1970-luvulla syntyneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1976
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1976

Vieras
Millaisia muistoja teillä on 90-luvulta?
Katseltiin tänään valokuvia siltä ajalta, kun oltiin vielä 20-vuotiaita nuorukaisia.
Siis itse olen syntynyt 1976.
Siskon kanssa mietittiin, että ainakin CatCatin Bye Bye Baby ja Den glider in :D , on jäänyt musiikkipuolelta mieleen ja sitten lama muistui aika suurena tekijänä mieleen.
Myös prinsessa Dianan kuolema ja MS Estonian uppoaminen jäänyt mieleen.
Mitä teillä muilla?

Neuvostoliiton romahdus taisi olla se isoin juttu. Siitä sitten seurasi suoraan tai epäsuorasti monta muuta ysäri-ilmiötä kuten lama, EU-jäsenyys, viinamatkat Viroon ja Viipuriin, jne.

Suoraan lamaan valmistuneena parturi-kampaajana tietenkin ne on päällimmäisenä mielessä, edes helsingissä ei ollut öitä ja eipä siinä muu auttanut kuin vuokrata tilat ja mennä omilla kun muuta mahdollisuutta ei ollut. 90 luku tietenkin meni tuossa aikuisuuden aloituksena ja ihan hyvänä aikana muistan ja oppipa että se leipä on jostain saatava. Olen loppukymmenestä sitten ollut teatterilla töissä ja vuosituhannen vaihteessa lähdin vaihtamaan ammattiakin.

90-luvun alku oli lama-aikaa ja mun nuoruuttani, olin yläasteella. Silloin juotiin valkoviiniä johon sekoitettiin spriteä sekä pussikaljaa. Tekno soi autostereoissa. Mulla oli ensirakkaus ja kaikkea muuta sähläystä yllin kyllin. -94 upposi Estonia, mulla oli silloin lukiossa koeviikko. Olin ahkera koululainen ja harrastin viikon jokaisena päivänä, paitsi sunnuntaina jolloin olin yleensä krapulassa. -95 Suomi voitti ekan kerran jääkiekon maailmanmestaruuden ja minä kirjoitin ylioppilaaksi. Olin edeltävän vuoden marraskuussa löytänyt tulevan aviomieheni. Muutimme kesällä yhteen, syksyyn mennessä hankimme jopa yhteisen kämpän. Aloitin opinnot. Kävimme paljon viikonloppuisin ja joskus viikollakin baareissa, harmitti kun sai aina jännittää kysytäänkö papereita kun ikää ei ollut vielä 20 tai 22. Vuokrakämpän sijainti oli mietitty niin, että baarista tulemisen jälkeen on paras nakkikiska matkan varrella. Sunnuntaisin tuli telsusta Simpsonit ja Frendit, joita katsottiin krapulassa ja sitten haettiin pitsat. Dallasin uusinnat alkoi 90-luvun lopulla. Diana kuoli -97. Menimme naimisiin -98 kesällä ja vuonna -99 oli tosi kuuma kesä ja minä aloin odottaa tyttöämme, joka syntyi sitten Millenium-vuonna 2000. Olen syntynyt 1976 eli olin 90-luvulla 14 - 23-vuotias.

90-luvun ekat vuodet meni hurlumheissa...ryyppäystä, keikkoja (Metallica, Megadeth, Iron Maiden, Pantera jne). Sitten -93 - -96 meni opiskellessa ja syömishäiriön kourissa. Sitten tulinkin raskaaksi ja synnytin esikoisen.

Opiskelin lama-aikana ja valmistuin työttömäksi. Onneksi sain osa-aikaisia työprojekteja 90-luvun puolivälissä. 1998 sain lopulta nykyisen vakipaikkani.

90-luvun alussa käytettiin jätti-T-paitoja.

Musiikista muistuu mieleen It's my life, I've been thinking about you ja Raptori

Nirvana ja Kurtin muistotilaisuus.. Muistu taas eilen mieleen kun katoin Kurtista dokkarin.
Faith no more
dance-musa
Dianan kuolema
Estonia
jääkiekon maailmanmestaruus

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse olen syntynyt aivan 1980-luvun lopulla ja minulla on 1990-luvulta muistona kultainen lapsuus ja hyvät lastenohjelmat. Tosin lapsuuteni jatkui osittain vielä 2000-luvun puolellekkin.

Farkkujen lahkeisiin tehtiin levennykset jostain kankaasta
Pussikalja ( sitä sai ympärivuorokauden mm Tuuliruususta)
Munkin-kierto
NKOTB
Euro-Dance musiikki
Pitkät mokkasaappaat ( Levikset oli tungettuina sisään)
Pilottitakit
Levis 501 ja 510
Ajokortti ja 80 lätkä

• Tykkää
Reactions: Corona77
90 Iron Maide hesassa. En saanu lupaa mennä kattomaan. Menin "kaverille yöks..". Hyppäsin junaan, eväänä Dry vodka. Jäähallille päästyäni löyty tyhjä pullo repusta, lensin pihalle.Tutustuin joihinkin tyyppeihin hyppäsin ratikkaan. Yks tyyppi sanoi että mentiin yks pysäkki ohi, mie vetäsi hätäjarrusta, noloo! Tutustuin silloin ekaa kertaan Töölön Kisahalliin, plus kivat sakot ja vanhemmat sai tietää... Seur.kerran GNR Hesassa, sama kuvio toistui. Nyt liftasin, pidin puukkoja aina mukana, joten en päässy keikalle vaan Töölöön... Eksään oli tutustunu. Ryypättiin, poltettiin pilvee, käännettiin kaupoista leviksiä, sisäfilettä ja kaikkee siltä väliltä ja myytiin. Silloin sain myös opintolainaa ja asuin OK-talon alakerrassa, vastapäätä käärmettä Omistajan pojalla oli monta metriä pitkä käärme. Silloin jaksoi pämpätä kaiket yöt ja aamul kouluun.. Kyl tuli toki poissaolojakin... Selvisin hengissä ja 26.9 synty esikoinen, tai leikattiin ja Estonia uppus 27. päivä. Muistan vielä kun huonetoverit kauhistelivat. Ite olin just heränny.
Levikset, GNR, Metallica oli kovia juttuja. Metallican keikalle PÄÄSIN 93!! tOINEN TYTTÖ SYNTYI 98. Mie rauhoituin, exä ei!

90-luvun alku oli lama-aikaa ja mun nuoruuttani, olin yläasteella. Silloin juotiin valkoviiniä johon sekoitettiin spriteä sekä pussikaljaa. Tekno soi autostereoissa. Mulla oli ensirakkaus ja kaikkea muuta sähläystä yllin kyllin. -94 upposi Estonia, mulla oli silloin lukiossa koeviikko. Olin ahkera koululainen ja harrastin viikon jokaisena päivänä, paitsi sunnuntaina jolloin olin yleensä krapulassa. -95 Suomi voitti ekan kerran jääkiekon maailmanmestaruuden ja minä kirjoitin ylioppilaaksi. Olin edeltävän vuoden marraskuussa löytänyt tulevan aviomieheni. Muutimme kesällä yhteen, syksyyn mennessä hankimme jopa yhteisen kämpän. Aloitin opinnot. Kävimme paljon viikonloppuisin ja joskus viikollakin baareissa, harmitti kun sai aina jännittää kysytäänkö papereita kun ikää ei ollut vielä 20 tai 22. Vuokrakämpän sijainti oli mietitty niin, että baarista tulemisen jälkeen on paras nakkikiska matkan varrella. Sunnuntaisin tuli telsusta Simpsonit ja Frendit, joita katsottiin krapulassa ja sitten haettiin pitsat. Dallasin uusinnat alkoi 90-luvun lopulla. Diana kuoli -97. Menimme naimisiin -98 kesällä ja vuonna -99 oli tosi kuuma kesä ja minä aloin odottaa tyttöämme, joka syntyi sitten Millenium-vuonna 2000. Olen syntynyt 1976 eli olin 90-luvulla 14 - 23-vuotias.
Samoin meni noi opiskelujutut. Olen vm 76

Olen syntynyt 1973 ja 90-luvulle osuu kaikki ne upeat asiat elämässä: opiskelut, naimisiin meno, ensimmäinen lapsi jne. Toki ne maailman asiatkin tuoreessa muistissa eli muistan todella elävästi Estonian ja Dianan kuoleman. Mun musamaku on niin sekalainen, ettei mikään yks iso hyppää esiin.

Eikö toi NKOTB ollu 80-luvun lopulla?

90-luvulla minäkin olen Nykkääreitä tykkäillyt ja Lahden konsertissakin käynyt ;)

Estonia, Hassen matkat, Ace of Base, Rednex ja Cotton eye Joe, Omppuviini, liian suuret vaatteet, farkkuhaalarit, Levis 501, piiiiitkät ihanat kesät + valoisat yöt ulkona, ihana lukioaika + vanhojen tanssit + leirikoulu + lakkiaiset, toiveet ensimmäisestä naispresidentistä (Elisabeth Rehn)... 90-luku on jäänyt kyllä ihanaksi muistoksi :)

YouTube - ‪Rednex - Cotton Eye Joe 2002 high quality‬‏

• Tykkää
Reactions: as if ja Corona77
NKOTB 90-luvun alussa ja konsertti Lahdessa 13.5.91 :D Samana syksynä olivat Helsingissä, keikka oli loppuunmyyty mutta mä olin siellä hotellin ulkopuolella kiljumassa...
Omenaviini ja salmiakkikossu :x
Megapartyt Typhoonissa
Limudiskot ja niissä soiva europoppi, viimeisenä hitaana tuli monesti Princen Purple Rain. Ja sit kun soitettiin Nirvanan Rape Me niin kaikki hyppi ihan hulluina.
Appelsiinilonkero
Ekat Smurffilevyt

Yhteistyössä