2-kerroksinen rivari pienten lasten kanssa, miten sujuu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rivariin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rivariin?

Vieras
Suunnitellaan muuttoa pieneksi käyneestä kerrostalokolmiosta ja haaveillaan rivarikämpästä. Nehän on useimmiten kaksikerroksisia ja periaatteessa mä tykkäänkin enemmän sellaisista kuin 1-tasoisista, mutta miten sujuu käytännössä pienten lasten kanssa (nyt 3v ja 1kk)?

Jos makuuhuoneet yläkerrassa ja alhaalla olohuone/keittiö, missä te yleensä oleskelette päivisin, entä lapset?
 
Meillä 3-kerroksinen paritalo kylläkin, lapset 1v ja 3v tällä hetkellä. Hyvin sujuu, yläkerrassa isomman huone ja meidän makuuhuone, alakerrassa keittiö, olohuone ja lasten leikkihuone. Kellarissa saunatilat. Oleskellaan täällä alakerrassa jossa leikkihuone. Ylhäällä vaan nukutaan oikeastaan.
 
meillä kanssa menee niin että yläkerrassa vaan nukutaan :( Ollaan haeskeltu yks tasosta tai omakotitaloa mutta vielä ei oo napannu. Muutetaan kyllä heti kun löytyy. Ärsyttäää kun olkkari täynnä leluja vaikka meilläkin leikkinurkkaus olkkarissa (iso olohuone)
 
[QUOTE="murina";26426577]meillä kanssa menee niin että yläkerrassa vaan nukutaan :( Ollaan haeskeltu yks tasosta tai omakotitaloa mutta vielä ei oo napannu. Muutetaan kyllä heti kun löytyy. Ärsyttäää kun olkkari täynnä leluja vaikka meilläkin leikkinurkkaus olkkarissa (iso olohuone)[/QUOTE]

Meillä oli edellisessä asunnossa kanssa olohuoneessa leikkinurkkaus ja mä olin kurkkuani myöden täynnä sitä leluihin kompurointia. Nyt ison leikkihuoneen ansiosta muu kämppä pysyy siistinä, eikä lelut valloita koko lattiaa, satunnaisesti saattaa joku taaperokärrylasti olohuoneeseen eksyä.
 
Ihan hyvin sujuu, meillä on isoja ja pieniä lapsia ja kahdesta kerroksesta (ja siitä että makkarit on ylhäällä) on enemmän plussaa kuin miinusta.
Parasta ois jos olis yks makuuhuone alakerrassakin mutta toimii näinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Lapset leikkii suurimman osan aikaa ylhäällä ja mä olen päivän mittaan enemmän alhaalla, koska siellä on pyykit, tiskit, safkanlaitto jne. Mä en suvaitse leluja alakertaan, joten siinä myös yksi suuri syy sille, miksi lapset ovat ylhäällä.

Tosin koska mä olen yyberkyllästynyt hinkkaamaan kynänjälkiä seinistä, kaapeista, ovista (you name it!) niin piirustushommat on siirretty alas. Ja koska lapset piirtää/värittää päivittäin, ovat he nykyään vähän enempi alhaallakin.
 
Niin ja joku kolmio tai alle 90-neliöinen asunto toiminee paremmin yhdessä tasossa, tulee äkkiä ahtaan oloinen kahdessa kerroksessa, riippuen pohjasta tietenkin.
 
Meillä on suurin osa leluista ylhäällä lastenhuoneissa mutta olohuoneessa on expedithylly jossa yksi lelulaatikko. Piirustus- ja askarteluhommat pienet tekee alhaalla.
 
Meillä on kans kaksikerroksinen 90 neliöinen... haluaisin 1 kerroksisen.. meillä on leluja ylhäällä ja alhalla.. lapset on 2v ja 4v... eniten ollaan alakerrassa ja ylhäällä nukutaan... alakerta tuntuu aika ahtaalta, et vähän niin kun asuttais kumminkin yskiössä :D vaikka nukutaankin ylhäällä.. mut makkaritkin on niin turkasen pieniä ja tavaraa hirveesti, et tuntuu kyllä ahtaalta.. pitäis raaskia tunkea kaikki tavarat johonkin kierrätykseen, niin sovittais jotenkin :D mut ne lelut minuu inhottaa eniten, kun alhaallakin pitää jotain olla kun muuten ne roijaa niitä sieltä ylhäältä alas.. sit kun noi on vielä niin pieniä, niin ne haluaa leikkiä suht lähellä minua ja välillä jos ovat keskenään ylhäällä leikkimässä niin jonkun ajan päästä tulee kumminkin se riita, ja mun pitää kavuta taas yläkertaan.. huoh :/ 1 kerroksisesta tykkäisin paljon enemmän :)
 

Yhteistyössä