1v ruokailu !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
onko teidän 1veellä vielä käytössä tuttipullo? luin äsken noista neuvolan lehtisistä,että tuttipullosta pitäisi luopua viimeistään 1v synttäreillä.. meillä vielä käytössä,mutta nyt sitten tosiaan ajattelin siitä luopua.. kertokaa minulle minkälaisia ruokailurytmejä teillä on? juoko teidän 1v jossakin vaiheessa päivää pelkästään sen maidon vai vaan maitoa kiinteän ruuan yhteydessä? olen aivan sekaisin !! kertokaa pliis päivän ruokarytminne niin osaisin vähän hahmottaa mitä minun pitäisi muuttaa.. KIITOKSIA PALJON !! :>

Eikoisella jätettiin tuttipullo pois vähän ennen 1-veetä.
Kuopus siirtyi rinnasta suoraan nokkamukiin 10kk lähtien ja 1veestä tavismukiin. Samaa ruokaa syödään koko perhe ja maito juodaan mukista ruoan yhteydessä. Janojuomana vesi ja joskus myös mehu.

NOIN rytmi: Aamupala vaihdellen klo 7-8, lounas klo 11-11.30 päiväunet klo 12-14, välipala klo 14, päivällinen klo 17 ja iltapala klo 19.30

Alkuperäinen kirjoittaja yx leipuri:
Mä annan tytölle 11kk ruoan yhteydessä maidon nokkamukista, iltamaidon saa viel tuttipullosta

annatko lapsellesi jossakin vaiheessa päivää pelkästään sen maidon? meillä tähän asti juotu pelkkä maito iltapäivällä,mutta m ietinkin pitäisikö siitä luopua. lapseni ei vielä osaa kunnolla juoda nokkamukista,menee aivan pelleilyksi.. aamu- ja iltapalalla ollaan syöty jogurtti ja n200ml maitoa..

Alkuperäinen kirjoittaja taina:
Eikoisella jätettiin tuttipullo pois vähän ennen 1-veetä.
Kuopus siirtyi rinnasta suoraan nokkamukiin 10kk lähtien ja 1veestä tavismukiin. Samaa ruokaa syödään koko perhe ja maito juodaan mukista ruoan yhteydessä. Janojuomana vesi ja joskus myös mehu.

NOIN rytmi: Aamupala vaihdellen klo 7-8, lounas klo 11-11.30 päiväunet klo 12-14, välipala klo 14, päivällinen klo 17 ja iltapala klo 19.30

haluaisitko vielä kertoa mitä syötät lapsellesi näinä aikoina? :) olen aivan hukassa (tämä on esikoiseni)

Meidän 1 v. ei oo kyl koskaan käyttäny pulloa, mut näin meil:
aamupuuro+ maito lasista
lounas+maito lasista
välipala jogurtti + hedlmä
illallinen+ maito lasista
iltapuuro+ maito lasista

Saa kyl tarvitsemansa maidon näillä aterioilla. Muulloin jos jano niin vettä lasista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja yx leipuri:
Mä annan tytölle 11kk ruoan yhteydessä maidon nokkamukista, iltamaidon saa viel tuttipullosta

annatko lapsellesi jossakin vaiheessa päivää pelkästään sen maidon? meillä tähän asti juotu pelkkä maito iltapäivällä,mutta m ietinkin pitäisikö siitä luopua. lapseni ei vielä osaa kunnolla juoda nokkamukista,menee aivan pelleilyksi.. aamu- ja iltapalalla ollaan syöty jogurtti ja n200ml maitoa..

En. Vaan aina ruoan yhteydessä.
Aamupuuro+maito
Lounas+maito
Välipala+maito
Päivällinen+maito
Iltapuuro+maito

Meillä tasan 1v on vielä pullo käytössä. Takoituksena on luopua siitä kesän aikana, koska aloittaa syksyllä hoidon ja siellä juodaan sitten nokkiksesta. Juo siis nokkamukista vettä ruuan yhteydessä mutta ei suostu maitoa juomaan.

Meillä

7.30-8 aamupuuro + 120ml maitoa
11-11.30 lounas +120ml maitoa
12-14 välillä päikkärit, joskus pidemmät joskus lyhyemmät
14-15 välipala (riippuu miten herää)
16.30-17 päivällinen +120ml maitoa
19.30-20 iltapuuro
20.30 iltavelli 200ml ja sitten nukkumaan

Maitoa tyttö joisi niin paljon kuin annetaan, joten sitä joutuu vähän säännöstelemään.

Meidän lapsiko on ainoa, joka ottaa maidon rinnasta :D Eli joka syötön päälle rintamaitohörpyt. Ollaan tarjottu nokkamukista vettä puolivuotiaasta asti ja tällä hetkellä ei rupea juomaan nokkamukista, eikä suostu hörppäämään mukin reunastakaan. Imetys on tarkoitus kesän aikana lopetella, että saa nähdä miten meidän käy.

Yhteistyössä