2,5v ei meinaa enää nukahtaa päiväunille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Parin viikon ajan ollut vähän takkusta päikkäreiden kans. Aina ennen mennyt klo:12 reippaasti unille mut nykyään ei uni tuu silmään. Tuolla sängyssä neiti on nytkin pyörinyt jo tunnin eikä nuku. Eilen meni puoltoista tuntia ennen ku nukahti eikä nukkunu ku reilun puol tuntia. Jokohan alkaa olla kohta päiväunet historiaa...

Jättäisin pois, jos kotihoidossa ja lapsi virkeä kuitenkin niin ettei tule sellaisia väsymys raivareita pitkin päivää - muutoin voipi illalla olla niin yliväsynyt ettei nukahda sittenkään.

Meillä on sama ongelma, mutta kestänyt jo paljon kauemmin. Illalla tappelee ja pelleilee ihan samalla tavalla, nukkuu tai ei päiväunia. Jos päiväunet jää väliin, niin kiukkuaa koko illan ja voi vaikka nukahtaa ruokapöytään kesken päivällisen. Mielestäni pitää vielä nukkua päiväunia, mutta en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kun se on niin vaikeaa. Illallakin nukkumaanmeno on erityisen vaikeaa, pelleilee ja häiritsee muiden nukahtamista. Nyt keskimmäinen nukkuu eri huoneessa ja etsitään parvisänkyä, että isommat saadaan katonrajaan nukkumaan ja tämä pelleilijä jää yksin alas nukkumaan, jos sitten rauhottuisi.

Nyt kesällä oon laittanu sänkyyn puol ysin aikaan. Herää 8-8.30 aikaan aamulla. Ja kotihoidossa on. Toisaalta taas jos ei nuku yhtään päivällä ni on jo tosi väsyny kyyden aikaan illalla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt kesällä oon laittanu sänkyyn puol ysin aikaan. Herää 8-8.30 aikaan aamulla. Ja kotihoidossa on. Toisaalta taas jos ei nuku yhtään päivällä ni on jo tosi väsyny kyyden aikaan illalla..

Jos nyt päätätte lopettaa päiväunet, niin laita alkuun yöunille esim. klo 19.

Meillä jos 7kun lapset heräävät vasta klo 8.30-9 nii laitan päikkäreille vasta klo 13. Aiemmin on edes turha yrittää, ellei olla oltu jossain metsässä tms "marathonilla" lasten kanssa, että ovat tosi väsyneitä...

Alkuperäinen kirjoittaja 2:n äiti:

Meillä jos 7kun lapset heräävät vasta klo 8.30-9 nii laitan päikkäreille vasta klo 13. Aiemmin on edes turha yrittää, ellei olla oltu jossain metsässä tms "marathonilla" lasten kanssa, että ovat tosi väsyneitä...

Näin meilläkin vajaa 2v ei ennen 13 puhettakaan nukahtamiselle vaikka herää siinä 8 maissa. Eikä nuku joka päivä unia, ei vain uni tule. Nytkin tuolla sängyssä on jo aikansa ollut, mutta vielä ääni kuuluu eli hereillä on. Ei myöskään nukahda illalla sen aikaisemmin (helpommin tosin) vaikka päikkärit ois jäänyt välistä. Siinä 21 aikaan tai vähän jälkeen nukahtaa. Joo ja tiedän, muutkin meidän lapset vähäunisia.

Yhteistyössä