12-vuotias toimi kätilönä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä 12v on jo niin iso että voi hyvin olla apuna tollasessa. Varsinkin kun äiti on hyvin pohjustanut tulevaa.

Mä oon aina ihaillut niitä jenkkien synnytysohjelmia joissa synnytetään mahdollisimman luonnollisessa ympäristössä ja perhe paikalla, en oikein innostu siitä ajatuksesta että synnytys pitää olla steriili ja kauhea tabu.

Lisään vielä että ei se tietenkään ole ideaalitilanne että 12v yksin joutuu olemaan apuna mutta ei se nyt mikään itkun paikka ole, varsinkin kun kaikki meni niin hienosti. Hyvää seksuaalikasvatusta kaikenlisäksi kun lapsi alkaa olla jo siinä iässä että pitää niistäkin asioista puhua.

Viimeksi muokattu:
Meilläkin on katsottu ja katsotaan välillä synnytysohjelmia. Miksi niitä ei saisi katsoa, luonnollistahan se on ja lapsia kiinnostaa, varsinkin tyttöä. Hyvä ettei tuossa perheessä oltu niitä tiukkapipoja jotka ei näytä mitään lapsilleen, saati kerro. Onneksi tyttö osasi toimia ja hienosti meni!

Meidän kuopus syntyi 45 minuutissa, sairaalaan piti mennä ambulanssilla ja ne ambulanssimiehet olivat kyllä niin avuttomia, etteivät varmasti olisi kyenneet hoitamaan synnytystä kunnialla. Sairaalaan ehdittiin todellakin viime hetkillä, pää oli jo osittain ulkona. Jo kotona sanoin ensihoitajille, että vauva syntyy justiinsa, mutta eivät uskaltaneet edes haaroväliin katsoa. Ja tässä on 12v. joka oli varmasti paljon parempi kätilö kuin nämä avuttomat ambulanssimiehet ! Meilläkin olisi kyllä mieheni ollut parempi kätilö kuin nämä avuttomat neljä ensihoitajaa, olivatkohan koskaan edes videolta nähneet synnytystä...

Hieno juttu. Mua hämmästytti oma hämmästymiseni siitä, että äiti, isä ja ilmeisesti kaikki lapset ovat samalla sukunimellä. Eikö kaikki olekaan uusio- uusuusio-perheitä?

Näin miehenä pakko ottaa kanssa tähän asiaan kantaa.. Mtv3 joniori näytti vahingossa tai luin sen lehdestä, että oli vahingossa näyttänyt jotain synnytysohjelmaa muutamia minuutteja, jonkun virheen johdosta... tämän äidin pienet lapset olivat nähneet sitä ja äitihän oli ollut siitä ihan raivoissaan, että meidän lapset näkee tommosta... Mutta tässäkin tapauksessa, jos tämä 12-vuotias tyttö, ei olisi ikänä nähnyt, miten synnytyksessä toimitaan, niin ei varmasti olisi osannut auttaakkaan... eli eli, vanhemmat huom!!!! Ne eivät ole aina turhia juttuja, joten niistä voi olla hyviäkin vaikutuksia, niinkun tämäkin asia nyt näytti sen..

Aargh! Ei kai kukaan 12-vuotias muutenkaan usko, että joku haikara tuo vauvat??? :D
Siis tuo jotenkin pisti sieltä tekstistä silmään. :D

[QUOTE="Mutsi";24444620]Mulla kans! Onneksi kaikki meni hyvin, uskomaton tarina! Kovasti onnea perheelle![/QUOTE]

Mulla kans tuli tippa linssiin. Töissä lukaisin jutun netistä ja niisk, ihan piti kyynel kuivata silmäkulmasta ennen töitten jatkamista :) Juttu oli ihana ja liikuttava :)

Yhteistyössä