2.5v ja nukahtamisen vaikeus....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisi

Vieras
Heips.
Elikkäs onko saman ongelman kanssa painiskelevia... 2.5 v tyttöä ei meinaa saaja mitenkään nukkumaan illalla, ei rupea omaan sänkyyn, hyvällä tuurilla nukahtaa sohvalle ku kattoo tv:tä... paraillaan saa maata ja teeskennellä nukkuvaa pari tuntia vieressä, et nukahtaa isoon sänkyyn ja sit yrittää kantaa omaan... siis todella rasittavaa, jotenkin tuntuu et ois hieman parempaakin tekemistä ku maata silmät kiinni sängyssä... Olenko aivan ainut?! ja kuin vois saaja muutosta asiaan?

Meillä päikkärit tuomosta, mutta se vissiin tarkoittaa vaan sitä että päikärit jätettävä pois. Yö unia ei tietenkään voi jättää pois, joten ei musta mitään apua ollut, mutta tiedän tunteen kun on kaks tuntia makoillu silmät kii sänkys ja joskus jopa kauemminkin.

Veisin omaan sänkyyn takasin joka kerta, kun tulee pois. Vaikka sata kertaa illassa. Kyllä se vähitellen oppii, että nukahtaa omaan sänkyyn. Ootko kokeillu laittaa rauhallisia lauluja tai satuja soimaan lapsen huoneeseen? Se on meillä toiminu hyvin. Kuuntelevat ja nukahtavat.

Meillä sama... Se on tosi rasittavaa, menee niin omasta ajasta pois ku joutuu makoilla tytön vierellä niin kauan. Sekin on kurjaa, että vain minä kelpaan nukuttamaan, ei mies. Sydäntä särkevää huutoa ja itkua jos mies nukuttaa. "Äitiii!" Mullakaan ei mitään neuvoa tohon ole. :(

Me ollaan nyt päikkäreillä tehty juuri nuin että olen tunnin- kahen tunnin ajan roudannut lasta takaisin omaan sänkyyn. Itse olen makoillut tytön huoneen sohvalla ja aina kun ite päässy takas maate niin eiku takas viemään tyttöä omaan sänkyyn hirveen huudon kera. Sitten nakkoo kaikki petivehkeet sänkystä ja menee lattialle niiden kanssa ja sinne rauhottuu, mutta kun taas vie sen omaan sänkyyn niin huuto tulee. Mutta sen olen huomannut kun mekin aikaisemmin nukutettu midän sänkyyn niin ei se sinne nukahda. Meillä kuitenkin tämä tarkoittaa varmaan vain sitä että ei tarvise päiväunia enään.

Nukutaanko teillä päikkärit vielä? Jos ei vielä väsytä tai sitten jos on mennyt jo nukkumaan meno liian pitkälle.

Meillä kans oli aikasemmin samanlaista tuo yöunille meno. Tytön kans sai makoilla vaikka kuinka kauan että nukahti, yleensä siinä sit nukkui tyttö ja äiti. Vähän aikaa meni että luin satua niin pitkään että nukahti, mutta sitten sekään ei enää toiminu. Sitten yhtenä iltana vaan päätin että nyt saa neiti oppia nukahtaan itekseen. Menihän siinä useampikin ilta sitä huutoa kuunnellessa, mutta aikansa kutakin.

Nykyään meillä mennään nukkumaan tosi nätisti. Yhdeksän aikaa kun katotaan miehen kans olohuoneessa telkkaria, tyttö saattaa käydä mutkan siinä. Tuumaa että ei kato tätä ja menee omaan sänkyyn nukkumaan.

Meillä on makuuhuoneessa pikkulamppu, jossa on punainen hehku. Antaa sopivasti valoa, ei liian vähän eikä liian kirkkaasti. Joskus luen iltasadun ja aina toivotan hyvää yötä ja peittelen. Sinne neiti sitten nukahtaa. Harvoin enää huudon kanssa menee nukkumaan. Jää mullekin sit illasta omaa aikaa vaikka surffata netissä tai seurata telkkarista sarjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ollaan nyt päikkäreillä tehty juuri nuin että olen tunnin- kahen tunnin ajan roudannut lasta takaisin omaan sänkyyn. Itse olen makoillut tytön huoneen sohvalla ja aina kun ite päässy takas maate niin eiku takas viemään tyttöä omaan sänkyyn hirveen huudon kera. Sitten nakkoo kaikki petivehkeet sänkystä ja menee lattialle niiden kanssa ja sinne rauhottuu, mutta kun taas vie sen omaan sänkyyn niin huuto tulee. Mutta sen olen huomannut kun mekin aikaisemmin nukutettu midän sänkyyn niin ei se sinne nukahda. Meillä kuitenkin tämä tarkoittaa varmaan vain sitä että ei tarvise päiväunia enään.

Nukutaanko teillä päikkärit vielä? Jos ei vielä väsytä tai sitten jos on mennyt jo nukkumaan meno liian pitkälle.
Lohduttavaa kun löytyy muitakin....
Jep, se jäikin mainitsemata, eli jos ei nuku päikkäreitä niin sitten ei ole mitään onglmia nukahtaa ( mutta ei siltikään omaan sänkyyn...ku tavallaan sohvalle.. ja nukahtaa todella hyvissä ajoin ku monesti jo ennen 8.. ku niinku tänäki iltana vasta yli 10... huh ei siinä jää omaa aikaa yhtään...) mutta ongelma on se että kun neiti MENEE ITSE ( voiko sellasta etes kuvitella...!!!) hoidossa sänkyyn nukkumaan päikkärit. ja olen toki asiasta sanonut ettei tartteis nukuttaa ainakaan joka päivä, sillä kun itse vapaalla olen niin ei toki neiti päikkäreitä nuku. Nyt sitten hoitaja on herätellyt vajaan tunnin unien jälkeen, mutta ei ole ollut vaikutusta. Pitäsisi todella saaja kokonaan pois ne päiväunet, mutta minkä teet ku kaikki muutkin lapset menee ja siellä rytmiin oppinut niin hankalaa...

Meillä ylihuomenna 2 vuotta täyttävä oli viikkoja ihan hirveä kun oli päikkäri- tai etenkin yöuniaika... Pomppi sängystä, huusi ja raivosi, herätti vauvatkin siinä samalla jos ne sattu nukkumaan. Mikään ei auttanut.

Kunnes sitten luin jokunen aika sitten täältä sellaisen vinkin, että satu-cd soimaan... :) Cd-soitin hankittiin ja siihen satuja ja ei ole sen jälkeen yhtenäkään iltana tai päikkäriaikana huutanut. Hiukan pitempi aika menee nukahtamiseen, muttei pompi sängystä pois, ei huuda jne. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä ylihuomenna 2 vuotta täyttävä oli viikkoja ihan hirveä kun oli päikkäri- tai etenkin yöuniaika... Pomppi sängystä, huusi ja raivosi, herätti vauvatkin siinä samalla jos ne sattu nukkumaan. Mikään ei auttanut.

Kunnes sitten luin jokunen aika sitten täältä sellaisen vinkin, että satu-cd soimaan... :) Cd-soitin hankittiin ja siihen satuja ja ei ole sen jälkeen yhtenäkään iltana tai päikkäriaikana huutanut. Hiukan pitempi aika menee nukahtamiseen, muttei pompi sängystä pois, ei huuda jne. =)

Vitsit pitäskö meidän tuota vielä kokeilla jos kuitenkin nukkuis päikkärit, tekis kuitenkin hyvää niin äitille kun tytöllekin edes puolentunnin- tunnin unet.

Yhteistyössä