2 kertaa nuvaring

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuva-tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuva-tyttö

Vieras
Hei

Onko kenelläkän kokemusta kahden nuvaring jakson pitämisestä putkeen? Mun gyne sanoi, että periaatteessa niitä voisi käyttää jopa kolme jalksoa peräkkäin ja silloin olisi vain neljät tai viiden kukautiset vuodessa. Minua hiukan epäilytti tuo kuukautisten pidempiaikainen lykkäys. Se kuulostaa jotenkin luonnottamalta, vaikka toisaalta eihän koko hormonaalisessa ehkäisyssä ole alunpitäenkään mitään luonnollista.

Siis onko kenelläkään perskohtaista kokemusta kahden tai jopa kolmen nuva- tai yhdistelmäpillerijakson pitämisestä putkeen?

Olen kerran käyttänyt kaksi rengasta putkeen koska oli tiedossa matka kauas ja sellaiseen paikkaan, että kuukautisten kanssa olisi ollut hankalaa.

Mitään ihmeellistä siinä ei ollut, ei tullut mitään tiputteluja eikä muutakaan, eikä tyhjennysvuoto ollut mitenkään runsaampaa tai kivuliaampaa sitten kuuden viikon jälkeen. En kuitenkaan ajatellut tätä tehdä toiste kuin vastaavissa tilanteissa, sillä elämä on niin helppoa nykyvuodollakin (lähes kivutonta ja niukkaa). Ja onhan siinä tietty sekin, että vuodon tullessa tietää että kaikki on ok.

Miksi muuten epäilet gynesi sanomaa ja tulet täältä kysymään? Lukeehan se siinä ohjeessakin että voi renkaita käyttää ilman taukoviikkoakin. Itse sain juuri äsken reseptin 7*3 renkaaseen, eli siinä olisi yli vuodeksi vaikkei juuri taukoja pitäisi. En kyllä vastaanotolla maininnut halusta moiseen, mutta resepti tuli noin.

Myös minä olen kerran käyttänyt 2 rengasta putkeen. Oli kesäloma, ja menkat olisi tulleet kesken reissun (tosin ihan vaan mökille, mutta kuitenkin). Mitään välivuotoja/tiputteluja tai muutakaan ""omituista"" ei tullut. Olen aiemmin syönyt myös pillereitä 2 laattaa putkeen, eikä silloinkaan tullut mitään sivuvaikutuksia.

Kivuliaista ja/tai runsaista kuukautisista tai pahoista pms-oireista kärsiville lääkäri voi määrätä/suositella 3 pillerilaattaa putkeen. Tällöin ei tarvitse ""kärsiä"" kuin 4 kertaa vuodessa.

Satunnaisesti voit käyttää 2 rengasta putkeen, mutta jos haluat jatkaa sitä pidempään, kannattaa kysyä lääkäriltä. Hieman luonnottomaltahan tuo tuntuu, mutta kaipa se kuitenkin on ihan turvallista.

Kun itse aloitin nuvaringin käytön sanoi hoitaja, että suositeltava ""kuukautisten lukumäärä"" olisi noin 2-4 kertaa vuodessa; nainen ei kuulemma todellakaan tarvitse kuukautisia joka kuukausi, ja hän sanoi myös, että periaatteessa mitä harvemmin kuukautiset tulee, sen parempi se naisen elimistölle on. Eli tämän ohjeen mukaan voisi pitää siis vaikkapa kolme rengasta putkeen, tosin tällöin saattaisi kyllä jo välivuotoja tulla..

Yhteistyössä