1v 4kk nukkuminen/nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanni.

Vieras
Miten teillä lapsi menee nukkumaan päikkäreille? Missä nukkuu? Nukahtaako helposti?

Meillä on mennyt jo pidempään niin, että mies saa pojan nukkumaan lähes välittömästi nukuttamatta. Mä en.

Esimerkki:
Vein pojan juuri päikkäreille, oli selvästi väsynyt. Perusrutiinit siihen alle eli satu, silittelyt ja sylittelyt, suukko, lapsi pötkölleen sänkyyn ja peitto päälle. Lähdin huoneesta ja ovi kiinni. No, nyt lapsi on heittänyt sängystään jo kaiken irtaimiston mitä saa (peiton, tyynyn, unilelut) lattialle ja työntää jalkojaan pinnojen välistä. Istuu siellä ja pärisee, leikkii siis. Välillä nousee seisomaan ja yrittää katsella ikkunasta ulos. Juttelee. Eilen kävi sitten kuitenkin 10min leikkimisen jälkeen pötkölleen itse ja nukkumaan. Toivoisin, että kävisi tänäänkin, mutta eipä tuo siltä näytä, on siellä leikkinyt kohta puoli tuntia. Pitäisikö mun puuttua tuohon vai ei? Ei siis ole mitenkään pahantuulinen, ei itke ollenkaan, leikkii hyväntuulisena ja juttelee. Ei osaa pinnasängystä tulla pois. Annanko hänen etsiskellä unta siellä yksin?

Tiedän, että on helppoa, kun lapsi ei jää itkemään tms. sinne eikä tarvitse silitellä uneen, mutta mitä mieltä olette tuosta, että vaikka vien nukkumaan, hän ei käy nukkumaan. Isänsä kun vie, käy heti nukkumaan. Iltaisin isä nukuttaakin pojan vallan, mutta päivisin ei, kun on töissä ja minä kotona. Päivisin nukuttaminen on muutenkin hankalampaa (myös miehen mielestä), kun on valoisaa.

Hei, teidän kannattaa alkaa tekemään niin, että pari kertaa viikossa ainakin laittaisit pojan illasta nukkumaan. Voi olla, että siksi "ei osaa" nyt mennä nukkumaan, kun on addiktoitunut siihen, että isä laittaa sänkyyn.
Meilläkin oli yhteen aikaan sama ongelma, mutta korjaantui sillä, että aloin viemään lasta yhtä usein nukkumaan kuin isäkin.

Yhteistyössä