15-vuotias rippikoululainen joutui Kannelmäessä törkeän joukkoraiskauksen uhriksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
?

:(((

Vieras
Koulupojat raiskasivat 15-vuotiaan | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Koulupojat raiskasivat 15-vuotiaan

Kaksi kouluikäistä poikaa raiskasi tytön metsikössä. Tieto tapauksesta levisi poikien rehentelyn vuoksi useiden muiden koululaisten tietoon. Viranomaiset kuulivat raiskauksesta vasta jälkijunassa.

Helsingin käräjäoikeudessa käsitelty rikos sattui elokuun alussa 2010. 15-vuotias tyttö oli ollut Kannelmäen kirkossa konfirmaatioharjoituksessa, josta hän lähti kävellen kotiinsa.

Hän yritti päästä pois. Pojat eivät kuitenkaan päästäneet. Hennolla tytöllä ei ollut mahdollisuuksia rimpuilla isokokoisten poikien otteesta.

Nuorukaiset painoivat tytön maahan ja raiskasivat hänet toisen pitäessä kiinni uhrista. Raiskaus toistettiin.

Sana tapauksesta lähti kuitenkin liikkeelle paikallisten nuorten keskuudessa. Raiskaajat olivat rehennelleet teollaan kaverilleen, joka viestitti siitä netissä. Myös tytön ystävä sai tapauksen tietoonsa ja tyttö vahvisti hänelle asian

Mua jotenkin ahdisti tuossa noi pojat ja heidän muut kaverit kun eivät ymmärrä selkeesti kuinka vakava rikos raiskaus on... Pistää miettimään tekijöiden kansalaisuutta...

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Toivoa sopii, että pojat joutuvat vastuuseen teostaan :(
Valvontaa ja yhdyskuntapalvelua

Syyttäjä vaati helsinkiläisille nuorukaisille rangaistusta törkeästä raiskauksesta.
Kumpikin syytetyistä kiisti rikoksen. He myönsivät tavanneensa tytön ja tämän kaverin Kannelmäessä. Pojat kertoivat menneensä potkimaan palloa läheiselle Mätäjoen kentälle.
Helsingin käräjäoikeus ei uskonut syytettyjen kertomusta, koska uhri kertoi johdonmukaisesti ja uskottavasti muuta. Uhrin kertomusta tukivat myös lääkärinlausunnot ja hänestä rippijuhlassa otetut valokuvat, joista kävi ilmi vammojen olemassaolo.
Käräjäoikeus katsoi rikoksen raiskaukseksi - mutta ei törkeäksi raiskaukseksi.
Nuori ikä säästi syytetyt vankilalta. Kumpikin tuomittiin vuoden ja 11 kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Sen ohella heidät määrättiin valvontaan ja suorittamaan yhdyskuntapalvelusta 90 tuntia.
Uhrilleen tuomittujen tulee maksaa 9 250 euron kärsimyskorvaus. Korvausta korotti tapauksen leviäminen kaveripiirin tietoon.

- IL

[QUOTE="hmm";26096158]Mua jotenkin ahdisti tuossa noi pojat ja heidän muut kaverit kun eivät ymmärrä selkeesti kuinka vakava rikos raiskaus on... Pistää miettimään tekijöiden kansalaisuutta...[/QUOTE]

Sama tuli mieleen....

Valvontaa ja yhdyskuntapalvelua

Syyttäjä vaati helsinkiläisille nuorukaisille rangaistusta törkeästä raiskauksesta.
Kumpikin syytetyistä kiisti rikoksen. He myönsivät tavanneensa tytön ja tämän kaverin Kannelmäessä. Pojat kertoivat menneensä potkimaan palloa läheiselle Mätäjoen kentälle.
Helsingin käräjäoikeus ei uskonut syytettyjen kertomusta, koska uhri kertoi johdonmukaisesti ja uskottavasti muuta. Uhrin kertomusta tukivat myös lääkärinlausunnot ja hänestä rippijuhlassa otetut valokuvat, joista kävi ilmi vammojen olemassaolo.
Käräjäoikeus katsoi rikoksen raiskaukseksi - mutta ei törkeäksi raiskaukseksi.
Nuori ikä säästi syytetyt vankilalta. Kumpikin tuomittiin vuoden ja 11 kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Sen ohella heidät määrättiin valvontaan ja suorittamaan yhdyskuntapalvelusta 90 tuntia.
Uhrilleen tuomittujen tulee maksaa 9 250 euron kärsimyskorvaus. Korvausta korotti tapauksen leviäminen kaveripiirin tietoon.

- IL

Sanaa "nuorukainen" käytetään lehdistössä yleisesti silloin kun kyseessä on mamu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26096215:
Miten toi rippikoululaisuus tähän liittyy?

Varmaan siten, että jos olisi ollut palaamassa vaikka teinihippipunkkarilesbojen graffiti-illasta niin teko ei olisi niin kamala? Jotain ikiaikaista naistenvastaista juttuahöttöä. :(

• Tykkää
Reactions: misStar
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26096215:
Miten toi rippikoululaisuus tähän liittyy?

Itse ajattelen, että kuvaa ikää... saattaisi siis olla vielä 14... lähempänä 14 kuin 16... siis vielä hyvin lapsi..

[QUOTE="hmm";26096158]Mua jotenkin ahdisti tuossa noi pojat ja heidän muut kaverit kun eivät ymmärrä selkeesti kuinka vakava rikos raiskaus on... Pistää miettimään tekijöiden kansalaisuutta...[/QUOTE]

Mulle kävi nuorena samoin, ja tekijöinä ihan supisuomalaiset pojat.

[QUOTE="vieras";26096384]:hug: Olen pahoillani Lunis, että olet joutunut nuorena noin törkeän rikoksen uhriksi. Teitkö siitä ilmoituksen? Miten kauan kesti toipua siitä?[/QUOTE]

En tehny ilmotusta. Pojat vietiin putkaan ja mut tuotiin maijalla kotiin. Ois poliisit minusta voineet sanoa mulle, että haluanko tehdä rikosilmotuksen tms. Tai ehkä ne kysyivätkin, mutta en niiden poikien aikana uskaltanut sanoa että joo.. En muista, kun olivat ensin väkisin juottaneet mulle raakaa kossua ne jätkät.

Kyllähän se alitajusesti on ikuiset arvet jättänyt jonnekin pinnan alle, en oikein arvosta miehiä saati luota. Jotenkin halveksun seksiäkin. Kai ne kaikki tunteet pulppuaa jo sieltä teini-iästä.

Ei tollaset raiskaajat tajua, millasta tuhoa ne saavat ihmisessä aikaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En tehny ilmotusta. Pojat vietiin putkaan ja mut tuotiin maijalla kotiin. Ois poliisit minusta voineet sanoa mulle, että haluanko tehdä rikosilmotuksen tms. Tai ehkä ne kysyivätkin, mutta en niiden poikien aikana uskaltanut sanoa että joo.. En muista, kun olivat ensin väkisin juottaneet mulle raakaa kossua ne jätkät.

Kyllähän se alitajusesti on ikuiset arvet jättänyt jonnekin pinnan alle, en oikein arvosta miehiä saati luota. Jotenkin halveksun seksiäkin. Kai ne kaikki tunteet pulppuaa jo sieltä teini-iästä.

Ei tollaset raiskaajat tajua, millasta tuhoa ne saavat ihmisessä aikaan.

Voi ei, mitä olet joutunut kestämään! Voimahalaus sulle!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä