1v huutaa ja mesoaa kun pitäis alkaa nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oiti

Vieras
Mulla on tällanen ongelma, et mun 1v3kk ei joinakin päivinä vain suostu nukkumaan päikkäreitä. Tähän asti olen vain jättänyt sänkyynsä ja laittanut oven kiinni ja on hyvin nukahtanut itsekseen niin päikkäreille kuin illallakin, mutta nyt muutamana päivänä on alkanut lähes heti huutamaan kurkku suorana, kun laitan oven kiinni! Ei auta sekään, että jättäisin oven auki.. ja jos en sinne mene, niin saattaa huutaa jopa 40 minuuttia! (sen jälkeen olen viimeistään nostanut sängystään)

Kun sitten menen katsomaan, mikä hätänä, niin hiljenee heti. Sama jos nostan syliin, niin välittömästi sulkee silmänsä ja on aivan rauhassa. Eli vain sängyssä ollessa huutaa aivan järkyttävästi.. Ei siinä mitään, päikkärit on selvitty, mutta nyt tämä huuto on alkanut myös illalla! Eli olen tunti sitten vienyt sänkyynsä ja pari kertaa nyt käynyt rauhoittamassa ilman sen kummempia "keskusteluita", mutta huuto vain jatkuu heti kun poistun huoneesta.. Mitä ihmettä mä nyt sille sitten teen?? Auttakaa joku viisas...

Ei ole kuumetta, ei nuhaa...

Meillä ainakin samanikäinen on alkanut olla koko ajan enemmän kiinni äidissään eli minussa. Henkilökohtaisesti kuulun vähän eri koulukuntaan, koska en anna pojan huutaa yhtään (saati sitten 40 minuuttia, sori mutta kuulostaa aika kamalalta), mutta mä olen sitten pojan vieressä niin kauan että nukahtaa.

Peesaan vierasta, meilläkin ollaan vieressä kunnes nukahtaa jos tarve vaatii.

Meillä nyt 1,5v tyttö joka lopetti jokunen kuukausi sitten päikkärit, ollaan joka tapauksessa menty päivälevolle n.30minuutiks - eli ihan vaan maataan sängyssä ja rauhotutaan. Tää meillä auttoi paljon myös iltahuutoihin...

Meidän likat on taaperona laitettu omaan sänkyyn, itse makoiltu vieressä jotta ei ole ollut yksin. Koskaan ei ole heränneet huutamaan eikä koskaa oo tarvinu suru puserossa laittaa nukkumaan.

Ja nukahtaminen tapahtuu n.15min.

Täällä poika kohta 2v ja 1v lähtien on ollut kausia jollon mennään huudon kanssa nukkumaan kun muu ei auta. Eli siis sama tilanne että kun huutaa, menen huoneeseen ja rauhottuu yleensä samantien (jos ei oo yliväsynyt) muttakun saan sille peiton päälle niin alkaa jo itku siinä vaiheessa. Ite toistan tuon saman niin monesti ennenkun nukahtaa, eli pistän takas pitkälleen, peitto päälle ja pois. Syliin en ala keikuttamaan, silittelyllä huutaa vaan enemmän, eikä auta vieressä istuskelut. Nukuttamisesta sain tarpeekseni pojan ollessa pienempi, miusta tuntuu et meillä poika aikaajoin kokeilee josko se äiti ittenkin nukuttas tai ei tarviis mennäkkään nukkumaan.

Tarkennuksena vielä, eli ei se sitä 40 min putkeen ole huutanut, vaan olen ollut huonessa välillä, jolloin lapsi rauhoittunut. Mutta huuto tosiaan jatkuu välittömästi, kun sieltä poistuu.. Tuntuu kuin heräisi siihen, kun hiljaa kävelee pois.

Alkuperäinen kirjoittaja oiti:
Tarkennuksena vielä, eli ei se sitä 40 min putkeen ole huutanut, vaan olen ollut huonessa välillä, jolloin lapsi rauhoittunut. Mutta huuto tosiaan jatkuu välittömästi, kun sieltä poistuu.. Tuntuu kuin heräisi siihen, kun hiljaa kävelee pois.

Musta tuntuu että lähdet liian aikaisin, etkä malta odottaa että lapsi olis kunnolla unessa. Itse luen kirjaa aina kun odotan nukahtamista.

Miksi ihmeessä huudatat lasta? Jos on keino, jolla rauhoittuu, niin sitähän käytetään, vai mitä? Kaipaa läheisyyttä ja "nukuttamista"- sitä se usein taaperon kanssa eläminen on. Eli teillä on nyt se vaihe menossa.
Kävelet siis sieltä huoneesta vasta, kun lapsi nukkuu, eikö niin?

Yhteistyössä