löytänyt siihen mistään apuja, etenkin kun valoisat aamut alkoi. Mites ootteko te koittanut makkariin sellasii verhoi jotka oikeesti pimentää??? siis jos johtuu vaikka siitä et aurinko alkaa noilla main just nousta kunnolla ja muksu kuvittelee sen olevan sit merkki aamusta?
Ite henk.koht muutin uni rytmii sit silleen et menin illasta aikaisin nukkuu jotta jaksoin, mutta siinä vaan jää aika miehen kanssa vähille:(
Toivottavasti löydät jonkun keinon jolla saatte nukkua pidempään.

Puhut kuin meidän kuopuksesta, joka hiukka yli vuoden ikäisenä teki samaa.Joka aamu oli arki tai pyhä heräs klo 4.30-5.00, eikä mikään poppakonsti auttanut.Näin meni aikansa ja yriteltiin miehen kanssa vuorotella..Kuopuskin oli silloin pieni ja tarvitsi myös huomiota, joten raskasta oli.Aamun tunnit oli pitkiä.Olin yleensä jo klo 7:ään mennessä pessyt pyykit ja ehtinyt valmistella päivän lounaan ja odottelin vaan, että milloin kehtaan lähteä ulos.. rytmi vain ajan kanssa muuttui.Ei siihen mikään muu meillä ainakaan tepsinyt.
Töitä tehtiin kirjaimellisesti "pussit silmillä"!!!!
Tsemppiä ja myötätuntoa
Ja meillä ei edes pimennysverhot auttaneet!!!!

Heip kohtalotoveri!
Meillä poika 10kk, tänäänkin herättin viideltä,, ei auta pimennysverhot ei eikä muukaan. Täytynee meitin vaan uskoa että se jossain vaiheessa helpottaa. :hug:

onko ainoa lapsi? itse vaan nukkumaan uudelleen jos ainoa. tuota rytminkääntöä yrittänyt itse vaikka millä keinoin, vaan kun mikään ei auttanut. muutaman vuoden ikäisenä sentään heräsi vasta puol6 ja 6 välillä

mun kuopus oli tuollanen 10-13kk iässä jolloin oli kesä mä annoin lapsen olla sitte aamulla hereillä ja laitoin nukkumaan 8-9 aikaan "päikkärit" ja vielä iltapäivällä 13 aikaan nukkui toiset unet tää oli niin lyhyt aika mitä tota kesti niin hyväksyin sen aamuheräämiset syksyllä sitten muuttu rytmi kun alkoi oleen aamulla hämärää mutta edelleenki poika on 3vuotias ja edelleen aamuvirkku

Meillä vuoden ikäinen on pari kuukautta heränny viiden aikaan. Kaikki konstit ollaan kokeiltu. Tänään tapahtui ihme ja hän heräsi vasta seitsemältä! Toivottavasti huomennakin sama juttu.. Ehkä se korjaantuu sitten teilläkin itsestään :)

Tää on niin ihana palsta kun aina löytyy samassa jamassa olevia ;)

Meillä on makkarissa sälekaihtimet, mutta kyllähän ne auringon läpi päästää, kun makkari on aamuaurinkoon päin. Täytyy varmaan nyt ainakin koittaa josko kunnollinen pimentävä rullaverho auttaisi.

Esikoinen kyseessä, eli voin kyllä ottaa päiväunia. Mutta jos menen noille klo 8 unille hänen kanssaan, olen koko päivän ihan tööt. Vaivun niin syvään uneen etten tahdo millään herätä. Ja illalla taas jotenkin jään jumittamaan telkun eteen miehen kanssa, ja aina mennään liian myöhään nukkumaan.

Vauva menee syksyllä hoitoon, ehkä uuden arjen myötä rytmikin sitten muuttuu.

Meillä ollut ihan sama juttu kahen viimesen kanssa. Muistan viimekesänkin kun heräsin joka aamu vauvan kanssa kl5 niin minin ihan sumussa koko kesän. Ja harmitti kun äitiys"loma" meni tavallaan hukkaan:kerrankin kesällä vapaata ja sitten ei jaksa yhtään mitään.

Pimennysverhoja suosittelen tosiaan! ilman niitä meidän elämä ainakin menis ihan päin prinkkalaa. Ja tosiaan jos vauva kerran nukkuu aamupäikät yheksältä niin nuku sinäkin =) Lapsettomat sinkuthan monesti heräävasta kymmene-yhentoista aikaan millon tekin sitten heräisitte päikkäreiltä ;)

Meilläkin 7kk herää aina 5aikaan. Teki sitä jo pimeänaikaan, eli se pimennys ei auta meillä. Millään ei saa takasin nukkumaan. Pakko se vaan on sopeutua ja mennä itse aikaisemmin nukkumaan. Kai se aika korjaa asiaa. On nyt koitettu muutama viikko myöhäistää nukkumaan menoa, ei auta. Herää aina samaan aikaan ja on vaan sitten kiukkunen jos unet jäävät lyhyemmiksi kun totutussa rytmissä.

Meillä on ainakin molempien kohdalla auttanut huoneen pimennys.
Nytkin nukkuvat huoneessa, jossa on sälekaihtimet, vuorelliset pitkät verhota ja nyt olen vielä laittanut mustan lakanan sinne ikkunaan verhojen taakse öisin.. Eli on todella pimeä. Kun meillä paistaa aamuaurinko noihin makkareiden ikkunoihin, niin vauva alkoi heräämään kanssa samaan aikaan auringon kanssa. Nyt nukkuu 7.30-9, riippuen vähän..

enempää lukematta, paljonko laps nukkuu päikkäreitä? auttaisko, jos siirrytte vain yksiin päiväuniin?
meil tuo auttoi kun toi pienin heräili kylläkin vasti klo 5.30... sit ku ei nukkunu ku kerran alkoi heräämäänkin vasta klo 7 =o)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
alkanut vasta nyt valoisan aikaan?

Toukokuussa alkoi tämä klo 5 herääminen, sitä ennen heräsi "vasta" klo 6. Eli ehkä liittyy lisääntyneeseen valoon tämä aamuvirkkuilu.

Ja nyt sitten tein sen virheen et menin itsekin nukkumaan. Äsken herättiin, vauva virkeänä ja äiti ihan koomassa.

Yhteistyössä