12 vauvakaappaaja (mtv3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja siis häh?:
Hautasi kavereitaan eikä pitänyt pikkulapsista. Hyi ku alkoi kuvottamaan.

Ei kaikki lapset ole tekemisissä vauvojen kanssa, joten eivät välttämättä pidä lapsista. Mitä kamalaa siinä on? Eivät kaikki aikuisetkaan pidä lapsista, missäköhän iässä se pitäisi sitten tupsahtaa sinne mieleen, ettei pidä lapsista? Vasta kun täyttää 18?

Ei kaikkien toki tarvi pitääkään, tässä jutussa vaan on ollu jotenkin kokoajan sellanen tunne että tytöllä oli hoivaamisvietti ja halu kanniskella lasta, mutta jos ei lapsista edes välittänyt niin tuntuu vähän karmivalta...

Mä taas luulen, ettei tyttö ole ollut tekemisissä vauvojen kans ja oli siis utelias sen suhteen. Se, ettei pidä lapsista voi tarkoittaa sitäkin, ettei ole kokemuksia vauvoista ja siksi ei pidä niistä, kun mielikuva on että ne itkee ja kakkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miksei lumeenhautaaminen ole normaalia lasten leikkiä? (Siis en tarkoita tätä vauvaa, vaan samanikäisten kesken?) Kyllä me ainakin haudattiin toisiamme aina hiekkaan rannalla ja lumee talvella.

Te varmaankin hautasitte vain jalat:)
ei yläkroppaa tai saatikka kasvoja ;)

No kasvoja ei haudattu, koska haudattava ei halunnut hiekkaa tai lunta naamalleen. Vauva ei varmaankaan ole sanonut vastaan? Siks toisekseen eihän vauva olis ollut piilossa, ellei sitä olis peittänyt kokonaan?

Olis kiva tietää millaisen "haudan" tämä tyttö on tehnyt? Onko kaivanut lapiolla kuopan ja peittänyt sen samalla taputtaen tiukaksi, niinkuin hauta tapana on? Vai kaivanut käsin kuonpan johon on vauvan laskenut ja heittänyt vähän lunta päälle? Epäilisin, ettei kovin tiukkaan ole vauvaa peitellyt, kun happea on riittänyt lumen allakin...
MÄ oon kanssa miettinyt että oliskohan se 20cm lunta päällä vähän liioiteltua? Tuskin se poliisi on sitä ehtinyt mitata.

Niinhän sitä aina liioitellaan lumen määrää. "Tänään tuli 10cm lunta - taas!" kun ei ole tullut kuin hyvä kun viis senttiä.

kaikki lapsetko pitävät pikkulapsista?? Minä INHOSIN pikkulapsia tuon ikäisenä.. Vaihe se oli sekin, ja minun mielestä normaalia..Äiti kun synnytti pikkusiskon niin, olisin tosissaan halunnut vaihtaa sen kaverin koiranpentuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja sa:
Musta on pelottavaa että suurinosa teistä puolustelee tuon lapsen tekoa!!!

Saman huomion tehnyt :(
En nyt tarkoita että tämä 12vuotias pitäisi hirsipuuhun laittaa tai alkaa lynkkaamaan mutta se että nyt viranomaisten huostassa ja saa toivon mukaan apua se on hyvä.
Mutta silti en näe mitään syytä miksi tätä tyttöä pitäisi puolustella?

Ja taas aletaan syyttelemään muita. Tässä tapauksessa Salkkareita. Eiköhän vika ole siellä lapsen kotioloissa. Ja vanhempien täytyisi ymmärtää, jos lapsi ei ole liian kypsä katsomaan televisiosta tiettyjä ohjelmia, kun kerran niistä ottaa niin kovasti vaikutteita.

Ei kaikki lapset ole tekemisissä vauvojen kanssa, joten eivät välttämättä pidä lapsista. Mitä kamalaa siinä on? Eivät kaikki aikuisetkaan pidä lapsista, missäköhän iässä se pitäisi sitten tupsahtaa sinne mieleen, ettei pidä lapsista? Vasta kun täyttää 18?

Joo mutta tässä on nyt kysymys jostain ihan muusta, kyllä tarttis olla aistit herkkinä jos joutuu tekemisiin tuonkaltaisen lapsen kanssa, haudata nyt kavereita kokonaan lumeen , huono leikki. Joka sitten päättyikin karmealla tavalla, jonkun olis pitäny puuttua asiaan jo ajat sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja huom.:

En nyt tarkoita että tämä 12vuotias pitäisi hirsipuuhun laittaa tai alkaa lynkkaamaan mutta se että nyt viranomaisten huostassa ja saa toivon mukaan apua se on hyvä.

No mä taas koen niin, että täällä ei kukaan halua edes ajatella, että se on LAPSI, kaikki on pitämässä ÄLLÖTTÄVÄNÄ ja minä lie SEKASIKIÖNÄ, joka on leikkinyt jotain tappoleikkejä kavereita siihen pakottaen ja lopulta löytänyt jonkun vauvan uhrikseen jonka on yrittänyt tappaa. Anteeks vaan, mut mun käy sitä lasta sääliksi ja haluan uskoa, että hän on ollut vauvan suhteen utelias ja hätäpäissään pistänyt sen piiloon, kun on pelännyt jäävänsä kiinni.

Te olitte niin puolustamassa äitiä ja haukkumassa niitä lynkkaajia. Onko edelleen äidin lynkkaajat nyt niitä jotka lynkkaa lasta ja äidin puolustajat puolustamassa lasta? Vai onko osat vaihtuneet??

Jännä tämäkin kun oli pyydetty hienotunteisuutta asian tiimoilta kun kyse olikin lapsen teosta.Nyt kaikista lehdistä pursuaa vain tästä jutusta kuten mtv 3 sivuillakin, tosi hienotunteista :/

!2-vuotiaalla, ja jo paljon nuoremmallakin, on jo hyva kasitys oikeasta ja vaarasta ja sosiaalisen kanssakaymisen kirjoittamattomista saannoista.

Tassa jutussa ko tytto on mennyt mielestani niin monessa asiassa "rajan yli" etten voi millaan kasittaa miten jotkut sanovat etta se on ymmarrettavaa ja etta kuka tahansa voisi niin tehda.
Toisten pihoihin meno, toisen omaisuuteen kajoaminen, lapseen koskeminen (normaali, vauvoihin tottumaton lapsi olisi hyvin vastahakoinen edes nostamaan vauvaa itse vaunuista), lumeen hautaaminen... Kaiken lisaksi aikaa olisi ollut kolme tuntia tunnustaa tekonsa (jonka ymmartaakseni teki vasta paivien paasta). Terveella omallatunnolla varustettu lapsi olisi ollut niin huolissaan vauvasta ettei olisi pystynyt pitamaan asiaa itsellaan edes tuota kolmea tuntia.

Ymmarran kylla hyvin ettei tytolla varmasti ollut tarkoitus vahingoittaa vauvaa ja aiheuttaa mekkalaa. Tilanne riistaytyi kasista.
Mutta silti; puolustuskyvyttoman pikkuvauvan hautaaminen lumeen ei ole enaa mitaan tekojensa peittelya ja se etta pystyi olemaan kertomatta asiasta jollekin.

Ja taas aletaan syyttelemään muita. Tässä tapauksessa Salkkareita. Eiköhän vika ole siellä lapsen kotioloissa. Ja vanhempien täytyisi ymmärtää, jos lapsi ei ole liian kypsä katsomaan televisiosta tiettyjä ohjelmia, kun kerran niistä ottaa niin kovasti vaikutteita.

Tuota noin, onko joku sun mielestä todella kypsä katselemaan salkkareita viihteeksi?
Saman tien vois luetella monta muutakin ohjelmaa joita mun mielestäni katsellaan suotta , täysin tarpeettomia.

Te olitte niin puolustamassa äitiä ja haukkumassa niitä lynkkaajia. Onko edelleen äidin lynkkaajat nyt niitä jotka lynkkaa lasta ja äidin puolustajat puolustamassa lasta? Vai onko osat vaihtuneet??

Silloin kun vauva oli kadonneena en tosiaan haukkunut äitiä,
en ole missään haukkunut haukkumalla tätä lastakaan
mutta en myöskään halua päähänpaijaustakaan antaa, toivon että tämä lapsi saisi nyt opastusta vielä kun on mahdollista puuttua tuohon kasvatukseen että oppii oikean ja väärän eron.
Tosin omasta puolestani nyt vaan vastasin enhän minä muista tiedä ;)

Minut on useasti haudattu lumeen, myös kasvot niin etten ole saanut hengitettyä. Minut on myös yritetty hukuttaa uimarannalla painamalla pää veden alle. Tekijöinä tuikitavalliset normaalikoulussa olevat 10-12-vuotiaat lapset, itse olin samanikäinen.

No ei takuulla alkanut tunnustamaan tekoaan tuon ikäinen siinä vaiheessa, kun poliisit on pörränneet ympäriinsä. Kyllä siinä on muksu ollut niin pissasukassa, ettei ole kuule yhtään ajatellut vauvaa. Ihan vaan omaa kiinni jäämistään.

Eikä takuulla myöhemminkään uskaltanut tunnustaa ennen kuin pakon edessä. En yhtään ihmittele.

Enemmän kauhistuttais, jos kyseinen muksu olis koulussa rehennellyt kavereilleen, että saipas hienon metelin aikaiseksi, pahus vaan kun vauva jäi henkiin. SILLOIN voisin ollakin lynkkaamassa muiden mukana.

Kyllä tuon ikäinenkin voi olla 'hirviö', mielenvikainen tms., miksi sen nyt haluaa määritellä.. Aikoinaan 12-vuotias poika puukotti julmasti samanikäisen bunkkeriin Helsingissä.. :( ja taitaa niitä muitakin tapauksia olla..
Ei tämäkään hautaaja-tyttö taida olla ihan täyspäinen, hyvä kun nyt jäi kiinni tästä, ettei ehtinyt tapahtua jotain pahempaa..

Ei kaikkien toki tarvi pitääkään, tässä jutussa vaan on ollu jotenkin kokoajan sellanen tunne että tytöllä oli hoivaamisvietti ja halu kanniskella lasta, mutta jos ei lapsista edes välittänyt niin tuntuu vähän karmivalta...

Mä taas luulen, ettei tyttö ole ollut tekemisissä vauvojen kans ja oli siis utelias sen suhteen. Se, ettei pidä lapsista voi tarkoittaa sitäkin, ettei ole kokemuksia vauvoista ja siksi ei pidä niistä, kun mielikuva on että ne itkee ja kakkaa...

mä taas luulen että tytöllä on mielenterveydellisiä ongelmia. toivottavasti saa niihin nyt apua jos näin on.

Minun luokkakaverini teki myös jotakin josta oli aikanaan iso juttu keltaisessa lehdistössä :(
(en halua kertoa mitä mutta arvaatte varmaan,hengenvaarallista )
Ikää oli jotakin 11-12v Samalla luokalla siis olimme,
tämä perhe tosin muutti heti pois paikkakunnalta tapahtuneen jälkeen.
Uhri ja hänen perhe jäi asumaan paikkakunnalle.

Eli ei varmasti ole helppoa tämän 12vuotiaan tytön vanhemmillekaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja huom.:

No mä taas koen niin, että täällä ei kukaan halua edes ajatella, että se on LAPSI, kaikki on pitämässä ÄLLÖTTÄVÄNÄ ja minä lie SEKASIKIÖNÄ, joka on leikkinyt jotain tappoleikkejä kavereita siihen pakottaen ja lopulta löytänyt jonkun vauvan uhrikseen jonka on yrittänyt tappaa. Anteeks vaan, mut mun käy sitä lasta sääliksi ja haluan uskoa, että hän on ollut vauvan suhteen utelias ja hätäpäissään pistänyt sen piiloon, kun on pelännyt jäävänsä kiinni.

Minulla ei ole tapana syytellä ihmisiä, jos tekijää ei tiedossa. Eli en ole esittänyt täällä minkäänlaista palstateoriaa tekijästä ennen kuin tuo tieto tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja no vähän puolustan kyllä.:
Te olette siis sitä mieltä, että jos JOS teidän noin 12v tekee jotain, minkä hän TIETÄÄ olevan kiellettyä ja on jäämässä siitä kiinni, niin hän ei piilottaisi todisteita?

Tämä 12v tiesi, ettei lasta olis saanut ottaa vaunuista. (valitettavasti lapset usein tekee asioista, joita ei sais eikö?) Ja kun hän kuuli ääniä ja tajusi, että jää kohta kiinni hän piilotti vauvan, jotta ei jäisi kiinni. Eikö näin?

Ei tuon ikäinen vielä sitä ymmärtänyt, että millainen haloo asiasta tulisi. Ehkäpä hänen piti mennä viemään vauva takaisin vaunuihin kunhan meteli hiljenee? Sit alkoikin tulla jo poliisia yms, niin ei päässytkään. TAI sitten hänelle itselleen tuli kaikkea muuta mieleen ja hän unohti vauvan sinne. Ottakaa nyt huomioon kuitenkin, että kyseessä oli lapsi. Ei aikuinen...

Enkä nyt tarkoita, että hyväksyisin yms tämän asian. Sanonpahan vaan, että niin surkea juttu kuin tämä olikin, niin kyseessä kumminkin on lapsi. Ei mikään ällöttävä vanha papparainen..

Se on kyllä vähän eri asia rikkoa äidin lempparikorkkarit ja piilottaa ne, ettei äiti huomaa, kuin haudata pieni lapsi lumihankeen, ettei kukaan huomaa, että oot ottanut sen vaunuista pois. Kyllä 12-vuotiaan (liki teini-ikäisen) täytyy tajuta, että vain hyvällä onnella se lapsi selviää hengissä siitä.

Musta kyllä tuntuu että tämä "kaverin äiti" on vain joku huomionhakuinen puolituttu joka haluaa mustata perhettä entisestään. Luottaisin kuitenkin enemmän rehtorin (ammattikasvattajan) lausuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja trill:
Alkuperäinen kirjoittaja no vähän puolustan kyllä.:
Te olette siis sitä mieltä, että jos JOS teidän noin 12v tekee jotain, minkä hän TIETÄÄ olevan kiellettyä ja on jäämässä siitä kiinni, niin hän ei piilottaisi todisteita?

Tämä 12v tiesi, ettei lasta olis saanut ottaa vaunuista. (valitettavasti lapset usein tekee asioista, joita ei sais eikö?) Ja kun hän kuuli ääniä ja tajusi, että jää kohta kiinni hän piilotti vauvan, jotta ei jäisi kiinni. Eikö näin?

Ei tuon ikäinen vielä sitä ymmärtänyt, että millainen haloo asiasta tulisi. Ehkäpä hänen piti mennä viemään vauva takaisin vaunuihin kunhan meteli hiljenee? Sit alkoikin tulla jo poliisia yms, niin ei päässytkään. TAI sitten hänelle itselleen tuli kaikkea muuta mieleen ja hän unohti vauvan sinne. Ottakaa nyt huomioon kuitenkin, että kyseessä oli lapsi. Ei aikuinen...

Enkä nyt tarkoita, että hyväksyisin yms tämän asian. Sanonpahan vaan, että niin surkea juttu kuin tämä olikin, niin kyseessä kumminkin on lapsi. Ei mikään ällöttävä vanha papparainen..

Se on kyllä vähän eri asia rikkoa äidin lempparikorkkarit ja piilottaa ne, ettei äiti huomaa, kuin haudata pieni lapsi lumihankeen, ettei kukaan huomaa, että oot ottanut sen vaunuista pois. Kyllä 12-vuotiaan (liki teini-ikäisen) täytyy tajuta, että vain hyvällä onnella se lapsi selviää hengissä siitä.
Täysi peesi tähän.

Kyllä 12-vuotiaan jo täytyy ymmärtää, olkoon kuinka vilkas tahansa (kun tuolla toisessa linkissä vanhemmat pyysivät vilkkaan tyttärensä tekoa anteeksi).
Ja jos ei ymmärrä, jossain mättää, eikä ole normaalin 12-vuotiaan tasolla.

Kyllä normaali 12-vuotias ymmärtää, että jos varastaa jonkun vauvan, siitä nousee kamala haloo.

Kamala juttu kaikenkaikkiaan :/

kyl mä ainaki muistan et itekki lapsena leikittiin ns. hautaamisleikkejä.. haudattiin lumeen/hiekkaan siten et näky vain pää tai oli vain aukko mitä kautta hengittää

TIÄTTEKÖ! Ei tuo teko sinänsä pilannut lapsen elämää vain kaikki AIKUISET jotka ovat sen jälkeen sormella osoitelleet tätä lasta!! Mitä luulette miten koulukaverit käyttäytyvät?? Mitä luulette pystyykö lapsi palaamaan normaaliin arkeen... EI EI PYSTY.. koska siihen eivät muut anna mahdollisuutta!!

Jos tuo on syy,ylivilkkaus niin voisin kertoa teille hyvin monta tarinaa naapurin lapsesta.
Nämä lapset eivät tajua tehneensä väärää. Vanhemmiltakin loppuu voimat jossakin vaiheessa kun lapsi jankuttaa ja ei vaan usko vaikka kuinka selität.
Tosin itsekin kannattaa ylivilkkaan lapsen vanhempana silloin ottaa yhteyttä vaikka sosiaalitoimeen jos mahdollista niin saisi tukiperheen jolloin vanhemmat voi levätä kun lapsia on toisaalla hoidossa,näin voisi hyvin tukea ylivilkkaan lapsen vanhempiakin :) Tosin monelle vanhemmalle se kynnyt pyytää apua on vielä tänäpäivänäkin valitettavan korkea :(

Yhteistyössä