1vee heräilee 1h välein yöllä ja huutaa ihan punasena!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton 1vee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uneton 1vee

Vieras
1vee poikani heräilee 1h-2h välein yöllä ja huutaa ihan punasena. Mikään ei auta. On aivan sama kantaako sitä vai antaako huutaa sängyssä. Päivisinkin on huonolla tuulella. Mitä mun pojalle on tapahtunut? Ennemmin nukkunut yöt tosi hyvin, eikä juuri koskaan itkenyt. Rupee kyllä ideat loppumaan ja silmäpussit sen kun kasvaa...

Onko mitään vinkkiä mikä voisi olla tai mitä kannattaisi tehdä?

Tyttärelläni oli vastaavantyyppisiä itkukohtauksia noin 2 kk iästä alkaen. Parin tunnin nukkumisen jälkeen heräsi ja vatsa oli aivan kova ja pingoittava ja lapsi huusi, vaikka kuinka yritin hyssytellä. Siinä sitten 1/2 - 2 tuntia käveltiin ja heijattiin ja polvenpäällä hytkyteltiin, että muut olisivat saaneet nukkua.
Totesin, että syömäni maitotuotteet ja kaura (ainakin nämä) aiheuttivat hänelle voimakkaita vatsavaivoja. Erehdyin syömään pari kertaa jäätelöä ja silloin itkettiin suoraa huutoa kerrostalossa kyläilessämme tunti,kello 20-21. Lopulta hän nukahti ja puolen tunnin unien jälkeen oli kuin mitään ei olisi olutkaan.
Kokeile hetki ( päivä-kaksi) maidotonta ruokavaliota ja muutenkin sellaista, jossa ei ole yleisimpiä allergiaa aiheuttavia ruokia ja vertaa oloa. Hänelle tuli iho-oireita sianlihasta, viljasika kävi, mutta muista oli alapää punaisella ihottumalla.
Se oli kamalaa salapoliisityötä, pidin kirjaa ruoka-aineista, ja sillä tavalla löysin "turvalliset".
Toivottavasti löydät apua, kaikillahan tämä ei ratkaise ongelmaa.

kiitos viestistä Mad-eira!

Itse asiassa on poikalla oli viime viikolla maha usein sekaisin ja kakkasi 3-4krt/pv:ssä. Pylly oli ihan punainen ja kipeä. Vaihdoin hylatuotteisiin ja jätin jogurtin kokonaan pois kun tuntui ettei se sopinut edes hylana.

Mitähän ruoka-aineita kannattaisi jättää pois?

Saattaa olla ihan tavallista vatsatautiakin jota on nyt liikkeellä, meillä on ripuloitu 4 päivää yhden yön oksennussession jälkeen, meillä oksensi 5 lapsesta ainoastaan nuorimmainen, muut pääsivät pelkällä ripuloinnilla ja vellovalla ololla itseni mukaan lukien.
Lisäksi tulevat hampaat voivat aiheuttaa ripulointia ja kiukkuista oloa, eikä korvatulehduksenkaan mahdollisuutta kannata sulkea pois.
Ärsyyntyneeseen punoittavaan peppuun sinkkivoide on nopea parannus ja helpotuskeino:)

Esikoiselle ei käynyt tuossa vaiheessa edes hyla tuotteet, kun ei sietänyt sitä vaihtoa korvikkeesta tavallisiin maitoihin. Kokeile jättää maitotuotteet hetkeksi pois, tai kokeile sitä laktoositonta maitojuomaa (itse olen muuten herkkä maitorasvalle, en siis laktoosille...). Muuten kannattaa miettiä tarkkaan mitä erilaista lapsi on syönyt tai onko muuten tapahtunut jotain muutosta pojan elämässä. Jos iltapalan haluat varmistella niin kokeile ihan jotain velliä (peruna-porkkana meni minun pojallani, kun sen kantoi kaupasta kotiin, itse tehty ei käynyt) tai sitten puuroa tms, mutta puurokin maidoton tms.

Yritä näillä vaikka aluksi, maitohan on monelle pienelle mörkö siirryttäessä korvikkeesta "tavalliseen".

Entäs onko korvat tarkastettu. Ettei ole korvatulehdusta. Siinnäkään ei välttämättä ole oireina kuumetta, nuhaa ja yskää. Meillä noi korvat on vaivannut nuorimmaista ilman noitakin oireita.

Entäs onko korvat tarkastettu. Ettei ole korvatulehdusta. Siinnäkään ei välttämättä ole oireina kuumetta, nuhaa ja yskää. Meillä noi korvat on vaivannut nuorimmaista ilman noitakin oireita.

Kiitos hyvistä vinkeistä!

En ole vielä käynyt lääärissä, mutta varaan ma yksityiseltä ajan. Kokeilen jättää maidon ja viljan kokonaan pois, jos vaan pysyn. Poskihampaatkin sielä voi olla tulossa. Ehkä lääkärikäynnin jälkeen ollaan viisaampia=)

Meillä ei myöskään tavallinen lehmänmaito käynyt 1-vuotiaana, vaan luomumaito sopi. Laktoosi ei yleensä ole noin pienen vaiva, sitä on äidinmaidossa ja korvikkeessakin yhtä lailla. Sen sijaan tavalisen maidon proteinit ovat erilaisia kuin noiden edellisten ja homogenointi saattaa vielä niitä muuttaa. En tiedä miksi, mutta hapanmaitotuotteet ja nesteistä luomumaito sopivat meille, muista tuli pahoja oireita. Joskus 2-3-vuotiaana alkoi mennä tavallinen maitokin.

Varmasti mahan sekaisin oleminen ja pyllyn punaisuus on jossain yhteydessä yöheräämisiin.

Käytiin lääkärissä. Saan ens viikolla tietää allergiatestien tulokset, korvat tarkistettiin myös. Olen jättänyt viljat ja maidon pois, mutta ei ole auttanut vieläkään. Viime yökin varmaan 100 heräämisellä ja sitten vain huutaa. Päivisinkin vain kokoajan kitisee ja mä en saa enää lähteä kauas(toiseen huoneeseen) tai tulee itku!
Meinaa kyllä keinot loppua!

Meillä oli myös samaa rumbaa yli vuosi ja oli pakko ottaa poika takaisin vanhempien makkariin omaan pinnikseen nukkumaan.
Yöunet rauhottuivat selkeästi, kun aiemmin sai ravata pojan huoneessa monta kertaa yössä ja poika alkoi vaatia päästä viereenkin eikä mikään auttanut. Kirpaisihan se ottaa takapakkia tuossa asiassa, mutta nyt sentäs nukutaan hyvin. Jos poika herää yöllä niin nukahtaa nopeasti uudestaan kun havaitsee meidän olevan lähellä tai kun hän saa tutin suuhunsa.

Lapsesi on selkeästi väsynyt myös päivisin kun ei nuku, samoin sinä. Voimia ja toivottavasti syy selkiytyy pian tai sitten kyseessä on joku väliaikainen vaihe, hope so!

Oletko kokeillut antaa esim. panadolia, jos se auttaisi? Tiedän ettei ilman näkyvää syytä ole hyvä antaa, mutta mistä tiedämme onko lapsella kipua ja jotainhan on kun noin heräilee.

Olen antanut peri kertaa panadolia, on nukkunut ne yöt paremmin, mutta se voi olla myös säkää. Laitoin pojan äsken nukkumaan klo22 ja nyt se heränny jo 2 kertaa ja on tälläkin hetkellä hereillä. En saanut enää nukkumaan, huusi vain kun yritin viedä sänkyyn.
Mä oon rehannut patjan pinnasängyn viereen, mutta ei se ole auttanut, vaikka näkee mut niin huutaa sittenkin=(

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Onnetonta!

Kokeile olla ilman KAIKKIA lehmästä lähteviä tuotteita. Kuullostaa aika samalle kun meidän tytöllä jolla todettiin maitoallergia. Kyse on silloin nimenomaan maidon proteiinista, ja hyla tuotteet eivät siihen auta. Voi tuntua aluksi työläältä, mutta meidän tyttö rauhoittui täysin kun maitotuotteet (huom. monissa valmisruuissa etc. on maitojauhetta) jätettiin pois. Nyt 2,5 v ja allergia mennyt ohi, yleesä se menee jos vältetään maitoa tarpeeksi kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja Uneton 1vee eli AP:
Meille todettiin lievä maitoallergia! Eli kaikki maidot pois, tilalle riisi- ja soijamaito.

Vinkkejä otetaan vastaan maidottomista maitotuotteista! =)

Soija ja kauramaitoa saa joka kaupasta. Niitä voi käyttää ruuanlaitossakin tavallisen maidon sijaan, on ihan saman makuista esim. makaronilaatikossa. Soijajugurtteja, vanilijakastiketta, kaura 'ruokakermaa' jne. jne. kaikkea saa nykyään! Pitää nähdä vähän vaivaa, mutta kyllä jeesaa hetken kuluttua lapsen oloon ja sehän on tärkeintä!

Yhteistyössä