1v rokotus, onko tämä nyt ihan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Tyttö sai rokotuksen neuvolassa ja heti neuvolan jälkeen nukahti normaalisti päiväunille. Heräsi kuitenkin tunnin päästä ähisemään, annoin rintaa ja nyt nukkuu ihan reporankana sylissä, on kuuman oloinen ja nukkuu tosi raskaasti, oikein kuorsaa ja saa ihan puhua ja liikkua eikä herää. Terkka puhui että viikon päästä voi tulla kuume ja ihottuma tuhkarokkorokotteesta, mutta toisaalta kyllä muistakin rokotteista on samana päivänä kuume noussut. Nyt annettiin siis mpr ja se tehoste mitä on aiemminkin saanut.

Toisilla oireilee nopeammin kuin toisilla, kovin meidänkin pojalle uni maistu ja lämpö alko nousee saman päivän aikana, lääkitsin muksua samantien ja seuraavana päivänä olot jo helpottikin.

meillä on ainakin noussu kova kuume kaikista rokotteista. Mutta meillä nuorin ei nyt saanu kerralla kaikkia rokotteita vaan ne tehosteet 1v neuvolan yhteydessä ja mpr rokotteen kuukauden päästä siitä. Mun mielestä liian tykky pala kerralla kaikkia lykätä ja terkkakin suositteli et annetaan kahdessa osassa.

Lapsiparka, kauhea määrä myrkkyä elimistöön. Milloin me vieraannuttiin niin paljon luonnosta, että on alettu kuvittelemaan että terveyteen tarvitaan hirveä määrä kemikaaleja kehoomme?
Ja nyt joku hermostuu, että kamalia tauteja näillä ehkäistään... kyllä joo ja samalla syöpä, autoimmuunisairaudet yms. lisääntyneet hullun tavalla.
On siinä pieni keho kovilla :(

Lapsiparka, kauhea määrä myrkkyä elimistöön. Milloin me vieraannuttiin niin paljon luonnosta, että on alettu kuvittelemaan että terveyteen tarvitaan hirveä määrä kemikaaleja kehoomme?
Ja nyt joku hermostuu, että kamalia tauteja näillä ehkäistään... kyllä joo ja samalla syöpä, autoimmuunisairaudet yms. lisääntyneet hullun tavalla.

Ei ne syövät ole lisääntyneet, nykyään vaan tutkitaan enemmän ja voi olla että hoidetaan sellaisiakin syöpiä mitkä ei olisi koskaan isäntäänsä/emäntäänsä tappaneetkaan. 100 vuotta sitten ei todellakaan edes oltu perillä siitä mikä syöpä edes on. Tutkimusmenetelmät kehittyvät huimaa vauhtia, samalla hoitomenetelmät kehittyvät ja useampi on syövästä toipuva.

Ja kyllä ne "lapsiraukat" kärsivät enemmän kemikaaleista jos sairastuvat siihen tuhkarokkoon; aika paljon lääkettä annetaan sitten siihen itse tautiin, puhumattakaan siitä että jälkitauti voi vammauttaa tai jopa tappaa pienen lapsen.

Niin, ja piti vielä sanoman että ei siinä rokotteessa mitään "luonnotonta" ole vaan ihan sitä samaa mikriobia mikä aiheuttaa sen rokon mutta sellaisessa muodossa että ei sairastuta vakavasti vaan immuunijärjestelmä tunnistaa jatkossa saman mikrobin ja pystyy torjumaan taudin.
Jos lapsi saa kovan kuumeen rokotteesta niin sitä pahempi olisi itse rokon aiheuttaman taudin oireet olleet, joten ihan oikeaan osoitteeseen on mennyt rokote jos oireet jo rokotteesta on kovat.

Niin, no minun isäni äiti ja isä ja isän isä ja äiti ja isän isän isä ovat kaikki kuolleet syöpään, josta isäni selvisi, koska teknologia on parantunut. Äitini isän äiti ja isä ovat kuolleet sairauksiin, joita nykyään hoidetaan tehokkaasti ja toinen on rokotuksilla saatu häviään. Olen kiitollinen siitä, mitä lääketiede pystyy tänä päivänä tekemään.

Minä kiitän rokotusohjelmaa, ei tulisi mieleenkään jättää lapset rokottamatta. Eiköhän siihen ole "joku syy" ettei rokot yms. Suomessa enää jyllää...?
Ja voi lukea ja miettiä esim. Tavalliset kysymykset

Niin ja 1v oli väsynyt ja kärttyinen , kun sai 3 rokotetta. Siltikin uskon, että lapsen parhaaksi ne ovat.

Viimeksi muokattu:
Meillä tuli 1v rokotteesta kova kuume samana iltana ja sit tuli viikon päästä uudestaan kuume joka kesti muutaman päivän.. mut ei oollut niin korkea kuume mut tosi ärtynyt ja kärttyinen oli poika.

MPR rokotteesta oireet normaalisti silloin viikon päästä, mutta siitä tehosterokotteesta jo heti samana tai seuraavana päivänä.

nyt on kuitenkin monenmoista tautia liikkeellä joten ei välttämättä rokotteesta johdu.

jos yleisvointi huononee, niin lääkäriin. samoin jos korkeaa kuumetta useampi päivä.

Yhteistyössä