15v menee kaverinsa perheen kanssa viikoksi niiden mökille. Mietin summia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hupsis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hupsis"

Vieras
Pojan kaveri pyysi poikaa heidän perheen mukaan viikon lomareissuille (vuokramökki) Äitinsä varmasti soittaa mulle vielä ja sovitaan asiasta (ennenkin ollut heidän kanssa laivalla tms.)

Nyt mietin, että minkälainen summa olisi sopiva mukaan annettavaksi. Uskon että pääosin syövät siellä mökillä, joten ehkä heille olisi helpompi että antaisin äidille rahaa ja saisi sitten lapsemme syödä samaa ruokaa heidän kanssaan. Toinen vaihtoehto on pakata lapselle omia ruokia, mutta se on musta vähän hölmöä.
Omaa rahaa ajattelin antaa lisäksi, jos käyvät ulkona syömässä voisi maksaa omansa.

Jos lapsi menisi vaan vaikka päiväksi niin en miettisi näitä juttuja, mutta kyse on viikon matkasta niin pakko miettiä =)

SIIS, MILLAISEN SUMMAN RUOKARAHAA ANTAISIT/OTTAISIT VASTAAN? (jos kyse olisi toisinpäin olevasta asiasta, niin mikä summa susta olis sopiva)

Mielestäni olisi kiva osallistua tuohon ruoka-asiaan, eivät mitenkään ylivarakkaita ole ja ton ikäinen poika syö melkolailla...

MIELIPITEITÄ, KIITOS!!

Minä varmaan pakkasin kassillisen ruokaa. Ihan sillä että kaveriperhe ei vaälttämättä halua ottaa rahaa vastaan ;) mutta kun on valmista ruokaa niin ei kehtaa kieltäytyä.
Mukaan pakkaisin kaikelaista yleistarviketta ;)
Paketti kahvi, mehutönikä, piparia,leipää, maissia,kesäkurpitsaa kevätsipulia hedelmiä ym mitä nyt mieleen juolahtaa ;)

mä olen vastaavassa tilanteessa ostanut matkaan mehutiivistettä, kahvia, keksejä, muroja jne ja sit myös antanut ruokarahaa vanhemmille (20-50€) ja lisäksi tietty omalle lapselle käyttörahaa.

hmmm. en tiedä. toisaalta vähän noloa maksaa ruokia jos on kutsuttu vieraaksi. toisaalta tuon ikäinen syö oikeasti paljon, varsinkin kun ulkoilmassa ollaan. ja jos heistä tuntuu että ei ole varaa ruokkia, niin kutsua ei tule varmasti toiste, jos isäntäväelle tulee vieraat kalliiksi.

tuossa tuli jo hyviä ideoita, ruokakassi ja muutama kymppi. mukavampi laittaa reissuun. vastaavat viiko reissut lapsille maksavat satasia. leirit siis.

varsinki kun eivät oikeasti liene mitään rikkaita jos vuokramökin ovat vuokranneet, niin on kyllä tosi kohteliasta osallistua tuon ikäisen lapsen ruokaan.

Kiva idea!!

[QUOTE="hop";26454944]Osallistutteko mökkivuokraan?[/QUOTE]

Jos kaverin perhe on pyytänyt, niin mielestäni ei kuulu eikä tarvitse osallistua. Ruokarahaa voi sen sijaan tarjota ja summaa kannattaa kysyä suoraan kaverin vanhemmilta. Sit jos kieltäytyvät, pakkaat mukaan jotain eväitä.

Aika peruslinjalla pysyttelisin - vaikka sitä kahvia ja keksiä ja uusia perunoita/herneitä/mansikkaa. Joku ehdotti maissia ja kesäkurpitsaa, meillä syödään niitä, mutta tiedän monia perheitä, joissa ei tykätä eikä osata valmistaa niistä mitään. Toinen on se, että mielellään yhteen kassiin varmaan olettavat teidän pojan tavaroiden mahtuvan. Vuokarmökille kun lähtee, jos se on käytössä vain sen viikon, tulee auto melko täyteen.

Kasaisin varmaan kunnolliset ruokakassit, noin 50 euron arvosta säilykkeitä, juomia, makkaraa, itikkamyrkkyjä jne. ja pojan palatessa antaisin perheelle viinipullon, täytekakun tms. kun ovat lasta kestäneet.

[QUOTE="hupsis";26454902]Pojan kaveri pyysi poikaa heidän perheen mukaan viikon lomareissuille (vuokramökki) Äitinsä varmasti soittaa mulle vielä ja sovitaan asiasta (ennenkin ollut heidän kanssa laivalla tms.)

Nyt mietin, että minkälainen summa olisi sopiva mukaan annettavaksi. Uskon että pääosin syövät siellä mökillä, joten ehkä heille olisi helpompi että antaisin äidille rahaa ja saisi sitten lapsemme syödä samaa ruokaa heidän kanssaan. Toinen vaihtoehto on pakata lapselle omia ruokia, mutta se on musta vähän hölmöä.
Omaa rahaa ajattelin antaa lisäksi, jos käyvät ulkona syömässä voisi maksaa omansa.

Jos lapsi menisi vaan vaikka päiväksi niin en miettisi näitä juttuja, mutta kyse on viikon matkasta niin pakko miettiä =)

SIIS, MILLAISEN SUMMAN RUOKARAHAA ANTAISIT/OTTAISIT VASTAAN? (jos kyse olisi toisinpäin olevasta asiasta, niin mikä summa susta olis sopiva)

Mielestäni olisi kiva osallistua tuohon ruoka-asiaan, eivät mitenkään ylivarakkaita ole ja ton ikäinen poika syö melkolailla...

MIELIPITEITÄ, KIITOS!![/QUOTE]

mun poika oli viime kesänä 12v ja meni kaverinsa mökille 4 pväksi. Mukaan laitettiin muistaakseni 80e pojan ruuista mitä siellä syö+pysähtyivät myös matkalla syömään. Lisäks pojalle omaa käyttörahaa 20e kun kävivät jossain.

Kiitos kivoista vastauksista!!
Ruokakassi on kiva idea ja sitä on usein noudatettu kun lapsi on mennyt pariksi päiväksi jonkun mökille, nyt mietin enemmän sitä, että kun matka on aika pitkä pitäisi kaikkien tuotteiden olla sellaisia että a)mahtuvat autoon ja b) kestävät automatkan ja lämmön (eli just säilykkeitä, keksejä, muroja jne.)
Pojan äiti on senverran vieras, että jos kysyn paljonko maksan tai miten toimin, niin varmasti sanoo ettei tietysti mitään. Itse koen sen taas "epäreiluksi" kun on heillä silti vastuu tuosta lapsesta ja hommaa ja tuonikäinen sälli tosiaan syö kyllä paljon.

Tähän reissuun on aikaa, pidän korvat auki, ehkä tulee perheeltä vinkkiä mikä sopisi parhaiten.
Sellainenkin voisi olla hyvä että olis vaikka tuo 50e heille, jonkinlainen eväskassi ja pojalle rahaa mukaan - jos menevät ulos syömään niin voisi maksaa itse ruokansa.

Kiitos kivoista ideoista!!

Olenko mä ainoa, joka vähän vierastaa tota ruokakassi-ideaa, jos perhe on suht vieras?
Tosi vaikea olis miettiä, mitä sinne sitten pakkaa, kun ei tiedä ensinnäkään ko. mökin kylmäsäilytystiloista mitään, saati sitten kyseisen perheen ruokailutottumuksista.

Kurjaa sitten, jos siellä no jotain mikä jää käyttämättä tai sitä on vaikea säilyttää asianmukaisesti.

80-100€ varmaan tyrkyttäisin ruokarahaa, teinikundit ei ole mitään ihan vähäruokaisia yleensä, ja viikko on kuitenkin jo jonkinmoinen aika.
Ja sit teinille jotain omaa rahaa, ostoksia/ravintolassa tms. syömistä varten.

[QUOTE="vieras";26458157]Pelkkää rahaa mukaan vaan. Kätevintä vanhemmille. Itse antaisin satasen äidille ja sitten pojalle jonkun kympin.[/QUOTE]
Tai sitten vielä enemmän, jos meinaavat ulkona syödä ja muuhun menee rahaa.

[QUOTE="hmmm";26454955]Jotenkin ajattelen että rikkailla on oma mökki. vuokramökin vuokraavat taas eivät rahassa ui.[/QUOTE]

Joskus on parempi jättää se ajattelu muille ;)

Mä hankkisin kuivatarvikkeita (kahvia, keksiä jne.) mutta en mitään hirveää lastia ruokaa, koska on saattanut jo suunnitella listan itse. Ja kun antaisin sitten ruokarahaa n. 50 e mukaan. Jos reissu on pitkä, ei ne uudet perunat ja muut mahdu sinne turhaksi painoksi. Ne ostetaan sitten mökkipaikkakunnalta.
Kortsut mukaan pojalle ;) ne tekee siellä ties mitä kuitenkin.

No ottakaa ekaks selvää ennenku ostatte sitä ruokaa. Mä olin käyny kaupassa ku mökille lähdettiin ni mukaan tulevalla lapsella oli lähes samat kassissa mukana. Siinä oli sitten monta pakettia turhaa kahvia,muroja,juustoa jne. :D Että mieluummin sitten rahana. Tai mä enemminki tykkäsin huonoa ku tarjottiin rahaa. Kun mielellään mukaan toisenki lapsen otit.

Olenko mä ainoa, joka vähän vierastaa tota ruokakassi-ideaa, jos perhe on suht vieras?
Tosi vaikea olis miettiä, mitä sinne sitten pakkaa, kun ei tiedä ensinnäkään ko. mökin kylmäsäilytystiloista mitään, saati sitten kyseisen perheen ruokailutottumuksista.

Kurjaa sitten, jos siellä no jotain mikä jää käyttämättä tai sitä on vaikea säilyttää asianmukaisesti.

80-100€ varmaan tyrkyttäisin ruokarahaa, teinikundit ei ole mitään ihan vähäruokaisia yleensä, ja viikko on kuitenkin jo jonkinmoinen aika.
Ja sit teinille jotain omaa rahaa, ostoksia/ravintolassa tms. syömistä varten.

Peesi tälle. Ennemmin rahaa kuin ruokakassi.

Tuo ehdoteltu 20 € on minusta aivan liian vähän viikon syömisistä.
Itse pitäisin 50 euroa miniminä jos olisin antamassa rahaa vanhemmille (+pojalle oma raha). Sekään ei ehkä kata kaikkea, mutta on sentään vähän enemmän.
20 euroa pitäisin lähinnä vitsinä.