2 lääkäriä, ihan eri diagnoosit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öööh

Vieras
neurologeja molemmat..

ensimmäiseltä tuli aurallinen migreeni diagnoosi. Toiselta tuli jännitysniska diagnoosi. eli eka on sitä mieltä että on aurallinen migreeni toinen taas on sitä mieltä ettei ole migreeniä vaan oireet on jännitysniskasta....

kumman diagnoosia mun pitäis niinku pitää oikeana?

No miten niitä kehotettiin hoitamaan? Eroavatko kovasti toisistaan? Eikö tossa jännitysniskassa auta aiankin ennaltaehkäisy, jumppa ja hieronta. Olikos se sitten niin, ettei migreenin uhatessa saa hieroa ollenkaan? Jos varaa on niin kysäisisin vielä kolmannelta ja katsoisin helpottaako siihen diagnoosiin saatujen hoito-ohjeiden mukaan.

puutumista, valonarkuutta, haukottelua, pahoinvointia, tuntuu että sanat sekoilee, näkö sumenee. kuitenkaan mitään varsinaisen kovaa päänsärkyä ei ole joskus ei päätä särje ollenkaan.

pääni on magneettikuvattu joten mitään vakavaa ei ole kyseessä.

suvussani paljon migreeniä. esim äidilläni särytön migreeni eli hänellä vaan aura oireet.

[QUOTE="vieras";24268731]No miten niitä kehotettiin hoitamaan? Eroavatko kovasti toisistaan? Eikö tossa jännitysniskassa auta aiankin ennaltaehkäisy, jumppa ja hieronta. Olikos se sitten niin, ettei migreenin uhatessa saa hieroa ollenkaan? Jos varaa on niin kysäisisin vielä kolmannelta ja katsoisin helpottaako siihen diagnoosiin saatujen hoito-ohjeiden mukaan.[/QUOTE]

lääkäri jonka mielestä kyseessä on jännitysniska antoi lähetteen fysioterapeutille.

lääkäri joka pitää migreeninä kirjoitti särkylääkettä ja jotain migreeni lääkettä.

[QUOTE="a.p";24268759]puutumista, valonarkuutta, haukottelua, pahoinvointia, tuntuu että sanat sekoilee, näkö sumenee. kuitenkaan mitään varsinaisen kovaa päänsärkyä ei ole joskus ei päätä särje ollenkaan.

pääni on magneettikuvattu joten mitään vakavaa ei ole kyseessä.

suvussani paljon migreeniä. esim äidilläni särytön migreeni eli hänellä vaan aura oireet.[/QUOTE]

Voiko jännitysniska aiheuttaa noin migreenimäisiä oireita? Itelläni on diagnosoitu migreeni ja kovin tutulle kuulostaa. Paitsi että kipu on kova. On mulla sitäkin niskaongelmaa muttei se tee tollasta kuten ei miehelläkään.

Mitä oon ymmärtänyt että itse migreeni voi aiheuttaa jännitysniskan... Tai sit itellä on molemmat. Ja silti migreeninä hoitavat nuo kaikki oireistot (välillä on pahat kivut, joskus voi olla lieväkipuinen, mutta sitäkin pahempi pahoinvointi valonarkuuksineen).

Sun oireet kuulostaa ihan mun oireilta. Ja mulla on jännitysniska johtuen yöllisestä hampaiden narskuttelusta. Päänsärkyäkin, on juurikin vasemman kulmakarvan yläpuolelta alkavaa, tosin saattaa säteillä vasemman lapaluun alle, tuntuu sillai jännän kireältä koko siltä väliltä.

Mun pitäisi teettää itselleni uusi hammaskisko, niin pääsisin mitä todennäköisimmin näistäkin vaivoista taas suurimmaksi osaksi eroon.

Yhteistyössä