2 lapsen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
minulla on 3 vuotias poika . 3 vanha ei nukaha illalla jos ei ole vieressä. miten saisin nukkumaan 3 vuotiaan itse omaan sänkyyn et ei tarttis olla vieressä? kolme vuotias voi valvoa 12 asti yöllä et saa sen nukkumaan. odotan vastauksia kiitos kaikille vastanneille etu käteen.

Jos lapsi nukkuu samassa huoneessa kanssasi niin käyt itsekin ""nukkumaan"" samaan aikaan.. Sit kun on nukahtanut niin voit joko jatkaa unia tai mennä tekemään omia hommia..

Tai sovi lapsen kanssa että äiti menee vessaan (selität että peset esim meikit pois ja tulet silittelemään häntä heti sen jälkeen.., että lepäile kulta nyt täällä hetkinen niin tulen ihan pian). Ja sitten oikeasti menet vessaan ja lotraat vettä tms ja et ole kauaa vaan tulet pian silittämään. Kun lapsi tottuu siihen että olet välillä toisessa huoneessa, niin voit huomaamatta hieman pidentää aikaa ja hän nukahtaakin huomaamattaan itsekseen. Laitat vaikka kuuntelemaan jotain rauhallista unimusiikkia siksi aikaa ja pötköttämään.

Toimisko?

Tuo on varmasti hankala ikä oppia uusia tapoja, jos on tiettyyn tapaan tottunu, kun useinhan 3-vuotiaalla on mekoinen oma tahto,uhmaiässä...
Onko teillä tiettyjä iltarutiineja... Esim.iltasatu?
3-vuotiashan ymmärtää jo puhetta, ni vois sanoa, että iltasadun jälkeen aletaan sitten nukkumaan. Ja sängystä ei tulla enää pois.
Hankalaahan se on, ku tuon ikäinen ""karkaa"" sieltä pois, mut pitäs olla vaan tiukkana ja viedä se uudelleen takas omaan sänkyyn. Vaikka kuinka huutais.Tätä ku jaksas muutaman illan,ni eiköhän lapsi oppis uusille tavoille.
Ei ole mikään ihan helppo juttu tuo.

Mun mielestä sit taas tossa iässä sen pitäis käydä aikasta helposti koska lapsi jo ymmärtää hyvin. Ainakin meillä kävi vähän vajaa 3v kanssa. Aikaisemmin piti olla vieressä nukahtamiseen asti, useimmiten vanhempien sängyssä. Selkää piti silitellä jne.

Mutta kun otin itseäni niskasta kiinni ja päätin että nyt loppuu niin se myös loppui =) Ilman mitään pelkäämiäni tappeluita tms. Meille tuli säännölliset rutiinit; Iltapala, pesu, satu ja unilaulu. Sitten vaan hyvät yöt. Alkuun piti säännöllisin välein käydä katsomassa ovella mutta sekin loppui pian. Lupasin aina ´""tulla hetken päästä katsomaan joko nukkuu"".

Yhteistyössä