13v tyttö ja 11v poika eivät halua jakaa huonetta, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin tuttavaperheessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin tuttavaperheessä

Vieras
Perhe asuu kolmiossa jossa on kaksi pientä makuuhuonetta ja nyt tuo 13v tyttö ei enää missään tapauksessa halua jakaa makuuhuonetta pikkuveljensä kanssa, myös veli haluaa oman huoneen. Vanhemmat taas eivät suostu muuttamaan olohuoneeseen että molemmat lapset saisivat ne omat huoneet, samalla eivät kuitenkaan ole hankimassa isompaa asuntoa kun tuohonkin muulemma mahtuu hyvin ja sopu sijaa antaa.

Mun mielestä vanhemmilta tosi itsekäs päätös, mitä mieltä muut?

no ton ikäisten ei todellakaan kuulu nukkua samassa huoneessaa..heillä on oltava oma rauha..oliskos niillä vaatehuonetta?? mun lapsuudenaikaisessa kodissa = rivarissa moni teki pikkumakkarin vaatehuoneeseen..murkut olis tyytyväisiä :)

kyllähän nuo lapset alkavat olla jo sen ikäisiä, että tarvitsisivat omat huoneet. Ongelmaa ei varmaan niin olisikaan, jos olisivat samaa sukupuolta. Tai toki saattaisivat siitä huolimatta olla tosi eriluonteiset.

Ikävää, että vanhemmat eivät ymmärrä, että lapsi tarvitsee tuossa iässä omaa rauhaa ja aikaa. Rauhallisen sopen, jonne voi mennä rauhoittumaan.

Omat huoneen olis kyllä ihan hyvä juttu ja isompi asunto ei olisi pahitteeksi, vanhemmilla olisi myös hyvä olla oma huone eikä olkkarin nurkka. No siinähän kinaavat.

no tuota..ei kaikilla ole varaa ostaa tai edes vuokrata isompaa asuntoa..

pienillä järjestelyillä huoneen saa jaettua niin et molemmille lapsille saadaan oma puolisko, ja se oma nurkka missä saa olla rauhassa..

Kyllä mun mielestä tuon ikäiset ja eri sukupuolta olevat tarvitsevat oman huoneen. Ainakin meillä ovat halunneet ja olen sen ymmärtänyt. Onneksi tytöt ovat suostuneet jakamaan huoneen. Pojalla on oma huone. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Varmaan olisin valmis tinkimään omasta mukavuudestani ja muuttamaan olkkariin tuossa tilanteessa.

Kyllä mäkin vielä 13v iässä jaoin huoneen pari vuotta nuoremman siskon kanssa enkä sitä isona ongelmana nähnyt vaikka sisko välillä ärsyttikin. Mutta ajatus siitä että jos siinä olisikin ollut veli jakamassa huonetta. :X Luulisi vanhempien tajuavan että murroikä on muutenkin vaikeaa aikaa.

Oikeasti ärsyttää tuo ja kun vielä saa kyseisiltä vanhemiilta kuulla kuinka meillä muilla ollaan asuntojen suhteen suuruudenhulluja kun halutaan tarjota vähintään eri sukupuolta oleville lapsille omat huoneet. Kun ennenkin on asunut 8-henkinen perhe samassa huoneessa....... Mutta kuitenkaan eivät itse voi muuttaa sinne olkkariin kun tarvivat sen oman huoneen tarjoaman rauhan!

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
no tuota..ei kaikilla ole varaa ostaa tai edes vuokrata isompaa asuntoa..

pienillä järjestelyillä huoneen saa jaettua niin et molemmille lapsille saadaan oma puolisko, ja se oma nurkka missä saa olla rauhassa..

Ei nooilla ole siitäkään kysymys. Tottakai joutuisivat ottamaan vähän lisää lainaa tai muuttamaan kauemmas sen isomman asunnon perässä, muttei heidän tuloillaan edes tekisis tiukkaa. Enemmän vain kysymys pariaatteesta ja halusta näyttää kuinka hyvin pärjää pienessäkin asunnossa ja just sen takia mun mielestä olisi vanhempien velvollisuus tehdä myös jotain luovutuksia asian suhteen ja muuttaa itse sinne olkkariin.

Nuo makuuhuoneet kyllä ovat niin pieniä ettei niitä oikein jaettua saa ja lapsista olisi kiva varmasti tuoda joskus kavereitakin yökylään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai joutuisivat ottamaan vähän lisää lainaa tai muuttamaan kauemmas sen isomman asunnon perässä...

...lapsista olisi kiva varmasti tuoda joskus kavereitakin yökylään.

No kyl se ihan perhekohtaista on onko valmiita muuttamaan kauemmas isomman asunnon perässä tai onko halua ottaa lisää lainaa, ei se mun mielestä oo muiden asia arvostella sitä.

Ja jos tilaa ei ole niin sitten ei tule kavereita yökylään,eikai se nyt mikään syy ole ostaa isompaa asuntoa :o voihan nää lapset silti käydä kavereillaan yökylässä.

Miksei toinen murkkuikäisistä tee olkkariin itselleen kulmausta? Hyllyllä pystyy kyllä rajaamaan jos haluaa, kai siellä teini yhtälailla voi asua kuin aikuinenkin?

meillä vanhemmat nukkuu olohuoneessa et lapsilla on omat huoneet. kun alkaa kavereita ravata yms. tarvitsevat sitä huonettaan enempi. isompaa ei osteta kun ei ole varaa mut näin nyt mennään. sit vanhemmatkin saa oman huoneen kun lapset muuttaa pois kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tottakai joutuisivat ottamaan vähän lisää lainaa tai muuttamaan kauemmas sen isomman asunnon perässä...

...lapsista olisi kiva varmasti tuoda joskus kavereitakin yökylään.

No kyl se ihan perhekohtaista on onko valmiita muuttamaan kauemmas isomman asunnon perässä tai onko halua ottaa lisää lainaa, ei se mun mielestä oo muiden asia arvostella sitä.

Ja jos tilaa ei ole niin sitten ei tule kavereita yökylään,eikai se nyt mikään syy ole ostaa isompaa asuntoa :o voihan nää lapset silti käydä kavereillaan yökylässä.

Miksei toinen murkkuikäisistä tee olkkariin itselleen kulmausta? Hyllyllä pystyy kyllä rajaamaan jos haluaa, kai siellä teini yhtälailla voi asua kuin aikuinenkin?

No mut jos vanhemmat tekee päätöksen ettei halua vaihtaa asuntoa tilavampaan niin eikö se ole ensisijaisesti vanhempien velvollisuus sitten joustaa omissa nukkumisjärjestelyissään? Kiva siinä murrosikäisen tytön suurinpiirtein vaihdella vaatteita veljen silmien edessä koska vanhemmat tykkää että sopu sijaa antaa!

Ja vanhempien mielestä nukkumisjärjestelyt on hyvät noin. Olohuone on ja pysyy ainoastaan olohuoneena ja lapset saavat nukkua tuossa samassa pienessä kopissa niin kauan kuin kotona asuvat.

Jos eivät suostu itse muuttamaan olhuoneeseen niin tekisivät sitten edes järjestelyn niin että äiti ja tytär jakaisivat huoneen ja isä ja poika toisen. saiusi edes tuon sukupuoliongelman pois päiväjärjestyksestä.

Ei mun mielestä uutta kotia tarvitse ostaa,mutta itse olisin kyllä valmis laittaa vanhempien makkarin olohuoneeseen.Meillä joutuu kaksi lasta jakamaan saman huoneen niin kauan kuin joku lapsista muuttaa pois eli huone vapautuu pienemmälle ja muita vaihtoehtoja ei ole.

Yhteistyössä