170cm/70kg tai vaikka 160cm/60 kg on kyl jo lian iso. Miksi nuoret naiset ovat niin painavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli kun olin itse nuori (lukioikäinen 80-luvun lopulla), olin mitoissa 176 cm, 68-70 kg, farkkujen tuumakoko oli 28 ja harrastin aktiivisesti yhtä urheilulajia... Mulla oli silti rinnat (c-kupit) ja lihaksiakin. Ja luustoni ei ole siro. Joten noi kilot ei kerro yhtään mitään plösöydestä tms.

[QUOTE="vieras";22566402]hahaa :D

minäpä olen 167 cm ja painan 49 kg, enkä ole anorektikko enkä minkään sortin syömishäiriöinen :)[/QUOTE]

me ihmiset ollaan erilaisia... ei siis voi ylistää... mulle 49kg olis aivan liian vähän kun taas toinen on näyttäs ihan erilaiselta...

[QUOTE="vieras";22566515]Etkös sä tuolla toisessa ketjussa kertonut katselleesi naiskroppia uimahallissa ja jokaisella roikkuu jotakin tms?[/QUOTE]

Kyllä, katselin hyvällä :) Ja toisaalta täpötäydessä suihkutilassa on vaikea luoda katsettaan jonnekin missä ei näkisi mitään. Ehkä ajattelen liikaa? En osaa nollata ajatuksia ja mennä laput silmillä näkemättä yhtään mitään.

Missä tuo keskitie on määritelty, muualla kuin sinun päässäsi?

Ja muuten, ihan pienenä opetuksena: toisten kyylääminen ja arvosteleminen uimahallissa tai missä vaan on rumaa sekin.

No juurikin sen lääkärin sanoissa on määritelty, jos luit tekstini. Ennen olin normipainon ylärajoilla ja lääkäri sanoi, että ei tekisi pahaa laihduttaa, sitten laihdutin ja 60 kiloisena olen ihannepainoinen, juuri sopiva. Kultainen keskitie siis tämän mittaiselle.

Uimahallissa en tokikaan lähtenyt kertomaan mielipiteitäni päin kenenkään naamaa, vilkaisin vain. Sinä sen sijaan haukuit suoraan ääliöksi. Pieni ero, ymmärräthän. Noh, ehkä opit nyt.

160/60han ei ole lähelläkään ylipainoa BMI:in mukaan. Taitaa 64-65 kg kohdalla saavuttaa ylipainon rajan ja tämä siis keskiarvohenkilön mukaan, joku oikeasti raamikas ja raskasluinen ei välttämättä ole ylipainoinen tulloinkaan. Mutta kukkakepit nyt haluaa aina paukuttaa noita BMI:itä vastaan.
Itse olen 160/59-60 ja olen mielestäni vähän liian suuri, lihavaksi tai pyöreäksi en itseäni siltikään luokittelisi tai sinne päinkään. Selluliittiä ei ole, mutta mahassa vauvamakkarat jäljellä eli pelkkä treeni ilman painonpudotustakin voisi riittää. Niinkauan kuin voin ongelmita pukueutua 36 vaatteisiin niin oon ihan tyytyväinen, pikkutytöltäkään en halua näyttää.

No juurikin sen lääkärin sanoissa on määritelty, jos luit tekstini. Ennen olin normipainon ylärajoilla ja lääkäri sanoi, että ei tekisi pahaa laihduttaa, sitten laihdutin ja 60 kiloisena olen ihannepainoinen, juuri sopiva. Kultainen keskitie siis tämän mittaiselle.

Uimahallissa en tokikaan lähtenyt kertomaan mielipiteitäni päin kenenkään naamaa, vilkaisin vain. Sinä sen sijaan haukuit suoraan ääliöksi. Pieni ero, ymmärräthän. Noh, ehkä opit nyt.

"Vilkaisin vain". Ja salakuuntelin. Ja arvostelin muita naisia viestissäni. Ja nyt olen loukkaantunut kun joku kehtaa sanoa minua ääliöksi.

oon 162cm pitkä joten mun pitäs painaa 52kg ollakseni tuo -110
ja olen ollutkin. olin todella hoikka,tai siis laiha. naama oli luiseva ja mahduin kokoon 32.
kun taas tuo -100 tarkottaa että painasin 62kg joka on taas vähän liikaa. vaikka sillonkin olen kokoa 36 (odotuksen jälkeen painoin tuon verran. )
parhaimmillani olen kun painoa on 55-56kg. sillon olen sopiva. ja kokoa 34. en lihava olisi 62 kiloisenakaan,mutta senverran en kuminkaa haluu painaa.

WTF? Tuon kokoisethan ovat juuri oikean kokoisia!
Itse olen nyt 66-67kg, 170cm ja olen normaalin kokoinen/näköinen. Laihdutin tuossa puoli vuotta sitten noin 19kg. Vaatekokoni on tällä hetkellä 36-38.

Muistetaan myös se, että ihmisten ruumiinrakenne, aivan kuten keskipituuskin on muuttunut viime vuosikymmeninä. Moni voi painaa sen alle 50 kiloa 170 senttisenä, mutta yleensä he ovat sitten sellasia laihoja läskejä, kuten useimmat aasialaiset. Pohjoismainen ruumiinrakenne on suurikokoinen, olkoonkin että nykyään yhä useampi on ylipainoinen.
Tällä tarkoitan lähinnä sitä, että paino ei kerro varsinaisesti yhtään mitään.

Siinä vaiheessa kun mennään noille tarkkuusrajoille on aika hankala määritellä lihavuutta suoraan painosta. On vähän eri asia onko ihminen joka on tehnyt vartalollaan jotain kehittävää työkseen tai muuten, vai ihminen joka esim. työkseen vaan istuu jossain toimistossa eikä muutenkaan tee juuri mitään missä ruumis rasittuisi kunnolla.

No ei nuo pelkät mitat paljoa kerro, itse painoin vielä noin puoli vuotta sitten 56kg, ja nyt painan 62kg. Siitä huolimatta vyötäröstä on lähtenyt -5cm, ja lantiosta -4cm, että miettikääpä sitä :O Eli pituutta 159cm ja painoa tuon 62kg, ja esim. farkkujen koko on 34-36.
Salitreeniä aika reilunlaisesti ollut viime kuukausina :) Kukaan ei meinaa uskoa että painan noin "paljon", moni väittää että olen laihtunut. :D

Mä olen kyllä siitä samaa mieltä, että normaalipainon ylärajoillakin ihminen on jo melko tuhti. Ainakin itse 168-senttisenä ja 70-kiloisena olin ihan liian iso ja ylimääräistä oli joka paikassa. En harrastanut liikuntaa ollenkaan enkä syönyt kunnon ruokaa, vaan sipsejä ja muuta turhaa mättöä jatkuvasti. Sitten otin itseäni niskasta kiinni, aloin harrastaa liikuntaa monipuolisesti ja syödä terveellisesti. Nykyään painan 58kg ja kroppa on mukavan timmi. :)

Jokaisella on kuitenkin omat prioriteettinsa, eikä kaikkien todellakaan tarvitse näyttää samalta. Ei kenenkään ole mikään pakko tavoitella kiinteää ja hoikkaa kroppaa, jos ei tahdo. Ihmisarvon kanssa sillä painolla ei ole mitään tekemistä, ja on typerää arvottaa ihmisiä vartalon perusteella.

pakko kyll nyt sanoa ett mä en ymmärrä että miten muka nykyään niin moni nuori nainen on lihava?? opiskelen tällä hetkellä koulussa, jossa kaikki ovat nuoria aikuisia ja voin ihan oikeesti sanoa että tiedän vain yhden lihavan naisen sieltä. välillä tuntuu ett mun koulu on joku huippu-urheilijoiden tai mallien koulu, ihan oikeesti, kaikki on tosi laihoja.
(ja meiän koulu ei oo mikäää kahenkymmenen oppilaan koulu, vaan monen sadan)

no itse en kyllä tunne enää olevani lihava...nyt paino 71kg ja pituus 170m..vielä reilu 3kk sitten painoin 82kg ja ero on huima..vyötärö oli viikko sitten 77cm. Nyt en enää varswinaisesti yritä laihduttaa aina hyvö jos muutama kilo vielä tippuis mut pää asia on etä lisää ei tuu