Hei!
Halusit positiivisia kokemuksia. Tässä yksi sellainen tulossa. En koe olevani huono äiti vaikka olen seuraavalla tavalla toiminutkin. Eli en kaipaa kenenkään tuomioita asiasta. Jokainen toimii omalla hyväksi kokemallaan tavalla.
Eli meidän tyttö oli pikkusta vaille 10kk, kun hän oli ensimmäisen kerran viikon tätinsä hoidossa. Itse olimme ulkomailla lomareissulla. Lomalta palattuamme tyttö oli hymyssä suin vastassa. Sen jälkeen sama on toistunut joka vuosi, eikä lapsemme ole mitenkään siitä kärsinyt. Päinvastoin, osaa olla luontevasti erilaisten ihmisten kanssa. Eikä minnekään yökylään meno tunnu yhtään hankalalta, monesti itse ehdottaa, että voisi mennä mummolaan yöksi. Ei tietenkään aina toimita kuten lapsi ehdottaa. Joskus on myös töiden vuoksi sellaisia tilanteita, että hoito ei järjesty muuten kuin menemällä jonnekin yöksi.
Eli todellakin, jos lapsi on siihen valmis niin kyllä siitä selviää. Eri asia on sitten se, jos itselle tulee ikävä lasta. Ja luonnollistahan se on, että ikävä tulee. Mutta siitä kyllä selviää!!
=) =)
Jos päätätte lähteä ilman lasta, mukavaa matkaa!! B)