2,5v viikkoja itkuinen ja "kipeä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti miettii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti miettii..

Vieras
Meillä 2,5v. on ollut viikkokausia -ehkä jopa 2kk- ajoittain tosi itkuinen ja kiukkunen ja itse sanoo että on kipeä.

Kaipaa syliin mutta kun otan ni hänellä on liian kuuma ja haluaa pois, on oikeasti kuuman tuntunen, mutten kuumeinen. Päiväunille mennessä kaipaa peittoa mutta hetken päästä voihkii surullisena että on kuuma. Muutenkin oon jotenki kiinnittänyt huomiota noihin kuuma/kylmä vaihteluihin..

Itkee surullisena (ei uhmakkaasti) pienistä vastoinkäymisistä, sanoo melko usein että on kipeä olo ja haluaa lääkettä. Joskus jopa "tuskaisen" olonen. Meinaan saman tyyppistä "tuskaa" joka itellä saattaa olla kovassa kuumeessa kun ei tiedä miten päin olla.

Tuntuu että iloinen ja uhmaks lapsemme on vaihtunut voipuneenseen ja surulliseen :/ Tää lause kuulostaa nyt siltä et tilanne on todella huolestuttava, mutta siis todella laidasta laitaan mennään mut noin niin ku kärjistetysti totta :/

Poskihampaita on tulossa, mutta koska tuolla on tullu muut hampaan "yhdessä yössä" poksahtaen ilman kipuiluja ni en osaa yhdistää tätä siihenkään. Tokihan se on mahdollista.

Saakohan näin pienin perustein lähetetä verikokeisiin? Tai oliskohan edes mitään mitä sieltä vois selvitä? Hieman huvittaa ajatus että soitan sinne; "Hei, haluaisin varata lapselle ajan labraan koska se on itkuinen ja surullinen" ;)

Ainakin täällä meillä otetaan herkästi lääkäriin lapsi, jos on selvästi pidempään ollut jotain normaalista poikkeavaa. Sun kannattaa sanoa, että n jo parin kk ajan lämpöillyt ja ollut selvästi kipeän olinen, niin uskon että ottavat tutkimuksiin.

[QUOTE="vieras";26407237]Mahakipua? Tai sit ihan vaan niistä hampaista johtuvaa.[/QUOTE]

Ei ole mahaa ainakaan valittanut. Nyt muistui mieleen että n. viikko sitten sanon muutaman kerran että sattuu silmiin. Oli tosin ollu tuulinen ilma ja ilmassa kaikenmoista "roskaa". Laitoin sen piikkiin ku ei seuraavina päivinä näkynyt poikkeavaa..

Varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta meillä on lähes identtinen tilanne! Itse olen ajatellut, että se johtuu ainaki osin noista hampaista. Tosin pieni flunssakin meillä sairastettiin tuossa pari viikkoa sitten. Lapsi myös eilen ilmoitti yhtäkkiä, ettei halua enää lisää hampaita joten vaivaavat varmasti jonkin verran.

Kyllä mä veisin lääkäriin näytille, ei tuon ikäinen ihan turhaan valita kipeää oloa! :( Voi pientä! Osaako yhtään kohdistaa, että missä se kipu on? Kun tuollaisilla oireilla ja kävelyn lopettamisella yksi lapsi sai reumadiagnoosin meillä. Enkä todellakaan tarkoita, että kaikki olis heti sitä, mutta kunhan ilmoille sellaisenkin mahdollisuuden heitin, mahdollisuuksia kun on niin monia! Soita teidän omaan terveyskeskukseen ja kysy sieltä neuvoa.

[QUOTE="plop";26407295]Mä kävisin tarkastaan korvat.

aikuisella siitepöly-allergia voi oireilla lihaskipuna. Voisiko näin pienellä lapsella?[/QUOTE]

Voi oireilla! Myös voi tehdä sellaisen vetämättömän olon muutenkin ja myös lämmön nostaa. Meillä on lapsilla ollut sellaista!

[QUOTE="plop";26407295]Mä kävisin tarkastaan korvat.

aikuisella siitepöly-allergia voi oireilla lihaskipuna. Voisiko näin pienellä lapsella?[/QUOTE]

Mulle joskus sanottiin neuvolasta että siitepölyallergiat tulee vasta 3-4v iässä, kaitpa niitä poikkeuksiakin on. Lapsen isällä on pahat oireet ollut vuosikausia.

Tosin jotain tuollasta lihaskivun tyyppistä ehkä epäilisin kun ei lapsi kerro minne sattuu. Ja myös kipu unohtuu helposti kun on jotain kivaa puuhaa. Mutta hampaathan voi myös aiheuttaa lämpöilyä ja se lihaskipuja..

Äh, en enää tiedä itekään mitä miltä oon; pitäskö tuota käydä näyttämässä lääkärillä. Välillä on kuitenki ihan ok. Mies sanoo että panikoin turhasta, välillä myös ite oon siä mieltä :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti miettii..;26407361:
Mulle joskus sanottiin neuvolasta että siitepölyallergiat tulee vasta 3-4v iässä, kaitpa niitä poikkeuksiakin on. Lapsen isällä on pahat oireet ollut vuosikausia.

Tosin jotain tuollasta lihaskivun tyyppistä ehkä epäilisin kun ei lapsi kerro minne sattuu. Ja myös kipu unohtuu helposti kun on jotain kivaa puuhaa. Mutta hampaathan voi myös aiheuttaa lämpöilyä ja se lihaskipuja..

Äh, en enää tiedä itekään mitä miltä oon; pitäskö tuota käydä näyttämässä lääkärillä. Välillä on kuitenki ihan ok. Mies sanoo että panikoin turhasta, välillä myös ite oon siä mieltä :)

Kyllä jokainen äiti oman lapsensa tuntee! :)

Meille joku allergologi sanoi, että yleisimmin tosiaan alkaa tuossa iässä, mutta joillekin voi tulla oireita jo aiemmin. Jos tuo vetämättömyys johtuu "vaan" siitepölyistä, niin siihen on olemassa nykyään tosi tehokkaita lääkkeitä, eikä tarttis pienen kärsiä kivusta. Meillä tuli ensimmäiset siitepölyoireet jo 1-vuotiaana ja alettiin heti silloin lääkitsemään. Jos teillä mahdollista, niin menkää käymään yksityisellä lastenlääkärillä.

Yhteistyössä