1v3kk jättää kaikki päikkärit pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalle84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimalle84

Aktiivinen jäsen
10.09.2008
5 284
2
36
Eli pojun kanssa ollaan nyt taisteltu kun on liian väsynyt jos nukkuu vain yhdet päikyt, ollaan kuitenkin niillä menty (yöunta tulee kuitenkin se 11-12 tuntia) kun ei suostu nukkumaan toisia unia..

Yölläkin heräilee sen parikin kertaa ja isin täytyy mennä peittelemään että jatkaa unia..

No, nyt sitten viime päivinä ei oo meinannut että nukkuisi edes yksiä unia. Tänään nukkunut 15 minuuttia, heräsi, laitoin uudestaan nukkumaan ja pullon kouraan niin nukkui ruhtinaalliset 30 minuuttia?

Mitä ihmettä? Onko muilla tällasta ja voiko tuon ikäinen muka pärjätä yöunilla? Ja mä en vaan käsitä miksi ei nuku vaikka on väsynyt?

Tästä illasta taitaa taas tulla ihan ***vettiä... Mä oon niiiiiiiiin väsynyt...

Meilläkin oli vaihe että skippasi päikkäreitä. Mut jokapäivä samaanaikaan oli levättävä ja nyt alkoi taas nukkua. Nyt 2v nukkuu säännöllisesti. Ei tosiaan ois ollu puhettakaan että vähän yli 1v ois jättäny kokonaan päikkärit.

Sitähän se, unirytmiä haetaan. Pidä vaan kiinni siitä että päiväunet nukutaan tiettyyn aikaan tai ainakin levätään puoli tuntia, niin eiköhän se uni tule. Ja sit valvotaan iltaan asti, kunnes on oikeasti aika mennä yöunille. Meillä tuo 1v4kk tyttö yrittää kanssa välillä väittää ettei uni tule sängyssä, ts. karjuu siellä 15-20 min ennen kuin suostuu nukahtamaan. Teillä on kyllä hyvän mittaiset yöunet, kun meillä nukutaan 10 tuntia tai vähän alle, ja päivällä 1,5h.

Meillä ollut ties kuin kauan probleemia pojan päikkäreiden kanssa, nyt 1,8 v. Hän yleensä on nukkunut vain sen 30 min, joskus harvoin vähän pidempään...Ollaan seilailtu 1-2 päikkäreillä miten sattuu. Pojasta kuitenkin on huomannut että se määrä mitä hän nukkuu ei tunnu riittävän :/ Ja sen takia ollaan välillä koitettu 2 päikkärit kun ei kerralla nuku kauaa, sillä puolen tunnin unet jos vaan nukkuu illat ollaan todella kiukkuisia.. Nykyään mennään yksillä unilla lähinnä ja ehkä näin tällä hetkellä ihan hyvä :) Tiedän miten rasittavaa tuollainen on..

meillä poika lopetti päikkärit 1v4kk iässä. alkoi iltasella nukkumaan 20.30 ja aamusta herää 10.00 maissa. päikkäreille ei saa millään. autoon simahtaa jos pitkästi matkaa muutoin ei vaikka mitä tekis.
ollaan kokeiltu laittaa myöhemmin nukkuun, herättää aikasemmin jne. mut ei päikkärit kiinnosta ei. nyt 2v tasan poika.

Mä oon tätä mietiskellyt juurikin siksi kun pojan kehitys on mennyt kovasti samaa tahtia kuin mun äidin kehitys lapsena, ovat samanluontoisia jne. Ja mutsi oli jättänyt päikkärit vähän reilu 1-vuotiaana...

Mä en millään kestäis jos poika ei enää nukkuis päivällä kun on nyt tässä 2,5-kuinenkin hoidettavana... Jos mä en saa hetkeekään hengähtää niin en tiiä et miten ihmeessä jaksan..

Poika siis laitetaan sänkyyn ainakin lepäilemään... Pysyy maitopullollisen ajan hiljaa ja lepää ja sitten alkaakin lauleskelemaan ja leikkimään unilelulla.

Ihan oikein mä sitten varmaan teenkin, mutta tulee näitä hetkiä että tarvii ihmisiä kertomaan etten mä oo ainoo joka tällasen homman kanssa painii :D

Meillä vielä noi yöunet ajottuu klo.18 -> klo.5-6. Ja vauva taas saattaa valvoa siihen klo. 21 asti, ja herättelee pitkin yötä.. Välillä sitä menee vähän puhki ite :(

Ihanaa valittaa joskus :D Vaikka elämästäni tykkäänkin ;)