1v3kk ei suostu nukkumaan päikkäreitä, neuvokaa minua!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton ma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton ma

Vieras
Nukahtaa itse yöunille, nukkuu n. klo 20.30 - 8 yöunet nykyään ja päikkäreitä on kokeiltu klo 12, klo 13 ja klo 14 ja ei rauhoitu ei sitten millään nukkumaan. Pidän sängyssä sitten vaikka 1,5 h niin ei vaan ala nukkumaan. Viereen ei osaa nukahtaa.

Ulkoillaan paljon aamusta, ollaan leikkipuistossa jne, että luulis väsyttävän.

Ennen nukkui yöunet klo 20-6 ja päikkärit klo 12-13.30-14. Eli nyt nukkuu yössä tuon saman mitä ennen nukku päivällä.

Mutta kai sitä nyt pitäis vielä päikkärit ottaa tuon ikäisen!!??

Onko kenelläkään mitään neuvoja mulle antaa. Tyttö aloittaa pph:ssa 1.10.

kaikki ei vaan nuku. vaikka aika vähäiseltä vaikuttaa tuo unimäärä. toki lapset ovat kovinkin yksilöllisiä tässäkin asiassa. anna valvoa, varsinkin jos ei ole mitenkään känkkäränkkä.

Meillä esikko aikoinaan lopetti päikkärit tuon ikäisenä, mutta nukkui vastaavasti sitten yöunia putkeen 12-14 tuntia. Tuo teidän 10 tuntia kuulostaa hurjan vähältä kyllä. Mutta josko olisi joku kausi vain, että tahtoo olla valveilla?

meilläkin alkanut tökkii päikkärit.ei auta pvän touhut,ulkoilu,ajan vaihtelu.ei vaan nuku ja silti kitisee kun väsy.viereen ei nuku,vehtaa vaan.itekkin miettinyt miten poju jaksaa nukkumatta paljoa.päikkärit ainoaa aikaa saada tehtyy kotihommiakin taikka olla vaan

Sorry mä kirjotin kyllä nyt epäselvästi. Nyt on nukkunut siis yössä 11,5-12 h, eikä päikkäreitä meinaa millään nukahtaa, tosin nyt taisi vihdoin nukahtaa.. onkohan sitä sitten heräteltävä toisesta päästä, ettei yöunille meno venyisi!!??

Ennen nukkui yössä n. 10 h ja päivällä 1,5-2h, eli saman vrk:ssa yhteensä, mitä nyt yössä.

En osaa auttaa, mutta aika pieni on vielä lopettemaan päiväunet. Mutta jos ei nuku, niin ei kai sille mitään voi. Meidän kuopus nukku tuon ikäisenä vielä kahdet unet, esikoinen taas yhdet. Mutta ehkäpä se hoitotäti saa lapsen sitten nukkumaan.

Minun mielestä kannattaisi koittaa vähentää yöunia ja pitää ne päiväunet. :whistle: Päiväkotiin/perhepäivähoitajalle, kun menee niin siellä on pakko mennä nukkumaan. Meillä kanssa on taisteltu noiden päiväunien kanssa esikoisen kohdalla, mutta nyt vielä kolme vuotiaana nukkuu päiväunet 1-1½ tuntia ja nukkuu silti yöunia 10-11 tuntia.

Toiset voi olla erimieltä, mutta minun näkemykseni on tämä. Helpompaa sitten tottua mahdolliseen hoidon rytmiin.

Joo ja en mä periksi anna, täytyy vaan sitkeesti yrittää, josko tämä olisi myös jotakin "kokeilua", että onko päikkärit pakko nukkua. Koska kyllä selvästi väsyttää kuitenkin ja nytkin tosiaan sitten kuitenkin nukahti. Sitten vaan jos menee kovin myöhään tuo nukahtaminen, niin sitten siirtyy tiettyö yöunille nukahtaminenkin. täytyy varmaan tuossa ennen puolta neljää jo herätellä, jos ei itse herää, vaikka se julmalta tuntuukin. Vai mitä olette siitä mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Nukkuisiko rattaissa paremmin? Oletko kokeillut?

Ei enää nukahda rattaisiin, ennen kesää piti siirtyä sisälle nukkumaan kun meidän parveke on niin kuuma. On kyllä sisälläkin nukkunut ihan hyvät päikkärit.

Taidan tehdä kuten ehdotit, että herättelen aamulla vaikka viimestään puol 8 näin alkuun ja sitten luulisin saavani hänet päikkäreillekin jo viimestään klo 13 nukkumaan.

Aiemmin meillä olikin ihan hyvä tuo rytmi hoitoa ajatellen, mutta sitten se "lipsahti" kun tyttö nukkuikin jonain aamuna klo 9:ään eikä päikkärit maistuneet. Joten jospa se siitä taas lähtee kun yöunet vähenee vähäsen, niin riittää päikkäreillekin unta =) Niinhän se tosiaan hoidossakin menee.

Alkuperäinen kirjoittaja up:
Nostan vielä. Minkälainen rytmi teidän reilu 1-vuotiailla on tuon nukkumisen suhteen?

Meillä nyt täyttää 1 ja illalla n. 22.00 nukkumaan ja herää 7.00 - 8.30.
Päikkärit riipuen miten herää (välillä 11.00 - 15.00) ja nukkuu päikkärit vajaasta tunnista, pisimmillään kolme tuntia.

Yhteistyössä