2.5 v päiväuni/yöuniongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Päiväunet ovat jääneet pois. Välillä jaksaa ihan hyvin olla hereillä koko päivän. Välillä taas meinaa nukahtaa sohvalle n. 16-18 aikaan ja vaikka antaisikin nukkua ihan vähän aikaa, niin se vaikuttaa yöuniin. Päiväunet nukuttuaan poikaa ei saa millään yöunille ja nukkumaanmeno venyy 23 asti, vaikka kuinka aikaisin laittaisi sänkyyn. Miten pitäisi tehdä? Antaako nukkua päiväunet silloin kun siltä tuntuu vai pitää "väkisin" hereillä?
Ollaan kokeiltu sitäkin, että laitettaisiin päiväunille n. 12 aikaan, mutta silloin ón niin virkeä, että ei millään ala päiväunille. Väsy tulee yleensä vasta silloin 16-18, mutta se on jo liian myöhä aika päiväunille. Välillä tosiaan jaksaa hyvinkin valvoa koko päivän

Meillä on vaan pidetty väkisin hereillä samanikäistä. Meinasi alkuun aina simahtaa pikkukakkosen aikaan, mutta kun tottui päikkyjen poisjääntiin, jaksaa nykyään ihan hyvin valvoa. Meillä ei päikkyjen aikaankaan nukkumaanmeno viivästynyt, mutta tenava alkoi heräillä jo siinä 5-6 aikaan aamusta...

meillä oli tytön kanssa ihan sama ongelma reilu pari vuotiaana. uni ei tullut ennen neljää, ja neljän jälkeen ois ollu liian myöhästä jne.. pidettiin sit vaan väkisin valveilla jonku kk:n jos meinas nukahtaa, sit tottu ja jaksaa nykyään ihan hyvin. nyt menee klo 20 nukkumaan ja herää kahdeksalta.

14 aikaankin olen yrittänyt nukuttaa, yleensä on liian virkeä vielä silloin. Tuolloin 16-18 välillä on jokin väsymysvaihe, sen ýli kun saa pidettyä hereillä niin jaksaa valvoa 20 asti ja alkaa sitten yöunille.
Rytmi on sellainen, että herää klo 8 ja menee nukkuun klo 20 (siis ilman päiväunia).

no mä varmaan (jos viitsisin :ashamed: ) lähtisin ulos/kyläilemään tuolloin pahimpaan väsymysaikaan. kun pysyy aktiivisena, väsymys varmaan unohtuu.

Meidän 2v3kk herää tuossa 8-9 välillä, ei nuku päikkäreitä, ei väsy illallakaan ja menee nukkumaan n. klo 21. Enkä useinkaan näe lapsen haukottelevan tai olevan muuten väsynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no mä varmaan (jos viitsisin :ashamed: ) lähtisin ulos/kyläilemään tuolloin pahimpaan väsymysaikaan. kun pysyy aktiivisena, väsymys varmaan unohtuu.

Meidän 2v3kk herää tuossa 8-9 välillä, ei nuku päikkäreitä, ei väsy illallakaan ja menee nukkumaan n. klo 21. Enkä useinkaan näe lapsen haukottelevan tai olevan muuten väsynyt...

Tätäkin oon kokeillu, mut nukahtaa niin helposti autoon. Rattaisiinkin nukahtaa aika helposti.

Täytyy vaan yrittää pitää hereillä ja odottaa, että tämä "välivaihe" menee ohi..

Yhteistyössä