1v8kk lapsella jo UHMAA?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Missä iässä teillä lapsilla alkanut uhmaikä ja kauanko sitä pahimmillaan on kestänyt? Mitenkä uhma esiintyy, onko päivittäistä tms? missä asioissa esim. uhmaa..? uhmaako nukkumaan mennessä esim?

Meillä lapsi on 1v8kk ja uhmaa alkanut olla. Ei suostu nukkumaan päikkäreitä, pukeminen saa raivon valtaan, potalle meno välillä ärsyttää jne jne... hakkaa välillä päätään seinään, ei usein. Hakkaa käsillään ovia jne.. huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä kohta 1v4kk ja menossa jo jokin uhman esiaika...Kaikki on niin vaikeaa, raivareita, läpsii, puree jne...Pukemisesta alkaen tappelua ja vääntämistä |O

Onnistuuko teillä vielä päikkäreile nukahtaminen, vai onko siinäkin vaikeuksia? meillä on todellisia... ei nuku ei millään. Illalla tietenkin sitten sammahtaa kun saunalyhty. Hoidossa sentään vielä nukkuu!!

Mulla myös 1v 8kk ja on uhmaiässä,ihan vasta alkoi että itekkin ihan ihmeissäni hänen kanssaan olin :D Kiukkupuuskia tulee milloin mistäkin ja saattaa huutaa vaik ja kuin kauan,hakkaa myös päätä seinään,taistelee pukemisen kans jne.....hermot on tosiaan kovilla mammaparalla :) Sanovat että tää menee ohi 4-5 vuotiaana... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä kohta 1v4kk ja menossa jo jokin uhman esiaika...Kaikki on niin vaikeaa, raivareita, läpsii, puree jne...Pukemisesta alkaen tappelua ja vääntämistä |O

Onnistuuko teillä vielä päikkäreile nukahtaminen, vai onko siinäkin vaikeuksia? meillä on todellisia... ei nuku ei millään. Illalla tietenkin sitten sammahtaa kun saunalyhty. Hoidossa sentään vielä nukkuu!!

Ei meinaa onnistua päikkärit tällä hetkellä. Iltasin suht hyvin nukahtaa.

nukkuuko teillä kauan yöunta? ei siis nuku myöskään ollenkaan päikkyjä vai?

Mitenkä sä itse toimit kun tulee noin uhmis-kohtauksia.. just läppimistä jne. Mä otan käsistä kiinni ja sanon että ei saa lyödä, se sattuu tms. Yleensä vaan yltyy ja sen päälle sitten huutaa tunnin....

Mihinkä se entinen aurinkoinen tyttö on hävinnyt? noh, onneksi joskus näkyy pilkahdus siitäkin kun uhma ei paina päälle =)

nukkuuko teillä kauan yöunta? ei siis nuku myöskään ollenkaan päikkyjä vai?

Mitenkä sä itse toimit kun tulee noin uhmis-kohtauksia.. just läppimistä jne. Mä otan käsistä kiinni ja sanon että ei saa lyödä, se sattuu tms. Yleensä vaan yltyy ja sen päälle sitten huutaa tunnin....

Mihinkä se entinen aurinkoinen tyttö on hävinnyt? noh, onneksi joskus näkyy pilkahdus siitäkin kun uhma ei paina päälle =)

yöunta se nukkuu 10h, oli päikkärit tai ei. Usein se nukkuu päikkärit kauhean kampeamisen päälle, joskus ei ja sillon on päivä aivan helvettiä.
Kun se puree tms..niin otan kiinni ja sanon vihasesti ettei se käy ja sattuu. Jos se tekee sen yllättäen niin lähinnä siinä tulee karjastua ja siirryttyä itse. Se siis voi yllättää esim takaa päin ja purasta jostain kohtaa. Kyllä se loukkaantuu ja itse suuttuu kun kielletään tiukasti, mutta pakkohan se on opettaa. Ja tosiaan se raivohuuto kestää kestää ja kestää, ei se auta rauhottaa, yltyy vaan. Loppuu sitten itsellään kun ei enää jaksa. Sen jälkeen tulee itse syliin ja halimaan. Oikein ihanaa elämää meillä

:kieh: Mutta kyllä se ihana poju on siellä edelleen olemassa :heart:

Joo lohdullista kuulla että mulila vastaavaa... tuntuu ettei mene sitten tämä elämä niin epänormaalisti. Aloin jo meinaan epäillä että tytöllä ei ole kaikki ok, kun alkoi nuo yhtäkkiset tunnin kestävät huutokohtaukset... =0