11-vuotias kuoli aura-auton alle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
kamala sentään,
mut miksi ihmeessä ne lapset oli siellä ojassa? :'(

haloooo!!!! eikös tien vierusta kävellä yleensä? ei kai sinne aura-auton kuulu tulla...

Mie olen neuvonut lapsia AINA ja JOKAKERTA menemään tien vastapuolelle, vaikka siis "väärälle puolelle" tietä HETI kun kuuluu aura-auton ääni / näkyy vilkut, joista voi päätellä kumpaa puolta aura tulee.

Tää ei tietenkään auta tähän ikävään tapak, mutta ehkä voi pelastaa jonkun muun.

En tiedä onko tuo kovinkaan hvyä neuvo. Lapset saattavat kiinnittää huomiota liiaksi lähestyvään auraan ja lähteä ylittämään katuata mennäkseen vastapuolelle auraa tajuamatta, että muutakin liikennettä voi olla. Voi olla, että toisestakin suunnasta tulee auto kun lapset kiireessä vaihtamassa ajotien toiselle puolelle.

Valitettava tapaus, mut kapeiden teiden ojat ei ole leikkipaikkoja!

Oishan tuossa voinu huonomminkin käydä, jos kuski ei ois huomannu lapsia ollenkaan ja ajanut useamman päälle. Tässä tapauksessa kuitenkin näki ja jarrutti ja mitä sen jälkeen tapahtui on varsin valitettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
En tiedä onko tuo kovinkaan hvyä neuvo. Lapset saattavat kiinnittää huomiota liiaksi lähestyvään auraan ja lähteä ylittämään katuata mennäkseen vastapuolelle auraa tajuamatta, että muutakin liikennettä voi olla. Voi olla, että toisestakin suunnasta tulee auto kun lapset kiireessä vaihtamassa ajotien toiselle puolelle.

Niin, tuossa tapauksessa en tietenkään tiedä millaisesta kadusta oli kyse, mutta meilläpäin tuo neuvo toimii.
Siis tuo tienlaita, jota pitkin kulkevat kouluun (ei jalankulkuväylää ), on tuolta matkalta hyvä näkyvyydeltään ja tottakai muistutan varmistamaan muun liikenteen ennen tienylitystä. Aura siis näkyy ja kuuluu jo kauempaa ihan hyvin.

Mutta ojaan ei saa väistää. Siitä aurasta voi lentää jäinen köntti tmv, ja jos sellainen lentää ojassa olevan lapsen päähän niin ei hyvin käy siinäkään.

24.1.2008 21:16, päivitetty 25.01. 07:25

11-vuotias poika kuoli kotinsa vieressä aura-auton alle torstai-iltana kesken lumileikkien.Onnettomuus tapahtui Kirkkonummen Kylmälässä iltaseitsemältä rauhallisella Kurkistontiellä.

Neljä lasta oli leikkimässä aivan kotikatunsa vieressä, ojassa. Kapeaa tietä ajaneen aura-auton kuljettaja huomasi lapset vasta heidän osuttuaan auton valokeilaan.

- Hän jarrutti vaistonvaraisesti, kertoo konstaapeli Tapio Gustafsson.

Kun kuljettaja painoi jarrua, auton perä irtosi tiestä. Se liukui ojaan ja suoraan 11-vuotiaan pojan päälle.

Leikkimässä olleet lapset asuvat aivan onnettomuuspaikan lähellä. Ainakin osa heistä on kuolleen pojan sisaruksia.

Onnettomuus huomattiin heti, ja läheisen talon asukas hälytti apua.

Pelastushelikopteri Medi-Heli toi paikalle erikoislääkärin, mutta poikaa ei voitu enää pelastaa.

Turma-auto on normaali auralla varustettu kuorma-auto.

Tapausta tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena.

- Tutkinnalliset seikat sitten näyttävät, onko kuljettajaa syytä epäillä mistään, Gustafsson sanoo.

Hänen partionsa hälytettiin paikalle onnettomuuden jälkeen. Gustafssonin mukaan olot olivat kuljettajalle vaikeat. Katu oli pimeä, liukas ja kallellaan ojaan päin.

- Näkyvyys ei ole hyvä, kun istuu neljän metrin levyisellä tiellä kuorma-auton ohjaamossa ja edessä on kolmemetrinen aura. Ulos ei näe mitään muuta kuin mitä valot näyttävät, Gustafsson sanoo.

- Ei siinä tarvitse käydä muuta kuin että pito kerran katoaa, Gustafsson toteaa.

Paikalla on 40 kilometrin tuntinopeusrajoitus. Aura-auto ajoi sitä pienempää nopeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
24.1.2008 21:16, päivitetty 25.01. 07:25

11-vuotias poika kuoli kotinsa vieressä aura-auton alle torstai-iltana kesken lumileikkien.Onnettomuus tapahtui Kirkkonummen Kylmälässä iltaseitsemältä rauhallisella Kurkistontiellä.

Neljä lasta oli leikkimässä aivan kotikatunsa vieressä, ojassa. Kapeaa tietä ajaneen aura-auton kuljettaja huomasi lapset vasta heidän osuttuaan auton valokeilaan.

- Hän jarrutti vaistonvaraisesti, kertoo konstaapeli Tapio Gustafsson.

Kun kuljettaja painoi jarrua, auton perä irtosi tiestä. Se liukui ojaan ja suoraan 11-vuotiaan pojan päälle.

Leikkimässä olleet lapset asuvat aivan onnettomuuspaikan lähellä. Ainakin osa heistä on kuolleen pojan sisaruksia.

Onnettomuus huomattiin heti, ja läheisen talon asukas hälytti apua.

Pelastushelikopteri Medi-Heli toi paikalle erikoislääkärin, mutta poikaa ei voitu enää pelastaa.

Turma-auto on normaali auralla varustettu kuorma-auto.

Tapausta tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena.

- Tutkinnalliset seikat sitten näyttävät, onko kuljettajaa syytä epäillä mistään, Gustafsson sanoo.

Hänen partionsa hälytettiin paikalle onnettomuuden jälkeen. Gustafssonin mukaan olot olivat kuljettajalle vaikeat. Katu oli pimeä, liukas ja kallellaan ojaan päin.

- Näkyvyys ei ole hyvä, kun istuu neljän metrin levyisellä tiellä kuorma-auton ohjaamossa ja edessä on kolmemetrinen aura. Ulos ei näe mitään muuta kuin mitä valot näyttävät, Gustafsson sanoo.

- Ei siinä tarvitse käydä muuta kuin että pito kerran katoaa, Gustafsson toteaa.

Paikalla on 40 kilometrin tuntinopeusrajoitus. Aura-auto ajoi sitä pienempää nopeutta.

tunnen kyseisen perheen, heillän on paljon lapsia ja onnettomuus sattui aivan kotitalon vieressä olevalla pellolla, lapset kuulivat, että aurausauto tulee ja halusivat sen mentyä hakea lunta tien vierestä lumiukkoa varten, mutta aura ei nähnyt poikaa, koska tie on todella pieni eikä siellä ole OLLENKAAN katuvaloja, eikä liikennettäkään. Suru piinaa jokaista omaista, mutta täytyy jatkaa eteenpäin, eikä ruveta paskaa puhumaan, eikös?

Tämä kyseinen poika sattui olla mun koulusta. Poika ei koskaan kai vaatinut paljoon, mutta antoi paljon. Pojan silmät olivat kuin timantit. Koko koulu itki. Tuntuu kuin läheinen olisi kuollut.

Tuon pojan sisko on mun luokalla. Kyl se oli ihan kauheeta nähä se ja sen yks tosi läheinen kaveri ihan raunioina. Tunsin myös tuon kyseisen pojan, kun hän sattui olemaan minun kummioppilas. Itteäänkin alkoi siinä itkettää, ku tuo poika oli niin iloinen ja muutenkin mukava ihminen. Ei sitä voi käsittää, että miksi tuollaista tapahtuu. ;( Rauha pojalle, ja voimia pojan vanhemille.

kauri olavi sivonen oli minun pikkuveli<3ei teistä oo moni kokenu katsoa kun oma veli makaa maassa päällään 20 000kg painava aura-auto täynnä hiekkaa..teistä ei monikaan osaa ajatella miltä itsestänne tuntuu kun yrittää kaivaa veljeään ja yrittää elvyyttää,mutta pulssi ei tuntunut.nyt kaurilla on kaikki mitä en koskaan veljenä pystynyt hänelle antamaan<3nuku rauhassa pikkuinen tv: pirkka 15v.

se oli aiemmin laitettu toi "ihminen sin.." ymss.. mä vastasin siihen tol mun tekstil joka on alempana. toi lause (ihminen sinne tai tänne.turha.yms) oli tosi halpamaisesti sanottu ku ei kukaan tiiä miltä se tuntuu menettää oma veli

''kauri olavi sivonen oli minun pikkuveli<3ei teistä oo moni kokenu katsoa kun oma veli makaa maassa päällään 20 000kg painava aura-auto täynnä hiekkaa..teistä ei monikaan osaa ajatella miltä itsestänne tuntuu kun yrittää kaivaa veljeään ja yrittää elvyyttää,mutta pulssi ei tuntunut.nyt kaurilla on kaikki mitä en koskaan veljenä pystynyt hänelle antamaan<3nuku rauhassa pikkuinen tv: pirkka 15v.'' (anteeksi tuollainen lainaus, nettini on vain hidas ja en jaksa odottaa ikkunan avautumista.. ><'')

Kyl mie ainakin uskon tuon jutun, koska isoveljen nimi ja ikä täsmää (miun tietojen mukaan) ja en kyl ainakaan itte todellakaan vois kuvitella et olisin tollasessa tilanteessa. Varmasti ihan kauheeta. Ja te kaikki, jotka väitätte, että tuo on kertomus on valetta, niin maalatkaa naamanne ja suksikaa kuusenlatvaan jouluenkelikoristeeksi!

(nyt tuli tuplapostaus prkl)

Tuo on kylla aika törkeetä sanoa suunnilteen, että ''mitäs tässä nyt, kun yksi ihminen kuoli voivoi, ei oo meijän omainen tai läheinen, joten mitäpä tuosta'' koska ette todellakaan voi ajatella, että miltä tuntuisi menettää joku todella läheinen omainen! Ajattelisitte edes hieman myötatuntoisesti, ja miettisitte, että mitä halvatun huuhaa ''voi voi, nyt yksi ihminen kuoli, ei voi mittää'' paskaa tänne kirjotatte. Tajusiko teidän pienet kaalinne edes vähän ajatella, että näitä voi lukea myös kyseisen pojan läheinen/omainen/todella hyvä ystävä, joka saa pahan mielen vaan tuollaisten kirjoitusten takia? Luulenpa vähän että EI! Enköhän nyt ole jo saarnannut tarpeeksi.. ><''

mua ei kiinnosta saarnata niille jotka ei usko että oon kaurin isoveli..vielä samana päivänä leikittiin ulkona ja pistin kaurille mopon kuntoon,ei teistä oo moni kokenu minkälainen olo on ku näkee oman veljen LUHISTUVAN MAAHAN PÄÄLLÄÄN 20 000KG PAINAVA AURA-AUTO TÄYNNÄ HIEKKAA.hain lapion ja taskulampun mutta heti etsiessäni kun löysin kaurin tuli vain yksi sana mieleen :nuku rauhassa pikkuinen<3..nyt kaurilla on kaikki se mitä en koskaan isoveljenä pystynyt hänelle antamaan<3kauri oli säästäväinen poika..hän olisi täyttänyt maaliskuussa 12v 7 päivää minun jälkeeni..vietimme aina kahdestaan synttärit mutta nyt minulla ei ole ketään kenelle voisi olla iloksi ja kenelle voisi olla esimerkki..en vain ymmärrä miksi joku voi olla niin ajattelematon että ei välitä..minulla on kaikki tiedot päässäni ja olin itse vieressä..kaurin pää oli kiinni vanteessa kädet ja jalat renkaan alla ojassa,yritin kaivaa mutta turhaa!!!!!!olisinpa voinut nostaa rekan pois!!!

Alkuperäinen kirjoittaja itkevä:
kauri olavi sivonen oli minun pikkuveli<3ei teistä oo moni kokenu katsoa kun oma veli makaa maassa päällään 20 000kg painava aura-auto täynnä hiekkaa..teistä ei monikaan osaa ajatella miltä itsestänne tuntuu kun yrittää kaivaa veljeään ja yrittää elvyyttää,mutta pulssi ei tuntunut.nyt kaurilla on kaikki mitä en koskaan veljenä pystynyt hänelle antamaan<3nuku rauhassa pikkuinen tv: pirkka 15v.

Koko nimiä ei saa mainita!!

''Koko nimiä ei saa mainita!!''
Voisitte jättää tuollaset viestit pois, ok? ^^

Juu, Onhan se todellakin aivan kauheaa. :( Toistan itseäni.. Oli se mustakin aivan hirveetä, ku miun äiti soitti sinä aamuna töistä, että tiedäkkö, kuka se poika oli, joka jäi auran alle, ku jo illalla oltiin siskon kaa kauhisteltu, et kuolikohan se poika, vai ei. Sitte ku kuulin, että se oli joku, jonka tunsin, ja vielä saman pojan sisko miun luokalla, ni olihan se aika kauheeta. tuntu jotenki, et joku ois iskeny rintaan tosi kovaa.. silleen oudosti. Sitte Perjantain jälkeen en saanu Kauria mielestäni kuin vasta joskus seuraavana keskiviikkona... Ja nyt kun vielä lukee näitä ihan veljen kertomia auttamisyrityksiä, niin tuntuu vielä kauheammalta. Tää juttu oli vaan ihan kauheen surullinen onnettomuus. Ja senkin takia jaksan täällä huutaa niille, jotka puhuu paskaa tästä jutusta, koska olin itsekin tuntenut Kaurin, ja tuntuu todella pahalta, kun jotkut sitten vielä tulee puhumaan paskaa tänne. Ei se oo oikein. Miksi me ihmiset tajuamme kuoleman vasta, kun se kohtaa meidät, tai lähipiirimme? Miksi aina jollekkin läheiselle tarvitsee sattua jotain, että me tajuamme? Sitä ei vaan voi ymmärtää... Tulipas taas pitkä viesti..

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä