1v. tyttö puree, miten saan lopettamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Karoliina"

Vieras
Ja hän puree vain minua siis äitiä. Miksi? Ei oo kertaakaan yrittäny purra ketään muuta. Miten mä saan ton loppumaan.

Aina kun puree irrotan hänet heti ja komennan todellakin kunnolla. Mutta yleensä tyttö alkaa vain nauraa.

Meidän kohta 2v. myös puree silloin tällöin äitiä eli minua, mutta ei selkeästikään tarkoita pahaa tai ymmärrä että se sattuu. Olen vaan komentanu kunnolla että purra ei saa. En tiedä mistä johtuu mutta nyt alkaa pureminen olla vähenemään päin.

Meillä toimi sama lapseen, kuin koiranpentuunkin :) Ensin ilmaisen, että sattui ja yritän näyttää loukkaantuneelta. Samalla nostan pois sylistä ja kiellän. Jos ei homma toimi, tai lapsi ei usko keskityn aivan muuhun kuin lapseen... Mielenkiinnolla odotan parempaa tekniikkaa, niitäkin varmaan on ;) Meillä loppui viikon päästä pureminen, kun muksu huomasi jäävänsä huomiotta aina kun hampaita tuli käytettyä.

Olisin sitä mieltä että lapsi kokeilee puremisella rajoja ja kun vielä ei tiedä mikä on sallittua niin on hyvä ja tärkeää että kiellät napakasti. Siihen miksi puree sinua, sanoisin että taidat olla se tutuin johon uskaltaa kokeilla. Pureminen on usein ohimenevä vaihe. Jaksamista!

Älä huoli! Meidän poikamme puri säännöllisesti meitä vanhempia n.1-2vuotiaana. Johdonmukaisesti kiellettiin ja toruttiin, eihän siinä oikein muutakaan voi. Ei kertaakaan purrut kuin vanhempiaan, vaikka odotinkin kauhulla koska nasahtaa. Siitä se sitten pikkuhiljaa loppui.

Mä olen jokaista lasta purrut takaisin ;) tai kun ovat yrittäneet purra mun sormia, niin olen laittanutkin omat sormensa lapsen omien hampaiden väliin ja sanonut "puraisepa nyt, se sattuu". Siihen on puremiset loppuneet.

Yhteistyössä