1v3kk ikäisen nukutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Te, jotka nukutatte reilun vuosikkaan sisälle päikkäreille, miten teette sen?

Meillä on nukuttu varmaan puoli vuotta kaikki päikkärit ulkona rattaissa, mutta pitkä poika ei enää mahdu niihin. Nyt kun siirryttiin yksiin päikkäreihin, niin alettiin nukkua sisällä. Viikon meni nukutus siten, kuten yöunillekin mentäessä eli poika nukahtaa ittekseen pinnikseen 15min. kuluessa. Nyt viimeiset kolme päivää on ollut ihan tuskaa - poikaa huutaa ja huutaa ja huutaa ja nukahtaa lopulta itkuun. Itkee noin tunnin. Ei auta vaikka olen vieressä ja silittelen, laulan tms. Olen myös kokeillut poistua huoneesta. Syliin meidän poika ei ole ikinä tykännyt nukahtaa, joten sitä en ole edes kokeillut.

Ehdotuksia mitä kokeilen?

Selkeästi tarvitsee unia, joten siitä ei ole kiinni. Niin ja sitten kun viimein nukahtaa, nukkuu vain tunnin. Sen ekan viikon verran nukkui 2-3h kerrallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
vien lapsen sänkyyn ja nukahtaa sinne itse

Niin se meilläkin teki viikon verran ja sitten lakkasi toimimasta....

meillä tuo on toiminut aina, ikinä ei ole tuota lasta tarvinnut nukuttaa :)

Yöunille mentäessä meilläkin toimii. Kop kop kop puuta. Siksi ihmetyttää miksi se on niin hankalaa päivisin.

Mie nukutin(/edelleen teen samaa pojan ollessa 1v10kk) viereen. Eli kainaloon otan samanlaiseen asentoon kun oisin imettänyt makuulleen ja siinä vähän pyllylle taputtelen. Nukkuu päiväunet meidän sängyllä, joten siihen mahtuu hyvin viereen.

Tällainenkin toimi yhessä välissä meillä, lapsi sylissä ja niiailet tasasen tahtiin niin nukahtaa varmasti. Tulee tasanen liike tai voihan sitä tiettty jalalta toiselle heijailla.... Ainut miinus tietty lapsen paino kädet väsyvät

meillä poika 1,5v nukahtaa yöunille omaan sänkyyn, kun lukee iltasadun, mut päikkärit nukkuu aina meidän sängyssä. Ajoitus on musta se tärkein. Yleensä kysyn, että joko mennään nukkumaan. Lähtee yleensä jo itse sängylle, kun on väsynyt. Luetaan kirja ja köllötän sitten vieressä kunnes nukahtaa (10-15min).

Yhteistyössä