A
ApuaTarvitseva
Vieras
Moi!
Mulla on aivan kamala ongelma tuon 1v tyttöni kanssa. Syöminen on vallan mahdotonta. Siis koskaan ei ole ollut suuri ruokanen, mutta aina oon elätellyt toiveita että kohta jo söisi kunnolla, mutta ei. Neuvolassa on huomauteltu että pieni siro kevyt tyttö, nyt siis 1v ja painaa n. 8kg.
Ei osaa syödä MITÄÄN missä on vähänkin jotakin pieniä palasia (ei siis niitä millin pieniä palasiakaan saa alas, vaan sylkee kaikki lattialle). Eli syö vaan todella sileitä soseita (kaupan soseista menee siis nämä 4-5kk tarkoitetut soseet) 8kk saati vuoden ikäisille tarkoitetut soseet EI MENE ALAS vaan aina heitetään kaikki menemään. Ja harjoiteltu kyllä ollaan!! Ja sormiruokailuakin ollaan harjoiteltu, mutta jos annan leipää tyttelille käteen saa syötyä siitä ihan hyttysen kokosia muruja ja oikeestaan koko palanen onkin lattialla murusina, eli eipä tuo ainakaan ravintoa tytölle tuo. Kaikkea mahollista oon antanu hedelmistä leipään ja lihapulliin yms. Mutta jos tyttö saa syötyä maksimissaan lihapullastakin 1/10 ja syö sitä pikkupalasta 15minuuttia niin ei tyttö kyllä kasva. Tämä on ahdistavaa, alan olla jo tosi väsynyt tähän.. Niin ja lapsi ei muutenkaan PIDÄ syömisestä. Kun otan lusikan käteen alkaa huuto. Siis kamala itku ja tyttö alkaa heiluttamaan päätään että ei halua syödä. Välillä kun saan törkättyä sosetta/puuroa tms vähän suuhun niin sitten saattaa kiinnostua ja syödä muutaman lusikallisen, mutta siihen se melkeen jää. Toki on niitä HARVOJA päiviä kun tyttö saattaa syödä jopa kokonaisen pienen lautasellisen puuroa tai sosetta, mutta niitä päiviä on aika vähän. Maitoa menisi kyllä miten paljon tahansa. Sitäkin yritin että en anna kun ilta ja aamu maidon, mutta ei auttanut. Sitten tyttö on yksinkertaisesti syömättä.
Oon epätoivoinen ja tää on niin raskasta kun koko elämä tuntuu pyörivän vaan sen ympärillä että saako tyttö syötyä edes puolta desiä puuroa aamulla tai muutenkaan yhtikäs mitään. Oon jo ihan hermoraunio ja tuntuu tosi raskaalta alkaa aina tyttöä syöttämään kun syömiseen menee 40min ja tyttö on saanut ehkä 5lusikallista alas. Neuvolassa olen puhunut että syö huonosti mutta ei siellä sen kummempaa. Nyt tosin viime neuvolasta on aika paljon aikaa. onneksi kohta 1v lääkäri että pääsen avautumaan tästä.
Osaako joku auttaa MITÄÄN kikkoja tms? PÄÄ hajoo kohta todella!!!!!!!