2,5 -vuotias tyttöni ei juo maitoa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiiri79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hiiri79

Jäsen
19.01.2007
112
0
16
Tyttöni lopetti kuin seinään rinnan imemisen 3 kk vanhana. Sen jälkeen pullosta yritimme juottaa maitoa, toisinaan joi ja toisinaan ei! Nyt tyttö 2,5 -vuotias eikä koskekaan maitolasiin! Ei tykkää yhtään maidon mausta. Puuron keitän maitoon, saa jogurttia, raejuustoa ja juustoa ja lisänä kalsium tabletteja päivittäin. Silti päivittäin mieltä kaivertaa, kun ei suostu juomaan muuta kuin erittäin laimeaa mehua tai vettä :ashamed:

Mahavaivoja maidosta ei tule, se on vaan pahan makuista tytön mielestä.

Onko täällä muita joiden lapset eivät koske maitoon?? Antakaa neuvoja, kaikki otetaan avosylin vastaan, mitä mun pitäisi tehdä?? Vai tarvitseeko olla huolissaan... :'( Neuvolan tädin mukaan ei haittaa jos ei juo, kun kerran puuron seassa menee noin 4-5dl päivässä maitoa.

No mitäpä tuo haittaa, ei sitä maitoa mihinkään tarvita, jos kalsiumin saanti on kohdallaan. Älähän stressaa!
Meidän 2,5-vuotias ei ole maitoa juonut vuoteen, syö jugurttia, raejuustoa, juustoa ja joskus maitopuuroa. Jos ei tarvitsemaansa kalsiummäärää saa päivässä, annan illalla kalkkitabletin.

Oletko kaakaota kokeillut? Meillä ei kelpaa tosin sekään.

Ei siinä mitään ongelmaa ole! Ei kaikki aikuisetkaan juo maitoa. ;)

Tuntuu oudolta ettei lapsi juo, kun maito on niin yleinen juoma kuitenkin. Läheiset pitävät asiaa "vakavana", että itsekin vähemmästäkin huolestun. Kaakao ei maistu meidän neidille. Tosin murojen seassa olen saanut maitoa menemään vähän kerrallaan. Opetellaan vähitellen jospa se joskus oppisi..tai sitten ei! Nyt mä ainakin tiedän että on muitakin jotka eivät pidä sen mausta. Kiitosta vaan vastanneille :hug:

Jos lapsi syö jugurttia, niin piimä voisi maistua hänelle. Oletkos kokeillut? Kannattaa kokeilla Hyla-piimää, sillä se on hieman makeampaa kuin tavallinen piimä.

Alkuperäinen kirjoittaja hiiri79:
Tuntuu oudolta ettei lapsi juo, kun maito on niin yleinen juoma kuitenkin. Läheiset pitävät asiaa "vakavana", että itsekin vähemmästäkin huolestun. Kaakao ei maistu meidän neidille. Tosin murojen seassa olen saanut maitoa menemään vähän kerrallaan. Opetellaan vähitellen jospa se joskus oppisi..tai sitten ei! Nyt mä ainakin tiedän että on muitakin jotka eivät pidä sen mausta. Kiitosta vaan vastanneille :hug:

No ihan lohdutukseksi voin sanoa, että maidon välttäminen on ihan hyvä. Se kerää limaa keuhkoihin (toisilla enemmän kuin toisilla). Tästä syystä meidän 2,5v ei ole juonut maitoa lähes vuoteen. Hyla- tuotteita annan (jugurtti, piimä, viili) ja sit mehuja joihin on lisätty kaciumia. Kysyppä vaikka joltain homeopaatilta/luontaishoitajilta, niin sanovat että ei sitä maitoa kannatakkaan ihan kauheasti juoda.
Eli se on ihan hyvä et ei juo maitoa. Mikä siitä maidosta nyt niin erikoisen tekee?
Se on pääasiassa tarkotettu sen lehmän vasikalle eikä ihmiselle :D

Meillä oli tytöllä noin kolmevuotiaana tuo "maidoton vaihe", kesti puolisen vuotta. En pakottanut juomaan, vaan kalsiumia annettiin muussa muodossa. Vaihe meni ohi ja nyt taas maito kelpaa!

Mulla pikkusisko joka lopetti n.2vuotiaana maidon juomisen myös. Siis aivan seinään... samasta syystä. että ei vaan tykkää. Hyvin on pärjännyt... nyt jo 20v. Kaupassa muuten esim. oliko se porkkana appelsiini mehua josta saa kalsiumia... kokeile sitä, josko aina ruokailun yhteydessä.

Yhteistyössä