16 v ja isän luokse menon vaikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lennokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lennokki

Vieras
Taas se viikonpäivä - äiti onko mun pakko? -äiti entä jos mä en tahdo?

Erottu riehakkaasti (minut pahoinpideltiin) muutama vuosi sitten.Alkuun tyttökin lähti ihan mielellään isänsä luokse viikonloppuisin,lomilla - mutta nyt ei..
Olen koittanut kysellä miksi,mitä on tapahtunut..Vastauksena saan vain olan kohutuksen ja "kun isän uusi nainen vain haukkuu äiti sua"..

Olen kertonut tytölleni,että lain mukaan hänen ei ole pakko,mutta ajattelisi vähän isääkin..Tyttö itse päätti,että käy isän luona kerran kk:ssa,itse päättää viikonlopun milloin.
Eilen istuksi mun sängyllä ja kysyi onko nyt sellainen viikonloppu että hän menisi.Kehotin päättämään itse.Aamulla sanoi,että tänään menee - tulee sunnuntaina aamupäivällä..

Miksi minulla on tunne, että olen antanut hälle nyt liian paljon päätösvaltaa?Miksi mulle jää aina tunne, että olen "potkinut" tytön ulos kodistaan?

Anna olla menemättä. Tappelulla ja pakotamisella tilanne muuttuu vielä ahdistavammaksi. Menee sitten kun taas siltä tuntuu. Kuten itsekin sanoit, lain mukaan saa itse valita, joten anna sitten valita.

Lapsi on kyllä jo siinä iässä, ettei häneltä voi vaatia yhteyttä isäänsä jos hän näin päättää. Jos hän tosiaan on tätä mieltä niin ei ole pakko mennä. Lapsi voisi kyllä olla isään yhteydessä vaikka puhelimitse ja sanoa, ettei halua enää mennä hänen luokseen.

Missään vaiheessa en ole pakottanut menemään.Kuten jo kerroinkin,tyttö saa itse päättää. Ja tyttö itse ehdotti,että kerran kk:ssa kävisi. Tänäänkin sanoin,kun lähtöä teki - että saat jäädä kotiinkin,jos pahalta tuntuu mennä..Päätti lähteä.

Musta kannattais jutella sille sun exälle, että keskustelisi uuden naisensa kanssa. Onhan se törkeää, jos uusi nainen oikeasti haukkuu sinua. Ja että exäsi ymmärtää, että tuo haukkuminen alkaa vaikuttaa siihen, ettei lapsi halua enää tulla paikkaan, jossa hänen äitiään haukutaan.

Missään vaiheessa en ole pakottanut menemään.Kuten jo kerroinkin,tyttö saa itse päättää. Ja tyttö itse ehdotti,että kerran kk:ssa kävisi. Tänäänkin sanoin,kun lähtöä teki - että saat jäädä kotiinkin,jos pahalta tuntuu mennä..Päätti lähteä.

En käsitä mikä ongelma on, ellei se ole nyt se, että sinä et haluaisi hänen lähtevän. Anna isän ja tyttären suhteen olla, äläkä siihen puutu. Murrosikäinen nyt tuskin koskaan tahtoo aikuisten järjestelyihin osallistua. Voin kuvitella, ettei sen ikäistä kiinnosta isän ja äidin tapaamiset, koska ne sotkee nuoren omia menoja.

Yhteistyössä