1v 5kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä osaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin,minustakin nuo on ihan normaaleja taitoja,monet noista on oppinut jo paljon ennen puolitoistavuotispäiviä. Ihan samoja kuin mitä muut on täällä luetelleet ja joita toiset ei uskoneet:D. En kyllä löydä tekstistäni sanaa ""superyksilö"",mutta ehkäpä kateudessasi itse niin ajattelit,kun näit taitolistan:D:D

No, kaverin tyttö osasi saman ikäsenä mm.kaikki aakkoset. Veljen tyttö osaa mennä itse päiväunille. Nuo on sellasia taitoja,mitä ihmettelen ja ihastelen.

Ja varmasti oppii pian myös huoltamaan meidän keskuspölynimurin,koska isänsä on sillä alalla:D Repikää siitä!

Joo, ollaan kateellisia sun miehesi huoltohommille :-) Harvalla on niin taitava mies!

Tuota päiunille itse menoa en kyllä ymmärtänyt? meillä on lapsi mennyt itse nukkumaan patjalle huoneeseensa alle vuoden vanhasta. Ei ole tarvinnut nukuttaa. Nukuttaako joku vielä 1,5 vuotiasta, täh?????

Olisipa tosi hauskaa kun tämä porukka tapaisi kasvotusten....hehehe. Kehtaiskohan hehkuttaa miten lapsi osaa sitä ja tätä kunnäkisi millainen lapsi ja äiti on kyseessä. Aamen ruoan jälkeen.....ok. :)))) meillä sanotaan kiitos.

Meijän 3 vuotias osaa laskee kuuteen!!! jee!!! ei tiedä mitä ovat aakkoset. Ei stressata lasta vielä semmoisilla. Annetaan lasten olla lapsia.

Kyllä kaverin lapsen sanottiin olevan jonkinmoinen älykkö. Nyt ei meinaa päästä ykköselle kun on sosiaaliset taidot hukassa ja ei kestä epäonnistumista. Miettikää sitä kun kehutte taidolla joita noin pienten ei tarvitsisi vielä osata.

anteeksi, en todellakaan tiennyt että tuon ikäisiä vielä nukutetaan! meillä ei ole nukutettu kuin ihan pienenä kun tissille nukahti joten olen näistä täysin tietämätön!

Entä jos ette nukuta, mitä tapahtuu? lapsi itkee vai mitä? entä jos laitatte patjan huoneeseen, eikö mene sinne nukkumaan itse?

Kyllä meilläkin vaunuissa nukkui pienenä mutta nykyisin on vaan jäänyt tavaksi antaa nukkua sisällä ja sitten ulkoilut on erikseen.

Kaukana asuva ystäväni kertoi vuoden vanhan poikansa osaavan 40 sanaa ja juoksevan hyvin.

Sattui sitten mahdollisuus mennä työreissun ohessa käymään hänen perheensä luona melkein heti tuon julistuksen jälkeen ja aika iso ero oli puheisiin!

En kuullut yhtään sanaa hänen pojaltaan tuon vuorokauden aikana jonka heillä vietin! En laske ätää sanaksi. Lapsi käveli haparoiden, ei tosiaankaan juossut.

Repikää tästä :-)

Mitä kaunista on uskonnossa?
jos menee hyvin- se on jumalan ansiota
jos menee huonosti-kyllä jumala suojelee eikä tapaturmat yms ole jumalan syytä

Jumala voittaa siis aina :-)

Ihmetelkää sitten vanhempana kun lapsi ei kestä pettymyksiä ja epäonnistumisia, kun nyt NOIN PIENENÄ pitäisi osata kaiken maailman asiat! Isompana hän ei ehkä jotain osaakaan ja varmasti pettyy!

Miksi vuoden ikäisen pitäisi osata syödä, pukea, mennä nukkumaan ja olla niin omatoiminen? Ettekö äidit jaksa enää auttaa lastanne? Lapset ovat vain hetken pieniä, omatoimisia kerkeävät olla loppuelämänsä! Annetaanhan lasten kasvaa rauhassa!

Tuo ylläoleva EI ole minun kirjoittamani,vaan joku käyttää minun nikkiä.
Hassua että nykypäivänä voi puhua kaikesta muusta paitsi uskonnosta.Se on hirmu tabu joillekin. Ja Suomi on muka kristitty maa? Yllä oleville kysymys: kuulutteko kirkkoon? kastatte lapsen, pidetään häät ja kirkkohautajaiset,mutta mitään uskonnosta ei saa puhua? Hmm,vähän omituista.

Se veljen lapsi tosiaan menee itse nukkumaan päikkäreille,ei häntä ole siihen opetettu. Minun lapsi(ja useimmat tuntemani) pitää laittaa nukkumaan. Vaikka ei sen kummemmin tarvii nukuttaa,mutta sanon että ""nyt päiväunille"" ja kannan sänkyyn.

Yhteistyössä