11kk vanhan maidonsaannista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyyhtynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyyhtynen

Jäsen
29.12.2008
299
0
16

Mites tää nyt menee tän ikäisten vauvojen kanssa. Imetän edelleen, mutta koko ajan vähemmän ja vähemmän kun nyt isä/mummi hoitaa paljon lasta päiväsaikaan kun mulla on hommia. Ei olla annettu vauvalle korviketta (jossain vaiheessa yritettiin, mutta ei kelvannut) vaan pelkkää vettä aterioilla ja janojuomana kun en ole kotona. Aamuin, illoin tisutellaan ja usein päivän mittaankin. Öisin tissittelee vieläkin 2-5 kertaa kun oon halunnut pitää kiinni siitä, että saa nesteet ja hyvät aineet.
Kysymys kuuluu: 1. Onko vauvalle jotenkin huono, että jatkan vielä yöimetystä? Pitäiskö se vierottaa siitä unenlaadun tms. takia?
Kysymys 2. Pitääkö vauvalle juottaa jonkun aikaa vieroitusmaitoa tms. korviketta ennen kuin alkaa antaa lehmänmaitoa? Olen nyt jo antanut pieniä määriä maitoa vauvalle puurossa, hapanmaitotuotteiden lisäksi.

Minulle sanottiin 10kk neuvolassa, että jos lapsi tekee äkkitenän tissin kanssa, sopii siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Olisi hölmöä ensin etsiä sopiva korvikemerkki ja sitten alkaa totuttaa jo maidolle. Ensin maitoa ja vettä mukiin puoliksi ja puoliksi, parin päivän päästä nosta maidon osuutta kolmeen neljännekseen, jos ei maha reagoi (ja tuskin, jos puurokin jo käy) ja taas parin päivän päästä täyteen sataan. Maidontarvehan tuon ikäisellä (ja vielä pitkään) on 5-6 dl.

Yötissittely on sitten taas oma valintasi. Itse lopetin puolivuotiaalle antamasta, kun menin sekaisin laskuissa 20. imetyskerran jälkeen per yö jo toista viikkoa. Jos jaksat, niin anna mennä vaan.

Kiitti! Eli lehmänmaitoon vain suoraan. Ja vettä joukkoon eka. Kyllä pikku hiljaa vois alkaa harkita imetyksen lopettamista, unet on itellä kyllä aika katkonaiset olleet jo kohta vuoden. Saa nähdä alkaako maito maistua pikkuiselle.

Yhteistyössä