2,5 vuotiaalta normaalia käytöstä kylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :O:O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Kyllä sitä voi käyttää maalaisjärkeä jotta kerää sellaisen kaman pois mitä lapsi mielellään nappailee hyllyiltä, itse ainakin teen näin jo ihan senkin takia että vahinkoja sattuu. Siirtelen maljakoita ylemmäs tms.
Missä itse olit kun muksu hieroi tuoksukynttilää pöytään? Tietenkin lapsen äidillä päävastuu mutta miten se sun itsesuojeluvaisto tavaroistas heräs vasta jälkiä siivotessa?
ennakoida voi!

No, aika hankalaksi menee jos kaikki tavarat siltä korkeudelta mihin 2,5v ylttää täytyy raivata pois. :D Ja monissa kodeissa on useampia huoneitakin, jolloin esim. kahviteltaessa keittiössä lapsi saattaa olohuoneessa/makuuhuoneessa touhuta omiaan. Kyllä minusta vastuu tuossa on yksinomaan lapsen äidillä, ap oli jo oman osuutensa tehnyt korjaillessaan arvokkaampaa tavaraa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Kyllä sitä voi käyttää maalaisjärkeä jotta kerää sellaisen kaman pois mitä lapsi mielellään nappailee hyllyiltä, itse ainakin teen näin jo ihan senkin takia että vahinkoja sattuu. Siirtelen maljakoita ylemmäs tms.
Missä itse olit kun muksu hieroi tuoksukynttilää pöytään? Tietenkin lapsen äidillä päävastuu mutta miten se sun itsesuojeluvaisto tavaroistas heräs vasta jälkiä siivotessa?
ennakoida voi!

Kyllähän minä keräsinkin sitä sälää jo pois ennen heidän tuloaan. Lapsettomana minun on hyvin vaikea tietää mitä kaikkea saa ja ei saa jättää, ilmeisesti siis ei mitään näkyville ja kaappeihin lapsilukot. :D
En tiedä tasan mihin aikaan lapsi kynttilällä leikki, mutta en sitä huomannut ennen heidän lähtöään. Olin ehkä vessassa? Keittiössä? Kahvittelemassa? Siivoamassa kahvipöytää? En osaa sanoa.
Mutta eikös tässä nyt tullut se oleellinen vastaus, eli normaalia käytöstä 2,5 vuotiaalta. :)

ei meidän 2½v noin kyllä kylässä käyttäydy. jos ollaan paikassa missä on leluja leikkii niillä ja jos ei ole leluja istuu sylissä pöydän ääressä tai touhaa jotain muuta sallittua. ja katson kyllä perään mitä tekee etei tuhoa koko kämppää ja olen opettanut että pöydässä ei kylässä ruinata ruokaa eikä muutenkaan kysellä ruoan perään kylässä.

ja meillä ei todellakaan ole edes mikään hirmu rauhallinen tapaus meidän lapsista kumpikaan eikä kumpikaan ole koskaan missään tuhonnut mitään.

Kurkkua kyllä antaisin, jos sitä on. Mielestäni ei ole epäkohteliasta, jos tuon ikäinen sitä pyytää. Eli tältä osin nipotat mielestäni hieman.

Muuten olen edellisten kanssa samaa mieltä: kyllä vanhemman kuuluu vahtia lastaan paremmin ja toisten kaapeille ei mennä! Jos tapahtuu vahinkoja, oma äiti tai isä siivoaa, sotkuja ei jätetä emännän siivottavaksi.

Yhteistyössä