15.8. bulgariaan 3kk:n vauvan kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Suunnitellaan matkaa Bulgaariaan, Sunny Beachin läheisyyteen, elokuun 15 päivä.

Mietitään onko liian kuuma aika matkustaa 3 kuukautisen vauvan kanssa. Hotellissa on tietty ilmastointi, mutta ei siellä haluaisi aikaansa viettää.

Onko kellään kokemusta elokuun lämpötiloista? Entä muuten matkustamisesta vauvan kanssa lämpimissä maissa?

Kiitti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Empä tiedä, mutta käyppä maikkarin etusivulla. Bulgariasta oli joku suomalainen saanut legionella-bakteerin ilmeisesti hotellin juomavedestä.

Luin siitä aiemmin päivällä.

Talvella oltiin esikoisen kanssa Thaimaassa Phuketissa ja silloinkin suomalaisia sairastui tohon samaiseen legionella-bakteeriin. Ei niitä auta pelätä, tai sitten kannattaa olla vaan kotona.

On kokemusta 7kuisen vauvan kanssa matkustamisesta, viikon matka oli tosin pärnuun, ei lentoja ym. mutta lämpöä oli silloin koko viikon +31 astetta. silti hyvin meni, kun tuon ikäinen melko "helppo" matkakaveri!

Kokemusta on myös sani biitsiltä :/ Ja aika negatiivista sellaista, itse en sinne enää mene! Enkä kohdetta kelleen suosittele, ei taida olla oikein mun makuun nuo rantalomakohteet ja turistirysät! :x

Me oltiin Kreikassa viime heinäkuussa ja hemmetin kuuma oli kyllä :D Tosi hienosti meni se reissu, hotellissa oli ihanan viileää.
Päivällä jos liikuttiin niin vauvalla oli märkä rätti vaunuissa, viilentämässä. Mä en olis lähtenytkään jos vauva olis syönyt pullomaitoa, olis ollut huoli siitä hygieniasta ja siitä saako riittävästi nestettä jne.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Me oltiin Kreikassa viime heinäkuussa ja hemmetin kuuma oli kyllä :D Tosi hienosti meni se reissu, hotellissa oli ihanan viileää.
Päivällä jos liikuttiin niin vauvalla oli märkä rätti vaunuissa, viilentämässä. Mä en olis lähtenytkään jos vauva olis syönyt pullomaitoa, olis ollut huoli siitä hygieniasta ja siitä saako riittävästi nestettä jne.. :)

Mukavaa kuulla!!! Jotenkin arveluttaa noin pienen kanssa mennä kuumiin maihin, mutta syntyyhän sinnekin vauvoja. Täytyy vain pitää huoli, että imettää tarpeeksi ja pitää vauvan koko ajan varjossa.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
On kokemusta 7kuisen vauvan kanssa matkustamisesta, viikon matka oli tosin pärnuun, ei lentoja ym. mutta lämpöä oli silloin koko viikon +31 astetta. silti hyvin meni, kun tuon ikäinen melko "helppo" matkakaveri!

Kokemusta on myös sani biitsiltä :/ Ja aika negatiivista sellaista, itse en sinne enää mene! Enkä kohdetta kelleen suosittele, ei taida olla oikein mun makuun nuo rantalomakohteet ja turistirysät! :x

Itsekään en ole turistirysien rakastaja... Ajateltiin pienempää kyläpahaista, jonne on nyt rakenteilla paljon hotelleja. En tiedä onko yhtään sen pahempi, mutta reissuun tekisi mieli.

Kysäse muuten vaikka oppaalta että miten siinä maassa suhtaudutaan imettämiseen. Mä kysyin ja sain hyvät ohjeet, Kreikassa kun ollaan muistaakseni ekat 2 kk vaan sisällä vauvan kanssa :D Piti imettää tosi piilossa, en toki muutenkaan iske tissejä pöytään Suomessakaan mut siellä otin aina kunnon rätin eteen ettei vaan vilahda :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Kysäse muuten vaikka oppaalta että miten siinä maassa suhtaudutaan imettämiseen. Mä kysyin ja sain hyvät ohjeet, Kreikassa kun ollaan muistaakseni ekat 2 kk vaan sisällä vauvan kanssa :D Piti imettää tosi piilossa, en toki muutenkaan iske tissejä pöytään Suomessakaan mut siellä otin aina kunnon rätin eteen ettei vaan vilahda :)

Ei olisi tullut mieleen piilotella imettämistä, kun rannalla kuitenkin naiset loikoilevat rinnat paljaina. Tietty onhan se ihan eri asia ottaa toplessina aurinkoa kuin imettää. Eli - kiitos vinkistä!

Me oltiin viime kesänä Kreikassa ja poika oli tuolloin 6kk. Kreikassa oli yli 30 astetta lämmintä, mutta hyvin meni kaikki. Poika joi maitonsa pullosta, että hyvin hygienia meillä pelas sielläkin. Rattaissa meillä oli varjo ja tietty harsoja lisäksi. Varjossa vaan pitää vauvaa ja muistaa imettää tiheään. Helppo matkustaa noin pienen kanssa! Nousun ja lasukun aikana voi imettää, jos ne tuntuu vaikeilta. Meillä ei ole ollut ongelmia lentojen kanssa. Kannattaa lentoyhtiöstä/matkatoimistosta pyytää koneeseen Babybasket, joka tulee vaan ekoille paikoille. Kiva vauvan sitten siellä nukkua lentojen aikana. Hyvää matkaa!

ennen Juhannusta viikon siellä, poika oli vajaa 5kk ja oli silloin jo tosi lämmintä ja puhuttiin, ettei ainakaan heinä ja luultavasti elokuussakaan lähdettäisi sinne pienten lasten kanssa, mutta meillä ei siis ollut ilmastointia hotellissa - tosin yöksi viileni ainakin silloin vielä.

Muuten pidetään paikasta, oli meidän toinen kerta siellä =)

Yhteistyössä