miten???
ois korkee aika päästä siitä yhdestä yöllisestä pullollisesta eroon... nukkumaan ei mene ilman pulloa mutta nyt ollaan annettu pojan ennen päikkäreitä väsyä kunnolla ja sit syötetty ja ilman pulloa petiin (tänään alotettiin) ja suhtkoht vähällä huudolla selvittiin. tästä siis aloitamme..
monta muutosta tullut tässä. ensin uusi päivän rytmitys,siirtyminen korvikkeesta uudestaan pois ja nokkamukista maito päivisin ja sit viel että unille ilman maitoa... viel ois tää eroon yö syötöistä,vai odotanko lapselta liikoja??
miten te olette toimineet tässä tilanteessa,vinkkejä olisi kiva saada
Heipä hei. Olisi jo korkea aika tosiaan saada yö syöminen pois. Oma neiti lopetti (äidin avustuksella yö syönnin 10kk iässä ja se oli minusta jo myöhään. (neiti nyt 1,6v) Neuvolasta sain hyvät neuvot jotka menee näin: tuttipullo pois käytöstä, itse toteutin sen paitsi että annoin ja annan edelleen ilta vellin pullosta. Mutta sen sijaan että ennen hän joi sen sängyssä olen antanut pullon ennen nukkumaan menoa ja juo sen telkkaria katsoessa. Yöllä ei vaan enää tarjota juotavaa,itse tarjosin pelkkää vettä parina ensimmäisenä yönä joka ei tietenkään neidille maistunut. Sitkeästi vaan ja rauhoittavaa puhetta ja silittelyä jos oikein kovasti yöllä evästä kaipaa. Muutaman yön jälkeen se jo helpottaa!
noinhan se menee,että sitä vettä tarjotaan ja rauhoitellaan. Vielä kun joku keksisi äidille jonkin konstin millä se saa pidettyä vauvan sängys eikä nosta rinnalle :ashamed: kun ei jaksa väsyneenä kuunnella. eli siis imetän yöllä tyttö 1v 1kk.
Meillä lopetettiin yösyöttäminen 1v 4kk iässä. Jälkeenpäin olen ajatellut, että olis voinut aiemminkin lopettaa, muttei vaan saanut aikaseksi. Toisaalta mitä haittaakaan siitä oli, kun meillä ei ollut aamulla kiire mihinkään
Niin itse lopettaminen onnistui niin, että otettiin tyttö poikkeuksellisesti meidän sänkyyn nukkumaan. Eka yönä itki maitoa, mutta minä olin nukkuvinani ja mies tyynnytteli. Seuraavana yönä oli sama juttu, mutta paljon vaimeampana. Sitten kolmantena vain pieni pyyntö ja sitten se kyseleminen maidosta loppuikin. Imetin siis tyttöä ennen tätä vieroitusta 1 krt yössä.
Kummasti tyttö ei kysellyt päivälläkään rintamaitoa, joten imetys loppui siihen (annoin pari kertaa ilman kysymättä tytölle rintaa tyyliin toinen rinta/päivä, jotta saisin ylipakkautuneille rinnoille helpotusta).
Keskustele lähimpiesi kanssa voisitko saada avustusta tähän yösyötön jättö-projektiin. ONNEA!!! :hug:
Meillä neiti oli 1v3kk ku aloin tekeen nii et 20ml per yö vähensin maijon määrää ja sitku oli 60ml jälellä jätin kokonaa antamatta. Parina yönä heräs ja tarjosin vettä sen jäläkeen ei vihtiny enää vaivautua veen perään heräähän. Nyt kuukaus oltu iliman ja jos herää rauhottuu tutille. Ja pullolle nukahtaa niin päivä kuin yöunillekkin vieläkin. Enkä nää syytä lopettaa
hmmm.. vaikee sanoo mitä näistä kokeilis... tuttia kun poika ei syö.. viereen nukkumaan ottaminen ei onnistu koska se ei nukkusi lainkaan kun ei koskaan ennenkään ole vieressä nukkunut!
sitten se että vähentää maidon antoa vois olla kyl aika hyvä (kekeilun arvonen).. ja se yksi oli se että menee vaan rauhottelemaan ja paiaamaan ja juttelemaan rauhallisella äänellä,ei EI missään nimessä onnistu..kokeiltu on mut huuto vaan voimistuu tai sit poika tulee niin virkeeks että nousee seisomaan... :/
mitähän siihen sanotte että ei vaan mene sinne huoneeseen kun poika herää? tai sit menee mut sit huutokin yltyy.. kun en usko että pojalla nälkä on sillon vaan on tottunut saamaan sen maidon kun aina ei edas jua kaikkea maitoa..
sinä joka kerroit siitä maidon vähentämisestä yö yöltä.. niin kertoisitko tarkemmin joka yksityiskohdan
kakspäivää takana siitä että päikkäreille ei enää mennä pullonkaa ja hyvin lähteny.. tänään huusi vain 5min kun niin väsy
kiitos viesteistä mitä jotkut vaivautuneet laittamaan
Meillä juuri saman ikäisenä tehtiin niin,että pullot vaan "hävis" kerralla ja niitä ei sen jälkeen annettu. Yöllä sit kun heräs pulloa huutamaan, tarjosin vettä mukista. Itki varmaan tunnin ennen kuin pääsi uneen koska oli oppinut nukahtamaan pulloon. No, pari yötä meni ja sit alkoi nukkua kokonaan yönsä. Eli mun mielipide on et kerralla jätetään sit pullot pois niin viikon päästä ei lapsi edes muista pullojen olemassaoloa. Lapsen vaikeeta tajuta jos päivällä saa pulloa ja yöllä ei. Niin, ja veden mukista juominen on ok, ei se lapsi viiti herätä vettä juomaan ja varsinkaan mukista
maamikki mitä teit kun lapsesi huusi niin pitkää yöllä? kun meillä edes huudon aikana jos menee huoneeseen niin poika piristyy ja huuto kovenee kun lähtee.. kyllähän sen vesi mukillisen voisi viiä mut pidemmäks aikaa kun jää nin ei tuu mitää.. mikään silittely tai syliin otto ei auta kun virkistyy... :/