1200 kcal dieetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvieras"

Vieras
Olen vähän lihonnut ja haluaisin kesäkuntoon kesällä. Olen siis normaalipainoinen, mutta 5 kg voisi lähteä. Kokeilin mitä lie vähähiilarista ruokavaliota ja repsahdin koko ajan vähän väliä suklaalevyihin. En miettinyt kaloreita ollenkaan, enkä edes tiennyt, mitäköhän mahdan edes syödä. Yksi suklaalevy menee kyllä melkein kokonaan ja jos on vaikka milka, niin sehän on koko päivän syömiset :O

Nyt rekisteröidyin kalorilaakuriin ja lasken tarkkaan, mitä syön. 5 päivää olen elänyt näin, eikä ole yhtään vaikeaa eikä tee mieli sortua edes suklaaseen, kun tiedän, mitä saan syödä. Enkä ole niitä hiilareitakaan pelännyt vaan syönyt usein aamiaiseksi täysjyväpaahtoleipää, johon laittanut ihan tosi vähän vaahterasiirappia. Ruoan kanssa yleensä usein tosin vaan kasvikset ja kastikkeen, vaikka eilen söin kyllä ihan valkoisella spagetilla, mikä kyllä kostui vatsan pömpötyksellä myöhemmin. Maustamatonta jogurttia vauvan hedelmäpilttien kanssa ja banaaniterveyslettuja, joihin ei edes tule jauhoja eikä hilloa päälle :P. Mitään pullaruokaa en syö, kuten karjalanpiirakoita tai muuta valkoisiin jauhoihin tehtyä.

Laskekaa, miten paljon oikeasti syötte tuolta kalorilaskurista. Itse yllätyin kalorimäärästä ja nyt onkin tosi kevyt olo ja ekana päivänä lähti kilo nestettä. Aikaisemmin paino lähinnä nousi ja jojoili. Nyt ollut koko viikon sen ylimääräisen pöhötyksen jälkeen ollut paino ihan samassa. Tuon mukaan 18 päivää kestäisi laihtua se yksi kilo (siis läskiä, ei neteitä). Hiljaa hyvä tulee :)

Mä syön 1200kcal päivässä tällä hetkellä. Normaalikulutus noin 1650kcal plus liikunta 3x/vko. Jos meinaa laihtua, niin ei sitä oikein enempää voi syödä.

Viikko on tosi lyhyt aika. Miksei voi jatkuvasti yrittää elää terveellisesti, ettei tarvitsisi turvautua kitudietteihin? Jos vaikka hiukan petrais normaaleja elintapoja, niin ylimääräiset lähtisivät todennäköisesti itsekseen (ei tosin muutamassa viikossa) ja samaa tyyliä voi sitten jatkaa hamaan tulevaisuuteen.

Mulla menee n. 700 kcal. Ihan liian vähän, mutta kun ei maistu. Välillä kyllä on päiviä kun syön enemmänkin, mutta ne on aika harvassa.
Paino nousee silti.. Vuodessa tullut 15kg.

Aika lääkärille on varattu. Olo on muutenkin omituinen.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29587473:
tuo 1200 on liian vähän. se turvaa vain peruselintoiminnot, kuten sydämentoiminnan , verenkierron, yms.

? Tuo 1200 on kyllä ehkä se kaikkein tavallisin määrä, jolla voi pudottaa painoa terveellisesti. 1500 kcal kuulemma miehillä. 1500 kaloria on keskimääräinen perusaineenvaihdunta kokoisellani, eli ei kaukana tuosta.

[QUOTE="sintt1";29587585]Viikko on tosi lyhyt aika. Miksei voi jatkuvasti yrittää elää terveellisesti, ettei tarvitsisi turvautua kitudietteihin? Jos vaikka hiukan petrais normaaleja elintapoja, niin ylimääräiset lähtisivät todennäköisesti itsekseen (ei tosin muutamassa viikossa) ja samaa tyyliä voi sitten jatkaa hamaan tulevaisuuteen.[/QUOTE]

Siis olen syönyt näin viikon :D, tottakai aion jatkaa näin. Tällä tyylillä ei lähde edes puolta kiloa viikossa.

[QUOTE="Hertta";29587609]Mulla menee n. 700 kcal. Ihan liian vähän, mutta kun ei maistu. Välillä kyllä on päiviä kun syön enemmänkin, mutta ne on aika harvassa.

Aika lääkärille on varattu. Olo on muutenkin omituinen.[/QUOTE]

Tuon 1200 sanotaan olevan turvallinen, ettei keho mene säästöliekelle. Sun tyylilläs menee kyllä sinne. Kuulemma säästöliekillä kehon perusaineenvaihdunta voi laskea jopa 500 kcal. Eli kun yhtäkkiä mässäät enemmän, niin lihot, koska keho on tottunut niin vähään.

[QUOTE="Hertta";29587609]Mulla menee n. 700 kcal. Ihan liian vähän, mutta kun ei maistu. Välillä kyllä on päiviä kun syön enemmänkin, mutta ne on aika harvassa.

Aika lääkärille on varattu. Olo on muutenkin omituinen.[/QUOTE]

7000kcal on yksi kilo, olisit vuoden aikana saanut 36 kiloa JOS sun perusaineenvaihduntasi olisi 0.

Voin sulle kertoa, että se ei ole. Käytännössä lihomisesi noilla kaloreilla on siis mahdotonta

[QUOTE="aapee";29587627]Tuon 1200 sanotaan olevan turvallinen, ettei keho mene säästöliekelle. Sun tyylilläs menee kyllä sinne. Kuulemma säästöliekillä kehon perusaineenvaihdunta voi laskea jopa 500 kcal. Eli kun yhtäkkiä mässäät enemmän, niin lihot, koska keho on tottunut niin vähään.[/QUOTE]

Veikkaan kyllä kilpirauhasongelmia. Puoli vuotta sitten lääkäri laittoi oireiden perusteella labrat, mutta arvot oli just ja just viitearvojen sisällä.. Ei siis kuulemma mitään vikaa. Nyt onneksi toiselle lääkärille menossa. Olis kiva saada elämänsä takaisin.

Sipsit, karkit, pullat, limut ja mehut, pizzat ym. on poissa mun ruokalistoilta.

[QUOTE="Hertta";29587647]Veikkaan kyllä kilpirauhasongelmia. Puoli vuotta sitten lääkäri laittoi oireiden perusteella labrat, mutta arvot oli just ja just viitearvojen sisällä.. Ei siis kuulemma mitään vikaa. Nyt onneksi toiselle lääkärille menossa. Olis kiva saada elämänsä takaisin.

Sipsit, karkit, pullat, limut ja mehut, pizzat ym. on poissa mun ruokalistoilta.[/QUOTE]

Kuulemma liian raju laihduttaminen ja kaikki kitudieetit ja muut ja tuollain 700 kcal voi laukaista kilpirauhasongelmia. Mutta kannattaa tutkia. Aiheuttaa muutenkin väsymystä ja kaikkea muuta.

[QUOTE="aapee";29587658]Kuulemma liian raju laihduttaminen ja kaikki kitudieetit ja muut ja tuollain 700 kcal voi laukaista kilpirauhasongelmia. Mutta kannattaa tutkia. Aiheuttaa muutenkin väsymystä ja kaikkea muuta.[/QUOTE]

No kun en ole edes yrittänyt laihduttaa. Olin ihan tyytyväinen painooni, joka oli 48kg. Pituutta on 156cm.

Ja nyt vaaka näyttää 63 ja ruokahalu on täys 0. Ei kiva.

Yhteistyössä