2 lasta karkasi päiväkodista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä ainaskin luotan tyttöjen päiväkotiin vaikka toinen tytöistä oli päässyt viime syksynä sieltä karkuun, tosin vain portin ulkopuolelle.
Tuossa päiväkodissa on paljon lapsia jotka osaavat itse aukaista portin, mutta heillle on tehty selväksi, että portista EI OLE lupa mennä ilman aikuista. Ja mielestäni hyvin ovat uskoneet.

niin no kyllähän on saattanut olla huolimattomuudestakin kyse!!! mulle hoidon alkaessa kovasti painotettiin että kyllä täällä pihalla katotaan lasten perään,kun mua alkoi ´hirvittää hirveä lapsi lauma, ja aina kuulemma tietävät missä menee oman ryhmän lapset

heti eka kerta ku hain lasta hoidosta ja kysyin että missäs lapsi on niin hoitajat mm,öö,tota...ja hetken päästä siitä nää hoitajat havaitsivat missä lapseni menee. tulin hieman sovittua aiemmi lasta hakee ja hoitajat siellä sitte paskaa keskenään puhuivat. se siitä luottamuksesta että katsovat perään ja tietävät.

kaiken lisäksi mua ihmetyttää miksi h. pitää olla isoja kiven möhkäleitä(koristamassa) päiväkodin pihaa ku ne on vaarallisia,sinne ku laps kiipee ja hyppää alas,kolauttaa pään kiveen niin jes.

enkä ymmärrä miksi ovet pitää olla niin että päsee osastolta toiselle,ja uloskin ihan itse. kaskun jos mun laps lähtee ulos niin kyllä se ajan kanssa aidanki yli pääsee(ei ehkä ehjänä) on meinaan niin kova kiipee että huh huh.

kaiken lisäksi siinä ryhmässä ulos lähettäessä pari 3v tyttöä lähetetäään edeltä kahdestaan eteiseen pukemaan! hoitajat muitte lasten kaa perässä joskus useamman minuutin päästä

-sitten ajavat pyörillä pihalla(laatoilla),olen vienyt kypärän päiväkotiin mutta kertaakaan se ei ole ollut lapsella päässä kun haen hänet.

Mun pikkusisko kans karkas taannoin tarhavuosinaan parhaan kaverinsa kanssa. Päättivät lähteä kaverin mummon luo ku hoidossa oli niin tylsää! Isoja ojia matkan varrel jne... No karkulaiset oli saatu ennen mummolaa kiinni. Mun mielestä meijän porukoilla oli hyvä asenne, ne ei syyttäneet päiväkotia, tunsivat tyttärensä jolta varmasti onnistuu piiloutuminen ja siit sit livohkaan lähteminen. Pikkusisko oli silloin jotain 4v ja se ripitettiin kotona sitten siitä karkaamisesta. Sen ikänen jo ymmärtää et semmonen ei oo sallittua!
Lapsia on aina karannut tulee aina karkaamaan niin päiväkodeista kuin myös kotoa. Ne on niitä vahinkoja, jotka on ikäviä mutta mille ei valitettavasti aina voida mitään vaikka ois kaikkeen varauduttu. Niin ku joku tääl olikin jo laittanut: VAhinko ei tuu kello kaulas! Voi ku tuliski niin monelta harmilta ja huolelta vältyttäs!

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
mutta muistakaa myös, että elämä on inhimillistä ja vahinko ei koskaan tule kello kaulassa. Vaikka tehtäisiin mitä, niin tällaisia tapauksia ei voida kokonaan kitkeä pois.

mun mielestä tuolla toisen karanneen pojan äidillä on hyvä asenne, ei syytä vaikka säikähti ja varmasti järkyttyi...

Asenne olisi ollut varmaan toinen, jos lapset olisivat jääneet auton alle tms.

Voi hurja!!!!!!!!!! Onneksi löytyivät...ovat just sellasessa vilivilperi-iässä ettei tosikaan. Meidän 4-vee hävis tänään marketissa, kun olivat kahdestaan mummin kanssa..mummi ei hoksannut katsoa leikkiautosta, jonne se aina livahtaa kun ollaan ostoksilla. Oli sitten ihan vartijat hälyyttänyt.
Mutta kyllä noita lapsosia aina silloin tällöin päiväkodistakin karkaa ja harvemmin niistä lehtijuttua tulee.

Päiväkodeissa on turvallisuussuunnitelma (ainakin pitäisi olla jokaisessa) joten kaikki tietävät miten toimia kyseisissä tilanteissa. Etsintöihin osallistuu sekä oman päiväkodin että muiden päiväkotien henkilökuntaa. Kaikille on valmiiksi katsottu tietyt reitit mitä etsitään, jotta kaikki oletetuimmat/vaarallisimmat reitit tulee tarkistettua.

Ja ikävä kyllä liian moni vanhempi edelleen jättää portit lukitsemattaa aamusin ja iltapäivisin.. käsittämätöntä. Mitä jos se karkaaja on oma lapsi.. sitten taas kaivetaan syyllistä henkilökunnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.

Ja ikävä kyllä liian moni vanhempi edelleen jättää portit lukitsemattaa aamusin ja iltapäivisin.. käsittämätöntä. Mitä jos se karkaaja on oma lapsi.. sitten taas kaivetaan syyllistä henkilökunnasta.

Jeps, tää on muuten niin totta ja niin ärrrrsyttävää! Mutta ekan ulosmenevän aikuisen=hoitajan tulis kyllä tarkistaa portit!

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
.

Jeps, tää on muuten niin totta ja niin ärrrrsyttävää! Mutta ekan ulosmenevän aikuisen=hoitajan tulis kyllä tarkistaa portit!

kun ei tuokaan aina auta,silloin kun meidän sälli livahti tarhan pihalta oli portti tarkastettu kahteen kertaan ja silti oli kohta auki ja jätkä karkuteillä :(

Päiväkodeissa on turvallisuussuunnitelma (ainakin pitäisi olla jokaisessa) joten kaikki tietävät miten toimia kyseisissä tilanteissa. Etsintöihin osallistuu sekä oman päiväkodin että muiden päiväkotien henkilökuntaa. Kaikille on valmiiksi katsottu tietyt reitit mitä etsitään, jotta kaikki oletetuimmat/vaarallisimmat reitit tulee tarkistettua.

Siis näinkö toimitaan? Vanhainkodeissakin hälytetään hyvin pian poliisi, jos ei osastolta tai lähikerroksesta löydy. AIkaa hukataan ja paljonjos. Milloin ilmoitetaan vanhemmille?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
.

Niinhän ne tarkistaakin. Mutta kun lapsi voi lähteä lipettiin vaikka silloin, kun pitäisi mennä vessaan, ei siis varsinaisena ulkoiluaikana.