2½v, lapsen kädet aina jäässä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Millä ihmeellä saan 2½v. lapseni kädet pysymään lämpiminä ulkoillessa,vaikka olisi 0'C tai pieni pakkanen,niin ei riitä esim.sormikkaat,joiden päälle tulee villahanskat ja reimatec talvikintaat:(
Muutenkin lapsi on asianmukaisesti vaatetettu vaan kädet kylmät ulkoilun jälkeen,mistä voi johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Millä ihmeellä saan 2½v. lapseni kädet pysymään lämpiminä ulkoillessa,vaikka olisi 0'C tai pieni pakkanen,niin ei riitä esim.sormikkaat,joiden päälle tulee villahanskat ja reimatec talvikintaat:(
Muutenkin lapsi on asianmukaisesti vaatetettu vaan kädet kylmät ulkoilun jälkeen,mistä voi johtua?

Jos on kolmet käsineet päällekkäin niin oliskos kylmä sen takia, että on LIIKAA kerroksia... ei oo tarpeeksi liikkumatilaa sormilla

muoks. meillä samanikäisellä yhdet käsineet ja sormet aina lämpöiset

Lapaset on aina lämpimämmät kuin hanskat ja paljon helpommat laittaa noin pienellä. Lapaset + kintaat tai pelkät lämpimät kintaat pitäs riittää. Ja ootkos varma että on tarpeeksi sitä muuta vaatetta?

Tuntuu että kaikkea on jo kokeiltu ja alan olla huolestunut.
Alkuun yritimme pitkään ihan pelkillä reimatecin talvikintailla-tuloksena kädet jäässä.Sitten just noilla ruskovillan lapasilla ja talvihanskat päälle-ei muutoksia:(Nyt sitten keinot vähissä ja kolmet hanskat eikä vieläkään muutosta:(Voiko lapsellani olla jokin sairaus?Olen tosi huolissani.

Mikä sairaus ilmenisi vain ulkoillessa? Mun 2v pojalla on myös aina kylmät kädet ulkona. Paitsi silloin, kun olen pukenut hänelle liikaa päälle, jolloin koko poika on ihan hikinen. Eihän tuo edes kauheesti liiku siellä pihalla tai ainakaan riehu.