Juu, varmasti ihan normaalia

Meillä tyttö jo 8kk, mutta muistan alun päiväuni-stressit oikeen hyvin

Tyttö nukkui kans yöt kivasti n. 11h ja sit aamupäivällä kerran n. 2h ja sit illalla vielä 2 x puoli tuntia. Mä yritin kaikkeni, et olisin saanu sen nukkuun pidemmät unet iltapäivällä, kun ajattelin, et kyllä noin pieni vielä tarttee enemmän unta. Mutta netissä surffailin ja monessa paikassa löytyi sama fakta, et unen määrä on kovin yksilöllistä 12-20h/vrk voi vaihdella vauvasta toiseen! Meillä on ollu se perusunenmäärä n. 14h/vrk lähes koko vauva ajan (ihan vastasyntyneenä nukkui kyllä vähän enemmän) ja on aika sama edelleen. Ja sit kun mä hyväksyin sen asian, et noin se neiti nyt sit ilmeisesti nukkuu, niin mun elämä rentoutui huomattavasti
Eli jos vauva ei vaikuta mitenkään yliväsyneeltä, vaan jaksaa olla tollasilla unilla, niin homma on ihan okei

Tietenkin sitä joskus haaveilee samanlaisesta omasta ajasta, kun kaverin vauva posottaa 4 tunnin päikkäreitä, mutta jokainen vauva tyylillään

Että kantsii sopeutua vauvan tahtiin, jossain vaiheessa se voi alkaa nukkuakin pitempään tai sitten ei