U
Uupunut äityliini
Vieras
2,5 kk tytöntyllerömme haluaa väkisin mennä nukkumaan iltaisin vasta n. klo 01.00. Nukahtaessaan hän nukkuu hienosti aamuun asti, jopa klo 9.00 ilman heräämistä. Eli ei sen suhteen mitään valittamista. Mutta onko kellään omakohtaista kokemusta siitä, miten tällaisen yökukkujan kelloa saisi siirrettyä pari tuntia taaksepäin? Päiväunia neiti nukkuu parit pitemmät ja vielä yhdet tai kahdet pikkutorkut. Olen yrittänyt ilta-aikaan pitää hereillä, ja onkin hereillä usein klo 20.00 sinne nukahtamiseen asti. Syö lähes koko illan, ja nukahtelee tissille välillä. Välillä simahtaa kunnolla ja vien sänkyyn, mutta hetken päästä herää ja pakko jatkaa tissuttelua, ei rauhoitu muuten. Välillä mietin, onko maito vähissä, ettei saa tarpeekseen, ja siksi lutkuttaa. Olisiko siis kellään hyvää vinkkiä siihen, miten kannattaisi yrittää tuota nukkumaanmenoa aikaistaa. Muutenhan olen tietysti tyytyväinen, kun tyttö nukkuu niin pitkiä pätkiä putkeen, mutta kun perheessä on pari kouluikäistä, joiden kanssa on itse herättävä aina aikaisin, vaikka vauveli nukkuu. Eikä se oma-aika illalla olis pahitteeksi muutenkaan, kun on koko päivän rumbaa pyörittänyt. Vinkeistä olen erittäin kiitollinen!