2-3 kuisen levottomat illat/yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Ensinnäkin, mistähän johtuu kun 2,5kk ikäinen ei osaa käydä iltaunille ilman parin tunnin iltahuutoja? Keikkuu, sätkii ja karjuu aina ennen rauhoittumista. Tississä kiinni. Maitoa tulee hyvin, siitä ei kyse. Ovatko kaikki vauvat tuollaisia, vai mikä tällä meidän vauvalla on?
Nyt myös aamuyöt todella levottomia, neljästä asti pyörii ja hyörii vieressä, tahtoisi imeä jatkuvasti eli pitää tissiä unileluna mutta kun en anna niin lutsuttaa tuttia. Tutti tippuu jatkuvasti suusta ja sitten herää kunnolla ja aloittaa huudon. Joten joudun paimaan tuttia hänen suussaan. Ollaan yritetty omaa sänkyä, siellä tutti pysy hetkeäkään ja vauva huutaa. Kapalointia yritetty, ei auta. Väsyttää..

Meillä on 2kk vanha tyttö. Lähes järestään joka ilta on semmoinen useamman tunnin huutourakka. Välillä rauhottuu ja saattaa jopa uinahtaa noin 10min, mutta sitten itku jatkuu. Meillä se kaiketi on vatsavaivaa. Näin ainakin olen päätellyt. Mutta loppujen lopuksi itku taitaa olla väsymysitkua. Vatsavaivaan auttaa meillä muun muassa, kun tyttöä pitää käsivarsilla kasvot alaspäin ja hiukan peppua hytkyttelee ja keinuttelee tyttöä. Huuto ei lopu, mutta laantuu hiukan eikä muilta mene tärykalvot. Lopuksi itkun saa usein loppumaan, kun tyttö on väsynyt ja ottaa tiukkaan syleilyyn ja antaa tutin suuhun. Sänkyyn voi laittaa nyyhkytysvaiheessa, kun tyttö on jo puoliunessa. Toki pitää tietty vahtia, että tutti ei pääse tippumaan. Muutoin harvemmin nukahtaa, kun itse en halua alkaa unitutiksi joka ilta.
Näin siis useampana iltana viikossa meillä. Toki tuonne hyssyttelyjen väliin mahtuu tankkausta ja sen avulla hiukan rauhoittumista, mutta nämä ns. iltahuudot ei nälästä kyllä meillä johdu myöskään; Maitoa tulee reilusti. Liekö osasyy sekin iltahuutoihin?
Väsyttävää hommaa, kun ei omaan iltaan oikein muuta mahdu. Yritän nähdä valoa tämän tunnelin päässä, että kolmen kuukauden jälkeen se helpottaisi. :) Ja täytyy snaoa, että meillä tämä on vielä pientä, kun vertaa joihinkin jotka itkee tauottta yöt läpeensä.

Jaanu, todella samankaltaista teillä kuin meillä. Ihan sama juttu, rauhoittuu hetkeksi, saattaa nukahtaa, herää huutamaan jne. Meillä oli aiemmin todella koviakin mahakipuhuutoja iltaisin, joten niihin verrattuna tämä ihan ok. Ja varmaan vatsavaivat vieläkin osasyynä, mutta selvästi kyllä tuota väsyäkin kun juuri siihen ajoittuu. Onko vauvallanne paljon ilmavaivoja? Nukkuuko hän vieressä vai omassa sängyssä? Tahtoisin saada tämän omaan, mutta siinä mulla entistä enemmän hommaaa kun juoksen laittamassa tuttia suuhun..
Toivottavasti helpottaisi piakkoin, mutta kuulemma joillain jatkuu pitkääkin tällaiset..? Kelpaako teillä isä iltalohdutajaksi? Meillä ei, huuto on aivan hirveää jos isä pitää iltaisi. Sekin lisää mun työtäni, en voi jättää isälle iltaisin että kävisin ajoissa nukkumaan, koska etenkin aamuyöt on jatkuvaa syöttelyä.

On meiän tytöllä jokseenkin paljon imavaivoja, koska itku helpottuu aina kun pääsee rupsu. Ilman ulos pusaaminen on ilmeisesti niin työlästä, että huutaa sitten sitä. Omassa sängyssä pääasiassa nukkuu, mutta meillä on sängyt kiinni toisissaan. Joten tutin vahtaaminen onnistuu oman unihorroksen läpikin jotenkuten. Aamuyöstä otan viereen nukkumaan syötön yhteydessä.
Toisinaan isä kelpaa lohduttajaksi, mutta usein neiti rauhottuu vain minun syliini. Mikähän siihenkin on syynä? Parisuhteelle tässä ei paljon aikaa jää, kun toisen aika menee vauvan kanssa ihan tyystin. Mutta aika aikaansa kutakin...kyllä tää joskus helpottaa. :)

Yhteistyössä