13-vuotiaan tytön raiskauksesta tuomittu vanki surmattiin erittäin raa'asti vankilassa Britanniassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sehän tässä hämmästyttää, että aikuiset eivät kykene käsittelemään asioita järjellä tunteen sijaan. Onneksi sentään lakia ei ole sutaistu tunnepohjalta. Olisi aika vittumainen yhteiskunta.

Jep, tätä mä aina kauhistelen. Ymmärtäisin vielä läheisten reaktiot, mutta kyllä ulkopuolisen aikuisen ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan asioita objektiivisesti.

Ihmiset vaan lietsoo sitä samaa vihaa, jota on sen pedofiilin ja hänet murhanneiden ihmisten päissä/teoissa. Asiat ei ole ihan niin yksinkertaisia, että voisi tosta vaan määritellä, että tuo ja tuo on pahoja, ei oikeastaan ihmisiä ollenkaan, kun "musta tuntuu siltä". Toivoisi ihmisten kykenevän vähän laaja-alaisempaan ajatteluun.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24755570]Ovat. Mutta tekivät silti teon, jonka ansiosta ehkä moni lapsi pelastuu raiskaamiselta. Ottivat mielummin "synnit" omille harteilleen, ettei kenenkään lapsen tarvitse enää kärsiä.

Kyllä he mielestäni tekivät helvetin hyvän työn, niin kamalalta kuin se sinun korvaan kuulostaakin.[/QUOTE]

Mun mielestä on kyllä vähän kammottava ajatus, että ns. oikeuden tapahtuminen sysättäisiin yhteiskunnassa rikollisten niskaan. Yhteiskunta ei ota vastuuta huolehtimalla siitä, että nämä ihmiset eivät pääse toteuttamaan rikoksiaan, niinpä riemuitaan siitä, että rikolliset tekevät ne. Olisiko sitten ok, että rikollisjengit valvoisivat järjestyksen tapahtumista kaikkialla yhteiskunnassa? Ei, enpä usko, että se olisi kenellekään ok. Se kuulostaa hyvältä ja kivalta tasan niin kauan kun se tapahtuu jossain kaukana ja tapahtumat eivät kuulu oman elämän piiriin. Jos sen sijaan oman veljesi vaimo suutuspäissään eron aikaan syyttäisi veljeäsi perusteetta insestistä, ja rikollisjoukkio sitten tämän veljen oikeudentajussaan kiduttaisi hengiltä, niin enpä usko että se olisi enää ok.

• Tykkää
Reactions: Data
Mun mielestä on kyllä vähän kammottava ajatus, että ns. oikeuden tapahtuminen sysättäisiin yhteiskunnassa rikollisten niskaan. Yhteiskunta ei ota vastuuta huolehtimalla siitä, että nämä ihmiset eivät pääse toteuttamaan rikoksiaan, niinpä riemuitaan siitä, että rikolliset tekevät ne. Olisiko sitten ok, että rikollisjengit valvoisivat järjestyksen tapahtumista kaikkialla yhteiskunnassa? Ei, enpä usko, että se olisi kenellekään ok. Se kuulostaa hyvältä ja kivalta tasan niin kauan kun se tapahtuu jossain kaukana ja tapahtumat eivät kuulu oman elämän piiriin. Jos sen sijaan oman veljesi vaimo suutuspäissään eron aikaan syyttäisi veljeäsi perusteetta insestistä, ja rikollisjoukkio sitten tämän veljen oikeudentajussaan kiduttaisi hengiltä, niin enpä usko että se olisi enää ok.

Onko sulla vähän suhteellisuudentaju hakusessa?

Siis kuinka moni täällä ihan tosissaan jotenkin ilakoi tapahtunutta ja on hyvillään että oikein raa'asti kidutettiin? En kyllä huomannut montakaan sellaista viestiä. Lähinnä vaan "ihan hyvä ettei enää raiskaa ketään". Ja tosiaan tyyppi itse kehuskeli teoillaan, eli aika selkeästi kerjäsi kyllä vaikeuksia. Ei häntä tietenkään silti saisi tappaa, mutta en ymmärrä mitä vikaa on siinä, että toteaa sen olevan ihan hyvä juttu, ettei voi enää satuttaa ketään toista lasta.

Miten niin monien mielestä se raiskauksen uhriksi joutunut nainen jotenkin "kerjäsi" sitä itse olemalla liian humalassa tai minihameessa tai mitä lie, mutta lapsen raiskaaminen ja teoillaan murhaajien edessä kehuminen ei sitten olekaan "mitäs läksit"?

En kyllä mielelläni lue mitään yksityiskohtia tai mehustele tapahtuneena, ällöttää ajatuskin. Mutta en sure lastenraiskaajan kuolemaa.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="vieras";24754548]Voi hemmetti näitä kukkahattuja täällä. Ei voi käsittää.

Melkoisia suomen toivoja, tulevia päättäjiä.

Pedofiilit ja raiskaajat vapaalle jalalle ja boonukset lompakkoon, vai mitä tytsi?[/QUOTE]

Ei ollenkaan vaan kovemmat rangaistukset ja jos sikseen niin vaikka kuolemantuomio mutta tämä ei ollut oikein.

Aika lailla on oikeudentaju hukassa monelta. Murha on huomattavasti vakavampi rikos kuin raiskaus. Murhan hyväksyminen ja ylistäminen on paljon moraalittomampaa kuin muiden rikosten.

[QUOTE="vieras";24755631]Onko sulla vähän suhteellisuudentaju hakusessa?[/QUOTE]

Musta taas on "vähän" suhteellisuudentaju hukassa, jos hyväksyy tuollaisen teon. En näe, että tuo olisi yhtään vähemmän paha kärsimys kuin raiskaus.

Musta taas on "vähän" suhteellisuudentaju hukassa, jos hyväksyy tuollaisen teon. En näe, että tuo olisi yhtään vähemmän paha kärsimys kuin raiskaus.
"Surmattu Mitchell oli tuomittu vähintään neljäksi ja puoleksi vuodeksi vankilaan, koska hänen katsottiin olevan erittäin vaarallinen nuorille naisille."

Ja sitten kun olisi vapautunut muutaman vuoden päästä, varmaan olisi vielä ollut yhtä vaarallinen. Mitä sitten olisi pitänyt tehdä kun olisi vapautunut? Odotella kun taas naisten kimpussa.

Jos joku mun lapseni raiskaisi mä olisin ekana sen hammasharjan kanssa sohimassa. :mad:

Mä ymmärrän kyllä että joku varastaa. Ymmärrän senkin että joku ajaa humalassa, ja talousrikoksetkin. Mutta että joku raiskaa LAPSEN, se on jotain niin kuvottavaa että multa ei sympatiapisteitä heru. Ihan kiva että joku jaksaa silti puolustella tuollaista ihmiskunnan pohjasakkaa. Mä en valitettavasti ole niin hyvä ihminen.

En mää tiedä hyväksynkö murhaa, mutta surenko tai säälinkö tässä tapauksessa uhria? Hmm... not at all!

Kyllä mä luulen, että olisin säälinyt, jos olisin tuota tekoa joutunut vierestä seuraamaan.

Ei tarvitsekaan surra tai sääliä, mutta tuntuu silti oudolta, että joku pitää kiduttamista oikeutettuna. En mäkään voi sanoa, että tuntemattoman pedofiilin kuolemaa surisin.

[QUOTE="vieras";24755570]Ovat. Mutta tekivät silti teon, jonka ansiosta ehkä moni lapsi pelastuu raiskaamiselta. Ottivat mielummin "synnit" omille harteilleen, ettei kenenkään lapsen tarvitse enää kärsiä.

Kyllä he mielestäni tekivät helvetin hyvän työn, niin kamalalta kuin se sinun korvaan kuulostaakin.[/QUOTE]

Ja kun nämä ihmiset vapautuvat? Jos ihminen kykenee silpomiseen ja murhaan, pystytkö vannomaan etteivät he silvo enää ketään muuta? Olkoon sitten entinen sellitoveri, huumemyyjä, työssä käyvä perheen isä. Helvetin hyvä työ? Missä vaiheessa murha ikinä on helvetin hyvä työ?