Meillä nukkuu reilu kaksi vuotias ja 11 kk:n ikäinen samassa huoneessa. Ovat nukkuneet itse asiassa jo siitä asti kun vauva oli 4 kk, ja piti siirtää pois kehdosta. Pinnasänky ei kunnolla mahtunut meidän makkariin, joten päätettiin kokeilla siirtoa esikoisen kanssa samaan huoneeseen.
Esikoinen ei koskaan ole häiriintynyt kuopuksesta, vaikka aluksi siis imetin aika useastikin öisin ja lisäksi kuopus on korvatulehdus kierteinen. Itseasiassa vain kerran on esikoinen herännyt kuopuksen itkuun, ja silloinkin nukahti heti uudelleen. Lapset heräävätkin yleensä eriaikaan, haen vain ensimmäiseksi heräävän pois huoneesta häiritsemästä toisen unta.
Iltaisin kuopus on yleensä väsyneempi ja nukahtaa ensin ja esikoinen jatkaa omia juttujaan ja laulujaan omassa sängyssä yksin. Eipä häiritse näinkään päin.
Itse asiassa sisarusten tiiviys on hellyyttävää. Kerran kun kuopus oli pahemmin kipeä, niin otettiin hänet eri huoneeseen nukkumaan, jottei häiritsisi esikoista ja voisimme helpommin valvoa hänen untaan, niin esikoinen kantoi tyynynsä ja peittonsa meidän luo ja kertoi haluavansa nukkua siskonsa kanssa. Ihan tippa tuli linssiin.
Kokeile rohkeasti, tottuvat varmasti nopeasti toistensa ääniin, eivätkä ne sitten häiritse unta.