2 jäätelöä, 3 lasta. Mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Oma ja naapurin poika ovat leikkineet yhdessä koko päivän. Innostuivat sitten siivoamaan ja lupasin heille jäätelöt kiitokseksi. Nyt sitten eräs kaveri oli (jälleen kerran) laittanut poikansa meille leikkimään kysymättä edes käykö se. Poika vaan tuli ja sanoi kuinka kauan hän saa olla. Sanoin, että vähän aikaa voi olla mutta sitten olemme lähdössä kyläilemään. (Ketuttaa miksei äitinsä voi kysyä saako tulla ennenkuin laittaa lapsensa matkaan, kyllä meilläkin pienemmät päiväunirauhan tarvitsee :kieh: )

Nyt olisi sitten aika palkita reippaat pojat siivouksesta, vaan mitäs nyt kun lapsia onkin yks kaks kolme ja jäätelöitä kaksi? Jätänkö tuon "luvatta" tulleen lapsen ihan kylmästi ilman?

En tiedä. Eihän se toisaalta pojan vika ole, että äitinsä on tyhmä. Mistä noita vanhempia sikiää, jotka käyttää toisia röyhkeästi hyväkseen?

Laittaisin kai pojan kotiinsa ennen kuin antaisin jäätelöt noille kahdellle, joille ne luvattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä noita vanhempia sikiää, jotka käyttää toisia röyhkeästi hyväkseen?

Niinpä... :(
Hänen kyllä laittaa tuon pojan meille silloin kun heidän kuopus nukkuu päiväunet vaikka meillä on kaksi lasta päikkäreillä, mutta ei puhettakaan siitä että meidän poika voisi mennä heille päiväuniakaan!

Antaisin jätskit niille kahdelle pojalle myöhemmin.
Ja mä muuten osaan sanoa "nyt ei sovi" kun joku naapuruston lapsista ilmestyy ovelle ja ilmoittaa tulevansa meille leikkimään. Sanon tottakai ystävällisesti, että ei nyt, joku toinen kerta sitten, meillä on tekemistä. Eli meille ei koskaan tule toisten lapset vastoin mun tahtoa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
no eihän se herranjestas sen pojan vika ole. pilko tikkujäätelös lautaselle ja lusikoi kolmeen kuppiin. ei se nyt noin hankalaa VOI olla...

niin, kyllähän ne voi samalla lailla pilkkoa kuin mitkä vaan jäätelöt.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
no eihän se herranjestas sen pojan vika ole. pilko tikkujäätelös lautaselle ja lusikoi kolmeen kuppiin. ei se nyt noin hankalaa VOI olla...

Minusta tuo on väärin niitä kahta kohtaan, joille on palkkio luvattu. Joutuvat tavallaan luopumaan "saavutetuista eduista".

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ja mä muuten osaan sanoa "nyt ei sovi" kun joku naapuruston lapsista ilmestyy ovelle ja ilmoittaa tulevansa meille leikkimään. Sanon tottakai ystävällisesti, että ei nyt, joku toinen kerta sitten, meillä on tekemistä. Eli meille ei koskaan tule toisten lapset vastoin mun tahtoa :whistle:

Kuulotko niihin, joiden lapset ilmestyy toisten koteihin kysymättä ensin?

Ja mä muuten osaan sanoa "nyt ei sovi" kun joku naapuruston lapsista ilmestyy ovelle ja ilmoittaa tulevansa meille leikkimään.

Itse olin sisällä laittamassa noita pienempiä nukkumaan ja tää kolmas oli ilmeisesti jo jonkin aikaa ollut pihalla. Enkä minä lasta syytä, mutta äitinsä röyhkeys pistää vähän vihaksi.

Kuulotko niihin, joiden lapset ilmestyy toisten koteihin kysymättä ensin?

En todellakaan kuulu.
Meillä on vasta yksi kavereiden luona kyläilevä, ja hänkin saa mennä ainoastaan jos kaverin äiti on kutsunut.
Ja meille ei siis myöskään tulla noin vain, vaan ainoastaan silloin jos mulle ihan oikeasti sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä noita vanhempia sikiää, jotka käyttää toisia röyhkeästi hyväkseen?

Niinpä... :(
Hänen kyllä laittaa tuon pojan meille silloin kun heidän kuopus nukkuu päiväunet vaikka meillä on kaksi lasta päikkäreillä, mutta ei puhettakaan siitä että meidän poika voisi mennä heille päiväuniakaan!

En tajua ihmisiä, jotka käyttää toisia noin hyväkseen, eikä ymmärrä, että kukaan ei huvikseen katsele toisten lapsia, vaan odottaa vastavuoroisuutta!

Laittaisin kolmannen pojan pienen hetken päästä tiehensä ja antaisin sitten jäätelöt kahdelle muulle. Ei kai ne jätelöt kovin hehkeitä ole kuppiin pilkottuna, jos tikussa alunperin ovat.
Sanoisin lapselleni, että X lähtee pian ja sitten te saatte ne palkkiojäätelöt.

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei vaan:
Laita kippoihin jaettuna kolmen osaan!

kaksi tikkujäätelöä??

Kyllä puikotkin voi laittaa kippoon. Tikut vaan pois ja sitten pilkot kippoihin.

tikkujäätelöt ovat sen verran pienet, ettei niissä kyllä paljoakaan jaettavaa ole.

Voiko tuo jäätelöasia edes olla niin iso ongelma. Jollei riitä jaettavaksi ja ei halua pojalle pahaa mieltä, kun muut syövät niin pojan voi lähettää kotiin.

Yhteistyössä